Gå til innhold

Tvil

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

trenger tips!

HAr nettopp fått vite at hun jeg er sammen med er gravid. Vært sammen med henne 2 mnd. Brukte p-piller, men ble likevel gravid.

Alltid ønsket meg barn. Men synes dette ble littt tidlig.

Pr. dags dato bor vi ikke sammen. Økonomien er så som så.

I utgangspunktet er hun mot abort, men ønsker å vite hva jeg vil før hun bestemmer seg. Jeg ønsker å bli bedre kjent med henne før vi gikk til skrittet og fikk barn.

Noen som kan hjelpe ????

Fortsetter under...

Det er jo altid et vanskelig situasjon dette. Egentlig så er valget opp til henne. Eg forstår deg kjempe godt at du vil bli bedre kjent me henne først. Men som du har allerede sagt du har nå altid ønsket deg barn. Her har du mulighet og begynne et familie sammen. Dere har tross alt 9-10mnd for å bli bedre kjent og då komme lille gutten/jentå. Begge to må nesten ta ansvar her, enten hu velge abort eller beholde det så komme hu til trenge masse støtte. Men fortell na hva du har lyst til og så støtte henne når hu har bestemt seg. Er ikke det verste ting i verden som kan skjer ihvertfall =)

Men som eg pleie å skrive til alle andre her inne går inn på www.amathea.no

det er et gruppe som er lagt for både mann og kvinner som havner i sånne situsajoner og så kan hjelpe dere bestemme seg. Det er ikke imot abort, og er ikke en gruppe som få deg til føle seg dårlig om det er det dere komme til velge. Dei har hjulpet mange mødre/unge foreldere osv. Lykke til =)

Kjære deg...

Synes ikke du skal bekjymre deg for økonomien, kjedelig med dårlig økonomi, men et lite barn trenger ikke koste så mye det første året, har dere venner eller familie som har barn er det som oftest noen som vil gi/låne bort utstyr og klær, selv har jeg fått alt vi trenger til babyen.

Dere har et veldig ferskt forhold, så idielt sett er det ikke rette tiden for barn, men nå ligger det en liten spire der inne i magen hennes og dere må vurdere den psykiske belastningen det kan vere ved en abort, noen takler det helt fint, mens andre angrer.

En abort vist ikke begge parter er helt sikre på at det er det rette, vil nok kunne ødelegge forholdet.

Et lite barn fortjener to foreldre som kan sammarbeide, siden dere er i et veldig ferskt forhold, tror jeg det kan vere fint om dere danner dere et felles bilde av åssen dere vil dele foreldre ansvaret ved et evt brudd, kan vere lurt og skrive det ned, vist dere kommer til enighet.

For vist det blir et barn og dere ikke lenger ønsker å vere kjærester, er det godt å ha en avtale og gå utifra, ved et brudd er det ikke altid like lett og komme til enighet.

Jeg synes alle foreldre har ansvar for å gi barna sine en trygg og god oppvekst, et dårlig sammarbeid og mange synelige komflikter mellom mor og far er ikke sundt for barnet.

Lykke til med valget. Anbefaler deg å støtte henne vist hun ikke ønsker abort, uansett hva du kommer frem til at er best for deg/dere.

Vennlig hilsen msx

Annonse

takk igjen,

Vi sitter begge med gjeld på hver vår kant. Hun ønsket nå etter en lang periode sykemeldt p.g.a at hun har hatt en depresjon å starte på skole og få seg en utdanning nå. Så kommer beskjeden om gravid????

Hennes første tanke var å ta det bort da hun egoistisk tenkte at ho ville ha tid til meg og oss som vanlig par en stund. Dette for at vi sammen kunne etabalere noe stabilt og trygt for oss begge samt hennes første barn. Hun er nå på vei oppover igjen psykisk og får så denne beskjeden???

Ønsker ikke å presse henne til noe hun ikke vil etc.. Følger allikevel at mye press blir lagt på meg og min avgjørelse. Redd hun skal klandre meg hvis vi tar det bort og forholdet vårt ryke p.g.a dette og hun igjen skal sitte alene igjen. Hun har gjort dette tidligere.

Eg vet ikke kossen hun komme til klare seg etter hu har tatt abort om det er det hu velge, men etter det eg har lest så tro eg kanskje dette burde vært en idea for henne. Og komme seg ut av depresjon er ganske vanskelig, men hva som skjer etter på vet man aldri, er derfor eg syns dere burde ta en tur til ameathea kontoret. Dei vet ka dei snakke om og handle sånne saker som dere heile tiden. Du må ikke sei en ting og ikke meine det, hu har spørt deg ka du vil, du burde svare na ærligt MEN for na til forstår at du komme til stille opp uansett hva hu velge. Eg ska love deg at eg gikk gjennom et helvete etter eg tok abort for mange år siden. men det va det riktigeste valg. og eg føle meg absolut ikke dårlig nå at eg har ei datter og et mer stabilt liv. Ang det me gjeld det har nok alle!! Eg har en del gjeld eg også, og det har ingenting å sei, når det gjelde penger så steppe norge inn for å passe på at ungene som blir født nå til daglig får alt dei trenge så det må du ikke bekyreme deg for. Hu kan ikke klandre noen som helst men seg sjøl, som sagt vær heilt ærlig me na, men vise at du vil støtte henne =) er det beste du kan gjøre =) om du vil gjerne ha msn add min så bare gi beskjed

Jeg synes ikke det er egoistisk av henne å tenke på abort.....

Hensyne til den psykiske belastningen en abort kan ha, bør dere vurdere sterkt, det er ikke vert å velge en abort vist ho risikerer å gå inn i en ny depresjon pga det.

Synes dere skal sette dere ned sammen og skrive ned pluss og minus med abort, også pluss og minus med barn, kansje dere tydeligere kan se hva som er rett for dere når dere setter det opp mot hverandre.

Ingen av dere bør sitte alene med denne avgjørelsen.

Hun har det sikkert ganske tungt akkurat no, vis henne hvor høyt du elsker ho, kansje du kan kjøpe en fin bukett roser til ho og gi ho en deilig masasje og la henne vite det at du vil vere det 100% for henne uansett om det blir abort eller ikke.

Lykke til.......

msx

ønsker også å ta hensyn til at hun skal passe inn i vennegjengen min.

Ikke hatt anledning til å møte alle enda. Blir nok mange reaksjoner fra dem at hun er gravid allerede. Reaksjoner fra familie på begge sider.

Har ikke mange der ho bor pr i dag p.g.a opprivende avslutning på forrige samboerskap.

Hun føler seg trygg på meg og jeg på hende, men reaksjonene vil være store tror eg.

takker for info.

Avgørelsen er nå tatt. Vi ble sammen enige om abort i utgangspunktet. Skulle ho eventuelt ha problemer med gjennomføringen støtter eg henne 100 % for det.

Det jeg nå tenker på er hvordan jeg på best mulig måte kan støtte opp om henne når eventuell reaksjon kommer.

Bor som kjent langt fra hverandre. Begge er redde for å bli alene igjen.

Noen som har tips til hvordan oppføre meg ved hennes reaksjoner ???

Annonse

Det er ikke lett å vite hva hun trenger, men det at du er tiljengelig, både fysisk og psykisk er viktig. Hvis dere bor langt unna hverandre, så bør du spørre om hun vil du skal være hos henne noen dager i forbindelse med inngrepet. -Det er alltid godt å ha en skulder å gråte på hvis det skulle være nødvendig. Har selv tatt abort, mellom to forhold, og hadde strengt tatt ingen reaksjoner, men måtte snakke igjennom inngrepet med en venninne som jeg visste hadde gjort det samme. -Jeg får inntrykk av at du snakker godt med henne, så da er egentlig det beste du kan gjøre å spørre henne om hva hun trenger.

Lykke til,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...