Gå til innhold

Virker som om hun har vondt...:(

Anbefalte innlegg

...når hun spiser fra puppen...ligger som en makk..og lager masse rare lyder!

Melken kommer ikke for fort, så det er ikke det...,hun må virkelig streve for å få i seg noe..synes så synd i henne..stakkars liten...synes også det er slitsomt å amme henne..

Har hatt trøske før,men tror dette er forsvunnet...kan ikke se noe i munnen hennes..

Hun kan være helt rolig i det jeg legger henne til...,men med en gang hun får puppen i munne begynner hun å kave og sprelle noe helt voldsomt...river og sliter i den nå, nokså lange brystvorta mi :(

Er litt småfortvilet, for jeg vil jo gjerne fortsette å amme henne(er nå 5 mnd), men dette gå ikke i lengden altså....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6525074-virker-som-om-hun-har-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Siden det er litt spesielt, hva med å forsøke med en paracet-stikkpille. Blir det dramatisk bedre med den vet du at hun har vondt, og kan bruke dentinox og slikt... Fjummsi hadde 7mnd med puppenekt, hun er gravid og ammer sin 20mnd jente fremdeles!

Ja, har hatt laanga "samtaler" med fjummsi, så jeg vet at det er mulig at puppenekten vedvarer...huff....håper dette gir seg snart.

Den største forskjellen er at ved puppenekttider gikk det fint å amme i søvne....,nå er det også noe problematisk...

Skal prøve med paracet ja

Ga Paracet tidligere idag,men det gjorde ingen forskjell med tanke på ammingen...samme kampen som før...

Men jeg må få dele dette med dere...for jeg ble så gla:)

Skal ikke juble for tidlig...,men jeg tror jeg har funnet en løsning ..jippi!

Ammet henne for 1/2 time siden, og da gikk det som smurt....

Som vanlig inne på soverommet, mørkt! La henne i senga og jeg la meg over henne(ikke oppå da), og jammen meg spiste hun ikke seg mett....for første gang på maaange måneder jo...Prøvde tvillinghold(hvis det heter det) på andre puppen og det funket som bare det det også....:)

Og jeg som trodde jeg hadde prøvd alt...Sååå gla nå:)

Du tar nok feil der! Du bør ta deg en telefon til lege/helsestasjon å spørre! Jeg hadde ikke noe risikosvangerskap men fikk streng beskjed om å slutte å amme etter 10. uke!!! Jeg var itvil den gang og spøurte andre fagpersoner, men fikk samme svar!!

Annonse

SÅ lite ydmykhet er det lenge siden jeg har vært borte i... Er du utdannet til noe?! Hvorfor tror du at det er akkurat DINE fagpersoner som har rett?!? Uansett så er det tydelighvis uenigheter, og det er vel ikke verdt å ta sjansen på å miste en lite barn, bare fordi man er arrogant nok til å ikke høre på andre?!?!

Ta en telefon til Dr. Gro Nylander - så får du vite at du tar feil...

Du som gir så mye råd her på debatten kan ikke gi deg ut for å ha fasiten - for det har du tydeligvis ikke!

Oi oi oi! Dette er ikke en krangleside!

Expat er ammehjelper og har sikkert sett det meste innenfor amming, og hun har hjulpet MANGE her inne :-) Bare så det er sagt.

Kan godt hende noen mener spontanabort kan ha en sammenheng med amming, men dette er såvidt meg bekjent en ganske ny hypotese som det ikke er forsket på ennå. Jeg ville ikke blitt gravid mens jeg fremdeles ammet, men det er det helt personlige grunner til, ikke noe vitenskapelig.

Og det var dessuten ikke det hovedinnleggeren lurte på.

Til hovedinnlegger (snull) :-)

Jeg hadde samme problem som deg for litt over en mnd siden, men det gikk heldigvis over. Hun har alltid hatt tendens til puppenekt hvis hun ikke er skrubbsulten, så jeg har alltid regnet med at hun ville få en slik fase.

-Er du sikker på at hun er sulten når du skal gi henne mat? Hvor mange timer siden siste måltid? (Du har sikkert tenkt på dette allerede, men jeg bare foreslår alt jeg prøvde) Av og til måtte jeg la det gå litt over fire timer før hun fikk mat, spesielt hvis hun hadde fått smaksprøver på fast føde.

-Hvis du er sikker på at hun er sulten: har du prøvd å tvinge henne? Mener ikke at du skal stappe puppen inn i munnen hennes med makt, (det går vel ikke an heller),men holde fastere grep (du hadde suksess med tvillinggrep?), slik at hun ikke klarer å snu seg vekk? Vi hadde suksess med krysshold. Da protesterte hun først, men straks hun fikk puppen, spiste hun fint.

-Har du prøvd å gi henne fast føde? Noen trenger det før de er seks mnd, men for noen blir det krøll da. Jeg trodde hun trengte fast føde, siden hun tydeligvis ikke var fornøyd med melken, men det ville hun IKKE ha. Bare smake av og til, og da var makkingen ved brystet like ille, om ikke verre. Så sluttet jeg å gi henne smaksprøver på fast føde, lot henne fortelle meg at hun var sulten før hun fikk mat, og så ordnet det seg.

-Selv om du synes hun har spist lite, så har hun nok fått i seg så mye hun har plass til. Fra ca fire mnd suger de små meget effektivt! Jenten min bruker av og til bare to min på en pupp. Så da føler jo jeg at hun ikke har spist, og blir bekymret når hun ikke vil ha mer, men jeg tror man bare må stole på at de vet best selv hva de trenger. (Frem til trassalderen!) Hun legger fint på seg og er ellers blid og glad? Da trenger du ikke å bekymre deg. Ikke lag problemer av noe som ikke er et problem :-)

Så bra at du fant noe som funket!

Nå har ikke jeg fulgt deg tidligere, men kom til å tenke på om hun kan ha en låsning eller noe i nakke/rygg som gjør at diingen blir ubehagelig? Kan ikke så mye om det, men tanken slo meg når jeg leste det du skrev, og også at andre stillinger hjalp.

Eller du har kanskje vært hos kiropraktor/manuellterapeut el allerede og sjekket ut slikt?

Bare en tanke altså...

Det er ingen ny hypotese... Det er en velkjent sak innen fagmiljøet. En ammehjelper er nødvendighvis ikke noen fagperson! Uansett, så bør Expat være ydmyk for at det ikke alltid er hun som vet hva som er riktig! Det er flott at hun har hjulpet mange, men det vil ikke si at hun er et orakel som har oversikt over alt innen området!

Apropos krangleside - Verden hadde ikke kommet videre hvis alle hadde godtatt et såkalt faktum... jorda er ikke flat...Det må da gå an å ta i mot, og sende kritikk!!!

Gro Nylander (min store heltinne!) har iallefall ikke noe imot amming i svsk i sin nye bok ("hva nå lille venn?"), side 83: ""forutsetningen er at det er nok melk, at mor ikke er for sliten og at hun spiser og drikker bra. Enkelte kan få kynnere ... av amming på slutten av grav. En sjelden gang blir det så utpreget at man slutter...."

Men i den oppdaterte versjonen av "Mamma for første gang", er hun veldig mye mer skeptisk til det.

Tro hva du vil, Expat! Men husk at folk tydelighvis hører på rådene dine, og at de får konsekvenser!!! Du skal vite JÆVLIG godt hva du snakker om for å fremstå så sikker i sin sak som det du er. Og det tviler jeg på at du gjør siden du så flott bemerket at "mine fagpersoner ikke har peiling".

Jeg gidder ikke diskutere med trangsynte, arrogante mennesker!

Åjåjåj...her var det mye kjefting!!!

Men,

takk for mange flotte svar...;) Jenta mi har faktisk hatt låsning/skjjevstilling i nakken ja..., så der har du helt rett Vertigo! Hun har fått 4 behandlinger av manuellterapeut og er nå mye bedre med tanke på bevegeligheten i nakken sin. Dette har også ført til at hun er blitt en mye mer harmonisk liten jente:) Men ammeproblemene våre har ikke forsvunnet med dette nei :(

Ja, du sier noe....kanskje hun ikke er sulten nok...? Jeg legger henne alltid til når det er gått 4 timer....,men mulig jeg bare må vente til jeg får beskjed - for det får jeg nok helt sikkert :) !!

Dagene utarter seg veldig forskjellig her hos oss...noen dager går ammingen greit, mens det noen dager er en laaang,endeløs kamp med puppen...! Men egentlig så begynner jeg å bli vant til dette nå, så jeg holder ut så lenge snuppa mi gjør det...:)

Tusen takk igjen for at dere er så hjelpsomme...tror nok minien i huset kan takke mange av dere for at hun fortsatt får pupp :)

Som sagt, har man et risikosvsk, eller gynekologen er bekymret så kan man jo slutte. Greit nok det. Man hører på legen sin.

Men som sagt, det er ikke et 100% forbud mot amming i svsk. Og jeg forsto, kanskje ubegrunnet, at du følte det litt fælt at de muligens overreagerte på dine vegne.

Iallefall, å angripe fjummsi med bestyrtelse siden hun planlegger tandemamming er altså ubegrunnet, hun er så inne med fagpersonalet at hun ville være den første til å slutte hvis det var begrunnet. Fjummsi kan sine saker.

OK?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...