Gå til innhold

Sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er lov å gå opp i stillingsprosent når man er sykemeldt?

Jeg diskuterer dette sterkt med arbeidsgiveren min. Jeg har nemlig rett til å gå tilbake i 100% stilling etter å ha hatt 20% prosent permisjon.

Han mener det høres "råflott" ut å gå opp i stilling uten å begynne å jobbe igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du organisert?Hør i såfall med dem..

Skrevet

Ja, jeg har gjort det og hun mente bestemt at det ikke skulle spille noe rolle, det er jo "min" stilling. Men sjefen min er litt vanskelig og ikke helt villig til å finne fort ut av det.

Har nå sendt en mail med spørsmål til Arbeidstilsynet, håper på snarlig svar derfra.

Skrevet

Hvis det er en stilling du har krav på i utgangspunket, så har ikke arb.giver noen rett til å nekte deg det selv om du er sykemeldt. Sykemelding er gyldig fravær, og har ingen betydning i denne sammenhengen.

Skrevet

Jeg økte stillingen min nå. noe som var avtalt før jeg ble gravid. Men sjefen min kunne ikke røre stillingen min, verken opp eller ned så lenge jeg var sykemeldt. Derfor ordnet vi det slik at jeg tok ut rest ferie på 2 uker, fikk en skriftlig friskmelding av legen i de to ukene. Da kunne hun øke stillingen min. og etterpå kan jeg evt gå tilbake i sykem, om behovet skulle forsatt være der.

Skrevet

Jeg har jo vært ansatt i 100 prosent i snart seks år, men jeg har hatt ca 20 prosent permisjon de siste årene fordi vi ikke har hatt plass i barnehage til sønnen vår. Nå har vi fått plass, permisjonsøknaden er gått ut og jeg skulle egentlig gått tilbake i full jibb. Men nå er jeg altså sykemeldt...

Skrevet

Da er dette i utgangspunktet din stilling, og du skal kunne få den tilbake slik som avtalt HELT UAVHENGIG av om du er sykemeldt!!!

Skrevet

Jeg skjønte ikke at dette skulle være noe å diskutere i utgangspunktet, det sier seg jo selv. Men nå har det altså blitt diskusjon ut av det og jeg håper det ordner seg snart!

Takk for hjelp så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...