Gå til innhold

November: sliten, trøtt og lei meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har termin 7.november og har to uker igjen å jobbe nå, men føler meg så usannsynlig sliten både psykisk og fysisk. Er trøtt, sliten, lei meg, gråter plutselig lenge uten egentlig å vite hvorfor...bør jeg kontakte lege eller "skal det være sånn"?

 

Noen andre som har det sånn?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Tror det er normalt å føle seg sliten,lei og litt motløs til tider...tenk på alt som skjer med oss! Men kanskje du trenger å sykemelde deg å ta det litt med ro, kroppen er jo tung nå!

 

Hvis det er noen trøst, har jeg også gråteanfall helt uten grunn og kan føle meg litt uten gnist innimellom, men jeg velger å tro at det er en kombinasjon av hormoner, stor kropp :-) , og alt det nye som ligger foran meg...tenk vi skal bli mødre, og for midt vedkommende er det i allefall første gang. Selv om jeg gleder meg mest, er det ganske stort og skremmende innimellom også!

Ønsker deg iallefall all mulig lykke til, er sikker på at du føler deg bedre om en stund! Sender deg en trøsteklem!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det høyrdest ut som om det var eg som hadde skrive det inlegget (har også termin 7. november). På sist kontroll hjå jordmor gråt eg nesten heile tida. Ho anbefalte meg 20% svangerskapspeng pga stress på jobb og at eg var kjempesliten, hadde liksom ikkje innsett det. Etter at eg kom tilbake på jobb sa eg klart ifrå til sjefen at eg klarer ikkje å springe fram og tilbake lenger og løysemiddel veit jo alle at eg ikkje skal jobbe med (hadde også dårleg samvit for at eg ikkje jobba med slike ting ovenfor ungen). Var heilt sjokka over å bli tatt så lite hensyn til, det er ikkje så lett som nyansatt å seie at det og det kan eg ikkje gjere...

 

Dei høyrest ut som du er veldig stressa og sliten. Snakk med jordmor/lege ang tilrettelegging på jobb (ville ha sjukemelding, men dei visste ikkje om det går like når det berre er to veker att). For arbeidsgjevar er det klart betre med svangerskapspeng fordi trygdeetaten betalar alt. Det er meininga at den siste tida skal ein lade seg opp, ikkje slite seg ut.

 

Ein stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Jeg har også termin 7. november og har det til tider på samme måte. Det er dager hvor jeg er så sliten og gråter uten å vite hvorfor foruten at jeg tror det er fordi jeg er så sliten da. Har du det slik hver dag da?? Har tenkt å bestill meg legetime flere ganger for å sykmelde meg for det tror jeg vi har fått i en fei vi som fortsatt jobber, men så har det aldri blitt slik. Jeg skal greie å holde ut har jeg tenkt, vi kan jo prøve å motivere hverandre??!! Hvor mange tror du det er som jobber enda slik som vi gjør, det er jammen ikke mange. Vi er skikkelig flinke og jeg er skikkelig stolt over at vi får det til. Dette skal vi greie. Om du føler deg litt for sliten en dag så ta deg en egenmeldingsdag, det har jeg gjort og det kan vi gjøre med gooooood samvittighet.

Jeg vet akkurat hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Som nevnt i et tidligere innlegg, så skulle en tro det var jeg som hadde skrevet dette!!! Jeg kan sitte ved matbordet å plutselig begynne å gråte, helt uten grunn og mening.... synes fryktelig synd på samboeren min for tiden. Han får unaturlig mange kjeftskurer i løpet av en dag, samt at vi har en 2 åring som er ganske så aktiv. SÅ JEG ER SLITEN!! Både psykisk og fysisk. Magen føles som bly og alt er veldig tungt.... så du er nok ikke alene nei..... ved forrige svangerskap hadde jeg ikke gråtetokter på forhånd, men de to-tre første dagene etter fødselen gråt jeg ustoppelig nesten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jeg som skrev innlegget og jeg har nå fått sykemelding. Ringte til legekontoret og sa hvordan jeg hadde det og hva de anbefalte meg å gjøre. De sa jeg skulle få en time, så i går fikk jeg legetime. Legen min var utrolig forståelsesfull og sa dette var helt vanlig og at han skrev ut sykemelding uten å blunke. Men han sa jeg måtte hvile og prøve å komme meg ut om dagene, ikke sitte inne og kjenne på tristheten når den kom. Så i dag er altså andre dagen min med sykemelding. I dag har jeg bare tatt det med ro, vasket litt klær og fått meg en god gåtur.

 

Hvis det er andre som har det slik som jeg hadde/har det så gå til legen. Det er ikke verdt risken, vi har et barn i magen og jeg har jobbet over 100% hele svangerskapet så ikke så rart at jeg plutselig fikk en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Vil bare si at jeg ble så glad da jeg så du har fått sykemelding, tror det kommer til å bli bra for deg! Håper du får tid til å kose deg, ta noen hyggelige turer på cafe og pusle litt hjemme er jo veldig koselig ...

 

Vel, lykke til videre!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...