Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er nå 33 uker på vei. I går hadde vi samleie og da jeg skulle vaske og tørke meg etterpå kom det litt blod. Tenkte det bare skyldes litt sårhet i skjeden. (Har hørt at en er mer ømfintlig og blør lettere som gravid). Tok alikevel på meg et innlegg for sikkerhetsskyld. Kom ingenting blod i natt. Men etter at jeg stod opp har det kommet litt blod.Ikke store mengder, men noen dråper. Virker som om de kom av at jeg beveget meg. Bør jeg være bekymret eller skyldes det bare et sår e.l. fra samleiet? Har ingen smerter. Kun en del kynnere, men det er ikke nytt. Prøvde ringe jordmor for å høre, men hun var på kurs hele dagen. Er det nødvendig å ringe føden/lege? Kom ingenting da jeg var på do nettopp. Hva ville dere gjort? Kan jeg vente for å se om jeg blør mer (evt får smerter) eller må det kjekkes opp?
Vimsetrollet Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Tror ikke det er noe farlig hvis du ikke blør mer. Men jeg vet jo ikke. ring legen hvis du er bekymret!
Fødemaskinen Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Tror jeg hadde ringt lege/jordmor bare for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Prøvde å ringe jordmor,som sagt, men hun er på kurs. Legen min er mannlig og har lite peiling på graviditeter. Kan det mest grunnleggende,men lite utover det....Jordmor er tilbake i morgen tidlig. Rekker det ikke å spørre da? Er veldig usikker her jeg sitter. Er egentlig ikke veldig bekymret, men redd jeg slapper for mye av. Har en tendens til å bagatellisere ting med meg selv. Mulig det er dumt............. Hm.Ikke lett å vite. Ser det litt an utover dagen tror jeg. Mulig jeg ringer føden om det kommer mer blod. Antar de er vant med slike spørsmål!?
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Siden det kom mer i dag syns jeg du skal ringe føden... Hadde det vært kun rett etter sexen i går hadde nok jeg også slappet av.. ! Bedre å sjekke en gang for mye
Musemora Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Hei. Det er veldig vanlig å blø litt etter samleie i graviditeten. Så lenge det ikke blir mer og du ikke har smerter tror jeg trygt du kan se det an litt. Er selv sykepleier og venter nr 4. Blødde litt etter sex med forrigemann, ringte da føden og fikk beskjed om at det var helt normalt da slimhinnene er litt skjøre under graviditet.
2 Hærligheter! Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg fikk beskjed om at visst det ikke hadde stoppet neste dag,skulle jeg komme inn til føden for sjekk.... Ville nok ha ringt di for sikkerhetsskyld..
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Tror ikke du trenger å bekymre deg :-) Jeg ringte føden når jeg begynte å blø littegranne - og det uten å hatt sex! (Sikkert en og en halv uke siden sist) Jordmor forklarte at kroppen jobbet jo på en måte veldig nå... den gjorde seg klar og "smørte" "maskineriet" - som hun kalte det :-) *hehe* Antok dettesom ganske vanlig og normalt, men selvfølgelig - ta en sjekk for sikkerhetsskyld :-)
mams06 Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Var nok pga.samleie du blødde litt. Og når du er kommet i uke 33 er det ingen fare for barnet om det blir født (selv om det gjerne skulle ligget lenger i magen) Blør du mer kan du ringe på jordmora, men det går nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå