Gå til innhold

evige spm om sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt strekker man seg når det gjelder jobb?? Jeg er 23+6 og har siste tre månedene vært plaget med rygg og bekken smerter. Har hatt litt sykemelding noen uker, men har nå gått fullt i en måned. Jeg sover en til halvanne time om natten, jobber turnus i helsevesen og føler meg helt vrak nå. Forrige uke jobbet jeg tre dager og det var helt perfekt. Denne uken blir det fem dager og neste uke seks dager. Ser helt svart på det. Får man sykemelding for slikt eller kaller legen meg bare for klagebøtte? Vet jo at det hører med å ha litt plager når man er gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke meningen å være anonym.. kom borti når jeg skulle lagre.. hehe

Skrevet

50%sykemelding må vel være perfekt da, i stedet for at du jobber fullt en mnd til, og så blir sykemeldt resten av svangerskapet. Det ville i alle fall jeg ha bedt om, er ikke verdt å presse seg heller. Forrige svangerskap ødela jeg hele permisjonen min med vondt i rygg og bekken, bare for at jeg ikke sykemeldte meg når jeg hadde vondt.

Skrevet

Hvis du synes det fungerte ok å jobbe 3 dager i uka så kan du jo be om 50% sykemelding.

Jeg synes ikke man skal slite seg ut på jobb når man er gravid. Det er det ingen som vil takke deg for!

Når man er gravid synes jeg det er lov å tenke litt på seg selv. Siden du jobber i helsevesnet regner jeg med at du sikkert har en ganske slitsom jobb også . Tror ingen lege vil kalle deg klagebøtte! Du sover jo nesten ikke om natten, føler deg som et vrak, er det ikke da lov til å ta det litt mer med ro? Tenk på deg selv du og ta en telefon til legen din

Skrevet

Jeg fikk 40% sykemelding av legen uten store problemer. Jeg ukependler, har en 2-åring, er generelt veldig sliten, men hovedårsaken er at jeg har begynnende carpal tunnel som vi prøver å holde i sjakk ved å redusere jobbinga. Legen ville egentlig sykemelde meg i høyere grad, men jeg ville gjerne avvente litt og se hvordan det gikk. Nå jobber jeg tre dager i uka og merker vesentlig bedring! Dermed har jeg beholdt 40% foreløpig.

Klart det hører med noen plager når en er gravid, og det ER ingen sykdom å vente barn, men av og til kan det lønne seg å lytte til kroppen. Hvis jeg ikke hadde sykemeldt meg, ville jeg neppe holdt lenger enn et par uker får hånda hadde takka helt for seg. For meg medfører altså en 40% sykemelding at jeg kan holde meg i jobb mye lenger. Hvilket selvsagt er en fordel for alle parter - både meg og arbeidsgiver, OG trygdekontor :)

Skrevet

Jo, jeg tror en 50% ville gjort susen.. bare gruer meg sånn til å gå til legen min for han er litt streng. men som dere sier, det er jo ingen som vil takke meg for at jeg sliter meg ut... får kjenne litt på det denne uken og kontakte legen hvis det ikke går..

Skrevet

Godt spm igrunn hvor langt men strekker seg, for jeg tror ofte man strekker seg ganske så langt, men hvem er egentlig tjent med det? Skal du gå på akkord med deg selv bare for å være flink jente og stille opp på jobb? Selvfølgelig er det ingen sykdom å være gravid, men at du jobber vettet av deg med div plager og ikke strekker til hvem tar ansvaret for det? Kommer sjefen din hjem til deg og tar seg av deg og steller heimen din fordi du ikke orker fordi du har slitt deg ut på jobb?? Syntes du skal lytte til kroppen din jeg og be om 40-50 % sykemelding, da fungerer du sikkert bedre på alle områder. Håper legen din har forståelse for det! Lykke til:)

Skrevet

Hei ja...jeg er sykemeldt 100% nå pga nettopp det du er plaget med nå..jeg sliter med bekkenet...går forøvrig med krykker...pluss at jeg sleit meg ut på jobben..jeg jobber i barnehage med mye løfting av småbarn...noe som har resultert i verre bekken..jeg kommer antagelig ikke tilbake i jobb..går til fysioterapi...spør legen din om henvisning til fysioterapeut når du er der...vis at du er interessert i å gjøre noe med plagene dine og sykemeld deg 50% før det er for sent...jeg er 26+6 dager nå...og det er ille å tenke på at jeg ikke makter å jobbe igjen...samtidig føler jeg meg utmattet...dettte er mitt andre svangerskap....jeg trenger derfor all min energi til min to år gamle datter.. som forøvrig også er kronisk syk med Barneleddgikt....stå på...du kjenner kroppen din best...husk på at en fødsel er en stor påkjenning og at du trenger alt overskudd du kan ha til den når den dagen kommer

Skrevet

Jeg vet jo egentlig at jeg bør roe ned tempoet. Men er utrolig godt å få det bekreftet fra andre også. Takk for støtte!!!

Skrevet

Nå har jeg ringt jobben og sagt at jeg ikke kommer i dag. Var sef sjefen som tok telefonen, og hun er jo en utfordring i seg selv.. Fordi jeg ikke føler at legen min tar meg på alvor så bestilte jeg like godt en time på Volvat. Fikk time allerede i morgen tidlig. Så da håper jeg at jeg får en gradert sykemelding så jeg klarer å være i jobb litt til..

Takk for støtte!! Nå skal jeg legge meg å prøve sove litt siden jeg ikke sov i natt..

Skrevet

jeg jobber og i helsevesenet.har vondt i rygg og bekken hvis jeg går for mye.Sover lite om natten og behøver en ettermiddagshvil. Men siden jeg jobber mest kveld er det vanskeli å få til,så da går jeg bare og er kjempetrøtt på jobb..

skal til legen å be om sykemld i morgen jeg.. er så slitn av det stresset med jobb.

Skrevet

hei igjen..

Det hørtes fornuftig ut....alle sier til meg at det er viktig å høre på kroppen sin spesiellt når man er gravid...så stå på...du bestemmer selv og vet best hor mye du tåler...Lykke til imorgen...stå på..klem

Skrevet

Jeg er 50 % sykemeldt pga bekkenløsning og kynnere. Har valgt å jobbe 10-14 hver dag. Dette passer arbeidsgiver og meg selv best....

Er veldig rastløs av meg og orker ikke hele dager hjemme. Dette fungerer utrolig bra for meg ;o)

Skrevet

Er i uke 22+5.Har hatt sterke bekkensmerter i ca 2mnd,og kynnere i 2 uker.Fikk 30% SM for 2 uker siden.Og nå er jeg faktisk myye bedre.Har også begynte med omega 3 tbl.Vet ikke om det er kombinasjonen.Jobber 4 dager i uken,og håper å klare meg ut svangerskapet på 30% SM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...