Gå til innhold

Svar på fostervannsprøve !

Anita65

Anbefalte innlegg

Endelig kom svaret jeg har venta så lenge på. Det lå i postkassa da vi kom hjem fra langhelg borte.Jeg skalv da jeg åpna konvolutten, det tok faktisk 2 timer før jeg torde åpne brevet. Men ble fort beroliget, for jeg venter en gutt med normale kromosoner, stod det. Ja. en GUTT ja, og det er rart, for vi har tre jenter, så det var en stor overraskelse. Tar litt tid og venne seg til, tror jeg, men jeg får kjøpe noen guttebabyklær, så blir jeg nok vant til det ja. Her har vi verken klær eller ting i huset som minner om gutt, men det kommer vel ! Iallefall, en STOR lettelse at babyen er kromosonfrisk ! Jippi !

Fortsetter under...

Så flott - vet jo selv hvilken enorm lettelse det er å få et slikt svar! Og moro med gutt vel siden du har 3 jenter fra før. Har selv 2 jenter på snart 8 og snart 6 samt en gutt på snart 4. Var ganske innstilt på en gutt til jeg, men fv-prøven viste altså en jente til for meg. Men jeg syns det er helt topp jeg, det viktige for oss er jo at hun er kromosomfrist.

Nå blir det deilig for deg å kunne offentliggjøre svangerskapet og nyte resten av tiden, ikke sant? Som deg holdt jeg det hemmelig for de fleste til etter fv-prøven (t.o.m. for barna siden de jo forteller sånt til venner på skolen og sånn) og det var en lettelse å kunne fortelle om det da prøvesvaret kom.

ÅÅÅ.d var vel en lettelse tenker jeg.. =)

gratulerer såå mye med guttespiren..

jeg har også hatt noen legge-om-til-guttekleskjøpedager i d siste..når man har tenkt rosa i snart 8 år og var bombe sikker på at dette også var jente så tar d sin tid,ja..

hva sa resten av familien til gutten da? =)

Annonse

Takk for gratulasjoner alle sammen ! Slapper mer av nå ja. Har ennå ikke fortalt det til noen, ikke jentene heller, men det blir...Gubben jobber overtid omtrent hver kveld. Vi må finne en passende anledning og kose oss, da skal vi fortelle det til dem. De blir glade, det vet jeg, og de har nevnt før at de kunne tenkt seg en lillebror...Pappan syns også det var rart med en liten gutt, vi er jo så vant til disse jentene våre, så en gutt vil si en forandring, og det er jo moro det da.Tror vi begge venta en jente, men det går altså an å få gutt etter tre jenter. Skal bare venne meg til tanken ; det er snedig å tenke på nå ja...

Jeg tror nesten ikke det er nødvendig å sjekke om jeg har nøytrale klær, for jeg vet at alt er jentetypisk, så det må kjøpes nytt. Får nok en del, men noe må en jo ha på forhånd.

En ting er iallefall sikkert, og det er at det blir kjempemoro å strikke gutteklær. Skal kjøpe lyseblått, brunt og oliven garn - har så lyst til å strikke noe i de fargene. Tror at det å begynne å strikke, gjør at jeg venner meg fortere til at jeg har en gutt i magen, for det er rart asså !Kom gjerne med forslag til farger !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...