ayme Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 Hei, Nå som jeg endelig hadde bestemt meg for en S3 ser jeg flere innlegg om S3 og at dere ikke er fornøyde med den... Litt problemer med forhjulet og den blir lett oppskrapet på understellet og klistremerkene detter av... Da vil det vel ihvertfall lønne seg å kjøpe den skandinaviske modellen, hvis jeg skulle behøve å reklamere på den? Ble veldig usikker jeg nå, for synes S3 ser veldig fin ut og er litt mer sportslig enn mistralen, men sånne "små" feil kan bli ganske irriterende og det er jo tross alt en ganske dyr vogn også. Har derimot ikke hørt noe negativt on mistralen.. Venter barn i desember og hadde egentlig tenkt til å kjøpe bare en vogn som skal fungere i hele vognperioden. Dere garvede teutonia brukere, hva ville dere kjøpt?... Alle svar mottas med takk:-)
kokosbolle Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 Vi har også vært veldig i tvil om dette, men har nå bestemt oss for s3. - en viktig grunn for oss er at sporstvogndelen kan tas av understellet på s3, mens det kan ikke tas av understellet på mistral. På mistral snur man kjøreretningen ved å vende styret over hele vogna. Ulempen for oss med at man ikke kan fjerne sportsvogndelen er med tanke på oppbevaring. Er kjekt å kunne oppbevare understellet i kjellern, men pga råte kan jo ikke sporstvogndelen være der. - vi har også snakket med både s3 og mistralbrukere og begge virker fornøyde, ingen s3-brukere jeg har snakket med har så langt hatt noe negativt å si om den, vi har møtt s3 i skogen på grusvei og de synes det gikk kjempefint - mistral blir litt lengre sammenlagt, og det er ikke 100 prosent sikkert at den går rett inn i bagasjerommet på st.vognen vår, og den vil jo ta enda mer plass om den skal stå på tvers i bagasjerommet som du skjønner, er det ikke lett å velge, men vårt valg har falt på s3, pga at den er nettere og finere, og litt mer praktisk i forhold til vår bruk Håper du klarer å bestemme deg da ) ps: kan være greit å kjøpe den et sted som ikke er altfor langt unna hjemme, for å kunne reklamere hvis noe går galt.
kokosbolle Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 kom til å tenke på at det er jo helt idiotisk at ikke sportsvogndelen kan fjernes fra understellet på mistralen, men det var virkelig det han sa til oss på fru lyng. Det er mulig den kan monteres av med skrutrekkere, men den kan ikke fjernes lett i alle fall.
mammaentiltrulte Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 hei dere som tenker på mistral og syntes det er dumt at man ikke kan ta av sportsvogn delen. hvorfor ikke kjøpe prestige modellene er litt høyere ca 10 cm og veier en kg, men deer kan man ta av sportsvogn delen, kan også få kjøpt med duobag om en føler en trenger det. vi har kjøpt denne. ikke rukket å prøve den enda da nurket fortsatt ligger i magen. men har prøvetrillet både den og mistralen da vi vurderte denne sterkt, men er akkurat like gode å kjøre
<3 + <3 + <3 Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Vi har kjøpt s3 duo til baby`n som kommer i des! Bruker den nå til storesøster som blir 2 å i januar, og er særdeles fornøyd
cecilie stolt mamma :) Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Hei. Dette med vogn valg er ikke enkelt. Vet ikke hvor mange ganger jeg var og kikket på mistralen og s3, men var sånn i tvil, ettersom babyen kommer i januar. Var litt usikker på dette med trehjuling på vinterstid osv. Men etter mye om og men så falt valget på mistralen - mye fordi det gikk ann og vende håndtaket. Og så synes jeg vognen var så god og trille. En fin og god vogn. Og de som jeg har snakket med som har denne vognen er veldig fornøyd . Jeg valgte en mørke blå vogn og så byttet vi ut hjulene slik at vognen fikk en litt annen utseende enn alle andre. Lykket til med valget og håper du blir fornøyd....
<3 + <3 + <3 Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 ...men har man en gang hatt 360 graders roterende forhjul, så går man sjelden tilbake til en 4-hjuling! Vi kommer iallefall aldri i verden til å gjøre det... Er litt sånn "himmel og hav" i trillecomfort...
2 herlige gutter ;-) Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 hei! tenkte å komme men min erfaring om mistral og s3! :-) ser du skriver at mistral tar større plass i lengden... men dette stemmer ikke. vi har hatt mistral (solgte den forrige uke) og den gikk rett inn i bagasjerommet på bilen (passat stasjonsvogn 2006-mod - så vi har stort bagasjerom). altså, vi hadde den ikke på tvers, så vi hadde fått plass til to mistraler ved siden av hverandre. s3 tar HELE bagasjerommet (når vi har overdelen vendt mot oss, ettersom vogna blir større sammenlagt da) så pga plass på den måten, ville jeg fortsatt hatt mistral, ingen tvil. men, når det gjeldre trillekomfort, heller jeg mot s3, den er helt supergod å trille! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå