Gå til innhold

Føder i Januar 07,på tønsberg :(

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 11 januar,og må dessverre føde i tønsberg. Jeg hadde egentlig planer om å føde hjemme denne gangen,men pga div omstendigheter som ei jordmor som er umulig å få tak i på tlf og endel annet så har jeg ikke no valg. Dette blir min tredje fødsel,og jeg har en stygg mistanke om at den kommer til å gå mildt sagt fort. Derfor rekker jeg ikke å reise langt avgårde for å få føda,og er derfor prisgitt tønsberg.

Sjølve føde avd. har jeg ikke no vondt å si om,men barsel avd. der syns jeg er grusom!! for det første så er det omtrent ikke hjelp å få der,det er bråkete og endel av de som jobber der burde heller tatt seg jobb på posten eller noe. Så jeg håper som bare det at jeg kan få reise hjem 2 timer etter fødsel,så jeg slipper den forferdelige barsel avd der.

Fortsetter under...

har du vært der etter den nye har blitt bygget da?! var innlagt der forrige uke jeg, de var kjempe koselige mot meg. (ikke føda da) det var de mot meg når jeg føda der for 4,5 år siden også.. du må jo ikke ligge på barsel heller, du kan jo være på familieavdelingen sammen med din mann/sambo hvis det er en mulighet.

Var også på omvisning der for 14 dager siden og ble kjempe positivt overrasket over hvor fint der har blitt der.

men alle liker forskjellig

Hei larviksjenta, måtte du vente lenge på omvisning?

Fikk en epostadresse av jordmor som jeg skulle bruke for å kontakte føden for omvisning, hehe, sendte en mail, men fikk mail tilbake at det var bedre at jeg ringte. Har ikke fått ringt ennå, men tenkte å gjøre det nå til uken.

• 2 måneder senere...

Jeg hadde hørt mye negativt om å føde i Tønsberg, og vurderte å reise til Kongsberg for å føde. Jeg valgte å føde i Tønsberg for å slippe å reise så langt. Jeg fødte Amalie 11.08.06, og var veldig fornøyd med personalet på fødestua. Barselavdelingen har jeg mye negative minner om. Det var lite hjelp å få. De ga meg ikke noen opplæring i ammeteknikk slik at jeg fikk såre brystvorter. Flesteparten av personalet var uvennlige og ga tydelig uttrykk for å ha dårlig tid.

Har i ettertid hørt om flere med lignende erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...