Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

åh nå skal jeg være så vrien og vrang så... hva slags kake er det? Jeg er nemlig veeeldig kresen på kaker. Og det har ingenting med å være kostholdsbevisst å gjøre, men det enkle fakta at jeg alltid har hatt problemer med smaken og konsistensen på enkelte matvarer. Jeg har aldri takla verken smør, kotelett-flesk, majones, fett (som i fett på burgere osv), thousand island osv... nå antar jeg kanskje at det ikke er mye majones eller kotelett-flesk i kakene dine, men jeg ble likevel veeeldig nysgjerrig på hva du serverer, jeg er nemlig veldig kake-klein :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjøl er jeg litt motsatt....Er lita....fikk ingen stor unge sist heller, og hadde igjen 8 kg å "tære" på med denne, så vektøkningen min er heller liten. Men ungen vokser, formen er stort sett bra, så det er bare å nyte det som er positivt!

Skrevet

Tjihi ;)

Min spesial: gelekake, ble spist opp på et blunk! Men det er igjen tropisk aroma, altså en litt "tørrere" krydderkake med sjokoladeglasur-etter bestemors gamle oppskrift :)

Om du ikke liker sånn, har jeg alltids en mandelterte ellerno på lur!;)

Skrevet

Jeg har over 20kg å tære på jeg :) Har ikke gått opp særlig i meg selv denne gangen, hittil bare magen som har vokst. Og litt pupper hehe :)

Skrevet

Tropisk aroma høres bra ut :) Mandelterta tror jeg du kan få beholde... hehehe :) Si fra om du vil jeg skal ha med noe. Bortsett fra mitt uimotståelige selv :D

Skrevet

mille: dette får jeg til svar når jeg prøver nav.no:

www.nav.no er dessverre utilgjengelig for øyeblikket

Vi erfarer for tiden nettverksproblemer med våre løsninger.

så det er nok ikke bare deg de ikke vil ha besøk av :)

Skrevet

ka-ping - har forresten tenkt på deg i helgen. Plutselig så jeg flere steder at en kjærlighetsferie med barn i magen er veldig in, og kalles en "babymoon". Siden dere aldri fikk honeymoon, liksom...

Skrevet

javel, er det in det altså? hihi... det blir ikke Krakow på oss, men en kort-weekend i Ålborg istedet (går direktefly, slipper innom Værnes). Blir da kos det også :)

Skrevet

Og dere fant en helg som passet? Så glimrende!

Du bare vet ikke selv hvor hip du er:)

Skrevet

Hippe meg... hoho... joda vi fant ei helg, for denne weekend-turen er bare fra fredag kveld til søndag ettermiddag, dermed slipper gubben å ta fri fra jobb så lenge det er frihelga hans. Mormor hadde frihelg hun også til å passe lilletrollet, så det blir tur ja! Skal bestille nå, bare jeg kommer gjennom på tlf til reisebyrået...

Skrevet

Typisk oss at vi ventet for lenge, nå er jo sesongen i gang, så gubben har kun fri en fredag innimellom... Vi får ha det til gode et års tid og heller la mormor passe begge småtrollene en gang neste år! Tenkte å prøve å unngå å være gravid igjen da, så babymoon blir det jo ikke:)

Skrevet

Hjelpe meg - så stressa som det er på jobb nå så skulle jeg nesten ønske jeg røyka, for å ha en måte å få ned stressnivået på - om enn midlertidig... tror jeg må over til kiosken og kjøpe noe digg, men gudene vet hva jeg har lyst på :/ kjenner bare at jeg har et innmari sug! tips mottas med takk!

Skrevet

ka-ping: ikke som jeg kommer på, med mindre det er noe spesielt du har lyst på selv :)

Sponge: ok, du trenger:

1 sukkerbrød, + en springform som er like stor som sukkerbrødet

2 pakker gele etter eget ønske

1 pakke rom eller vaniljekrem

Fruktcoctail, 1 banan + evt frukt etter eget ønske (husk at fersk ananas og kiwi gjør at gele ikke stivner)

Stor brødpose

Evt krem til pynt

Sånn gjør du:

-Kok de 2 pakkene med gele etter anvisning på pakken, men bruk bare 6-7 dl vann til sammen. Avkjøl

-Ta fram springformen, dekk denne med brødposen,sånn at det er tett. Fyll gele oppi formen. Putt oppi frukten

-Når gelen er nesten helt stiv, tar du øverste laget på kakebunnen, og legger "opp-ned" oppå gelen. Fukt kakebunnen med saft fra fruktcoctailen, eller appelsinjuice.

-Smør et lag rom/vaniljekrem

-Ta neste del av kakebunnen, fukt.

-Om kakebunnen er tredelt, gjenta prosessen med romkrem og fukting

La kaka stå i springformen, gjerne natta over.Før servering setter du et kakefat under kaka, og vender kaka. Nå skal springformen være på toppen, altså at det du ser er kakefatet med en springform oppå. Ta av springformen, og plasten. Whola! Pynt om ønskelig med krem på sidene

Håper du skjønte! ;)

Denne er genial enkelt, feks om du kjøper ferdig sukkerbrød og ferdig romkrem, da er det minimalt med arbeid. Dessuten synes jeg de ferdigkjøpte sukkerbrødene er mye bedre enn hjemmelagede! :)

Lykke til!

Skrevet

*snufs*... jeg er så stressa og sliten... Det er et lite h"#¤&% på jobb nå, alt for lav bemanning, det nye datasystemet suger og er fullt av feil, hun som er kontaktpersonen er på kurs idag, telefonen ringer og ringer, jeg har knapt rukket å spise.. jeg kjenner blodtrykket mitt er for høyt faktisk, for lillejenta i magen har hatt sparkeshow konstant siden kl 10 idag... TRENGER MASSE KOS OG KAKE IKVELD, VIMS!!!

Skrevet

Dakal liten ka-pingsen! Så fort du kan, få i deg noe å spise og drikke, og prøv å ro ned mens du venter på å få kake og kos! :)

Sender noen gode rolige vibber din vei!

Skrevet

tusen takk... *snufs*... sjelden jeg syter og klager altså, men nå kjenner jeg at jeg egentlig har mest lyst til å legge meg ned og grine :( Gleder meg masse til vimsekos&kake ikveld! vibber mottas med takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...