Skrømti Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er en mester i å sitte og koke sammen situasjoner som jeg ikke vet hvordan jeg skal "løse", og så stresser jeg meg litt opp over det... Nå kom jeg på at jeg vet jo ikke engang hvordan det blir å gå på do når man er på sykehuset. Ser for meg at man kanskje må gå litt nedover gangen for å finne doet, og da må man vel trille med seg babyen? Hvor mange sekund kan de være uten tilsyn? Om toalettet er rett utenfor rommet går det vel greitt? He, he, er det ikke det ene så er det det andre. Vet jo egentlig at slike småproblem løser seg riktig så bra når jeg først er i situasjonen, men jammen sitter man ikke og tenker litt!
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Er du på et hotell så er jo badet som regel inne på rommet, så da kan jo bare døren stå åpen.. Er du på barsel slik jeg var sist, så kan du evt trille babyen inn til helsesøstrene dersom du skal dusje eller planlegger å være der litt lengre enn vanlig:) Jeg var litt hønemor og likte ikke å la henne ligge alene uten tilsyn...
Fødemaskinen Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 *ler* Kan ikke svare deg, for jeg sitter også å grubler over eventuelle hverdagslige kriser som kan dukke opp med baby på slep..
To gutter og en jente Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Da jeg lå på sykehuset hadde hvert rom et toalett like utenfor. Skulle jeg en rask tur på toalettet lot jeg bare babyen være på rommet ( i senga si). Var liksom mer naturlig ennå la han stå på gangen, syntes jeg. Hjemme vil du neppe ta babyen med deg hver eneste gang du tisser. Den gjør jo ingenting galt og kommer seg ingen vei uansett. Så lenge babyen enten ligger i en seng med kanter eller på gulvet er det ikke farlig. Da kan de ikke falle ned. Den korte tiden du er på toalettet vil det ikke hende noe med babyen. Den ligger jo bare der i begynnelsen. Er du bekymret kan du alltids be en barnepleier om å se etter babyen. De er der for å hjelpe.
roman - human Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg tenkte akkurat det samme som deg. Jeg hadde do rett over gangen for rommet mitt,( lå på 4 mannsrom,men bare jeg og en ennen som lå der. ) Man har jo som regel faren der mye av dagen, så dusjing passet jeg på å gjøre da han var der + toalettbesøk. Ellers så huket jeg tak i en pleier og sa ifra at babyn lå alene på rommet og jeg må på do, så om du kan følge litt med . Det gikk alltid greit.
Snupidupi Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 På mitt sykehus e det toalett på kvært rom...så da lå babisn i sænga si, mens æ va på do. I tellegg så hva vi jo to på rommet så babyen va jo ikke heilt aleina... sku æ dusj.... trilla æ inn babisn på et sånn rom som barnepleieran hadd og det lå stortsett nån babisa der.. så passa di på... Æ e meir spent på kor det går når æ kommer heim denne gangen... førr nu har æ jo ei frøken på to år hjemme... ho skal stortsett vær med mæ på do og da e det ikke nå problem.. men ka om ho ikke vil vær med... ho kan jo tipp kurven? Alt går sekkert bra når det kommer tel støkke..
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg er mer bekymret for når jeg kommer hjem og stesøsknene er her... Aldri i verden om jeg tør å gå fra babyen hvis de er i nærheten... De kan jo finne på å begynne å løfte den, bære den rundt etc, samt den minste som sikkert vil gjøre seg skyldig i kvelningsforsøk! Kan jeg ta med meg babyen på toalettet da?? Er det ille å gjøre?
lissin Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Klart man kan ta den med på toalettet hvis det er plass til det. Når jeg fikk min første måtte jeg ta med baby i kjeller (der har vi badet), så hadde jeg alltid liggende et ullteppe som hun lå på når jeg var på toalettet, er varmekabler også, så jeg synes det var best å ha henne med.
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 Nei er den stille og sover,får den stå ved senga når jeg springer på do.Ikke så hygienisk å ha en baby der..Men når jeg dusjer pleier jeg å sette den på vaktrommet..
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 Jeg går ut i fra at du tenker på at noen kan ta den?? Sett den på vaktrommet isåfall. Det kan jo ofte ta 15 min å gå på do den første tiden.
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Babyene sover det meste av tiden og du hører alltid babyen din når den gråter.tar ikke mange minuttene før du kjenner igjen diitt eget barn etter du har født.Bare vent å se :0) Det kommer til å gå kjempe bra.Mange høne mødre her .Hoho godt ment altså..Hilsen en snart 4 barnsmor :0)
litagod Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 du ruller den bare til rommet med barnepleierne i og ber dem passe litt på så kan du stelle og kose deg på do uten å stresse!
Angela83 #superstolt mamma# Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 på sykehuset som eg fødde hadde hvert rom stort bad... eg låg alene på tomannsrom så eg hadde stor plass å boltre meg på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå