Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hjelp! Idag ble det plutselig virkelighet.... 28+1 idag, og er vel offisielt et medlem av 3. tri., men blåholder på "zonen" her litt til hvis det fortsatt er andre her...!?
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Puhh. Oppdaga at jeg er ei uke forut for min tid. Må vel vente til neste uke med å ta spranget....
bobby - nr 2 i juli Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Hei du, hvis du er 28+1 så er du i uke 29, altså 3. trimester. Dvs at du har termin ca 26. des, altså samme som meg! Jeg melder meg definitivt inn i twilight zone, var inne på 3. trimester i dag, og der var det mye ukjent og mye fødselsprat! Er ikke helt klar for det ennå...
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 så fint at det kommer en twilight-tråd idag også Jeg er 26+1 idag, og føler meg ikke helt hjemme verken på 2.tri eller 3.tri. Altså: twilight-jente! Her blir ikkeno fødselsprat, vi prater om alt mulig annet istedet
SpongeBob Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Alt mulig annet, ja - fra stavefeil til middagsplaner. Slimpropper og stripping uønsket! Med mindre det er veldig viktig, da... Håper alle har hatt en god helg, det har nemlig jeg! Og i dag skal jeg til JM kl 14, så får jeg vite hvor mye jeg har gått opp i vekt og alt det andre som er så livsnødvendig når man er 23+ettellerannet... Må kanskje bli litt flinkere til å huske, med førstemann hadde jeg jo stålkontroll på ikke bare uker, men dager og timer!
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Litt samme her kjenner jeg... pappa spurte idag hvor langt jeg er på vei, og jeg svarte tvert: "uke 26! eller 27? hm.. kanskje 25 fullgåtte - eller 26 - eller .. eh.... termin 8.jan, pappa!" hehe... ikke like hysterisk oppdatert til en hver tid som sist merker jeg
SpongeBob Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Dessuten har jeg SYNDET. Jeg fikk bare så utrolig lyst på svolværpostei på nybakt brød da det lå på benken og luktet så himmelsk, så jeg spiste det... Fysj og fy, jeg er en uansvarlig gravidøse.
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 eh... hva er problemet med svolværpostei? ENDA EN TING jeg uansvarlige, barnemishandlende andregangsgravide ikke har fått med meg?
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 til vims: jepp, helga var faktisk helt utrolig flott Du får masse oppdatering ikveld! gleder meg! klem
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 Heisann dere. Her går uker og dager i surr og, nr. to her og ja.. Hvis jeg skal gjette, så er jeg vel 26+5 (eller 6) idag, vet ikke engang hvilke dag jeg skifter uke, hehe. Skal til jordmor i morgen, så visst hun ikke surrer like mye som meg, får jeg vel vite det i morgen :-) Vekt, grøss.... heldigvis slipper jeg å veie meg hos jordmor (dvs hvis hun fremdeles synest jeg ser synd og frisk ut..) Helgen har vært fin, loppesirkus og utkledning på Barnas Hus på lørdag og etterlengtete raspeballer til midag igår, nam!
SpongeBob Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 Ja, fysj - svolværpostei inneholder nemlig fiskelever (full av tungmetaller), og er dermed fy for oss. Skal heller ikke gis til barn, i flg matportalen. Men det irriterer meg en smule at de ikke er fullt så flinke til å si noe om alternativene, hva man erstatter med - for å si det slik, så tror jeg at nugatti er mindre sunt...
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 Hold dere fast jenter, men jeg har faktisk spist både fårepølse og salami i dette svangerskapet. Har liksom forholdt meg til det jordmor sa for fem år siden at jeg burde holde meg unna.. Svolvær postei aner ikke jeg hva er heller..
SpongeBob Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Aiaiai! Salami har gått ned å høykant her, ja, glemte jo den i listen over min barnemishandling. Men den har vel stort sett vært frosset først, så da er det vel greit. ka-ping og jeg fant vel hverandre over camembert tidlig i 1. trimester, så det er jo et mirakel at alt går bra!
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 camembert og brie ja... i'm a naughty, naughty girl....
SpongeBob Skrevet 2. oktober 2006 #16 Skrevet 2. oktober 2006 Satser på at ka-ping-mannen tar seg av evt. avstraffelser...
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #17 Skrevet 2. oktober 2006 mille: noe av det beste som fins er jo nyrista brød med salami, og et stoooort glass appelsinjuice til... nammis! Vet jo at jeg ikke bør spise så mye av det, men for meg handler det mer om å unngå salt mat enn dette stresset med spekemat. Når det gjelder fenalår og spekeskinke osv er jeg skeptisk, men salami/fårepølse osv er vanligvis varmebehandlet fra produsent i tillegg, fins søren ikke mye bakterier i sånt etter e-coli-skandalen tidligere i år spongebob: enig med deg ang. nugatti forresten! Vi håper bare ingen pusser barnevernet på oss - i hjemmet vårt så er det nemlig ikke en eneste nugattiboks i skapet, 2-åringen får (hold deg fast) prim, kaviar eller leverpostei på brødskiva.... *grøss*...
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #18 Skrevet 2. oktober 2006 fikk litt ris i går ja hehhehe....
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #19 Skrevet 2. oktober 2006 Godt å se at jeg ikke er alene her..... Finner det i grunnen ganske deilig å høre til denne gruppa, jeg. Kjekt å se at flere enn jeg spiser det de har lyst på av den enkle grunn at lysta er der, at de ikke helt klarer å finne riktig uke å høre til når noen spør.... Veldig enkelt å si termin-dato har jeg og funnet ut. Da får de regne sjøl!:-)
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #20 Skrevet 2. oktober 2006 Vel - jeg har et problem med akkurat den taktikken: når jeg nevner 8. januar får jeg vanligvis de morsomme svarene: "åherregud og så er du såååå stor allerede", "er du SIKKER på at det er bare en der inne?", "TRE mnd igjen?stakkar deg...." eller "ja da blir det tungt på slutten gitt".... ikke særlig artig når man får sånne kommentarer flere ganger daglig. Så jeg sier heller at jeg bare har noen mnd igjen jeg
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #21 Skrevet 2. oktober 2006 Nå er jeg så j... lei av å vente på at søknaden min om svangerskapspenger skal bli behandlet!! GRRRRR!! 7 uker, er det mulig??? Takk og lov for at arbeidsgiver forskutterer lønn.. Må visst søke om fødselspenger nå, elers får jeg vel ikke penger før langt ut på våren. LITT irritert her.
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #22 Skrevet 2. oktober 2006 Skal innom mitt lokale trygdekontor på fredag og gå gjennom søknaden min... spent på å få høre hva saksbehandlingstiden der er... det er jo faktisk bare 2mnd til jeg går ut i permisjon nå ser jeg!
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #23 Skrevet 2. oktober 2006 Det er jo litt mer for min del, men med den eviglange saksbehandlinstiden de har her, burde jeg vel ha søkt alt..
vims-74 Skrevet 2. oktober 2006 #24 Skrevet 2. oktober 2006 ka-ping: gleder meg til oppdatering! Det er tilogmed kake igjen, hoho!
Mille-k Skrevet 2. oktober 2006 #25 Skrevet 2. oktober 2006 Noen som har vært innom nav.no? Den nye siden til bla. trygdekontoret? Går så tregt å få opp sidene. Elelr er det min maskin som er treg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå