marguritten Skrevet 2. oktober 2006 #1 Skrevet 2. oktober 2006 hvis dere skulle lage en Top 3 liste om hvilket Trimester som var det værste.Hvilket hadde fått første plass og hvilket hadde fått siste plass? min liste hadde sett sånn ut: 1. 1 trimester =ventingen,usikkerheten,KVALMEN,kaste opp 2. 3 trimester= ryggen,vekt økningen,vann i kroppen,smått me klær. 3. 2 trimester = sommer varmen,uvi,
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #2 Skrevet 2. oktober 2006 min liste hadde sett slik ut: 1. 3. trimester = venting på fødsel, bekkenløsning, vann i kroppen +++ 2. 1. trimester = ømme pupper, kvalme, usikkerhet, venting 3. 2. trimester = ingen plager ) eneste litt varmt!
Gjest Riga19 - jente 22.10? Skrevet 2. oktober 2006 #3 Skrevet 2. oktober 2006 Hadde det så dritt i 1. og 2. trimester at jeg har glømt hva som var hva!:-/ Men så kom jeg i 3. trimester, og ting begynte gradvis å bli bedre, og akkurat nå håper jeg faktisk at jeg går over tida slik at jeg kan nyte svangerskapet så lenge som mulig! (Kan hende jeg ombestemmer meg om 3 uker da, menmen)
msbu Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 1 - 1. trimester. Kvalm - kvalm - kvalm! (men også spennende og herlig i begynnelsen, når man oppdager at man er gravid) 2 - 3. trimester. Egentlig en fin tid, men bekkenløsning, ryggvondt og halsbrann kan jo sette en liten demper på gleden til tider. + begynnende ødemer i beina. For ikke å snakke om ventingen, det å bli utålmodig. 3. - 2. trimester. En fin tid, spesielt med varmen nå i sommer. Begynnende halsbrann og bekken- løsning er nok de eneste skyggesiden dette trimesteret. Jevnt over elsker jeg å gå gravid. Til tross for noen plager synes jeg selv at jeg har drømmesvangerskap. Kunne vel tenkt meg å gå gravid maaaange flere ganger, hadde jeg bare sluppet den forferdelige kvalmen i begynnelsen. Men kvalmen er vel nesten glemt få uker etter at den er borte, og det er absolutt verdt det, når man ligger der med et lite nurk i armene.
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 1. 1. trimester : Kvalmen, ikke lyst på baby, skal/skal ikke, deprimert, humørsvingninger, vektøkning 2. 2. trisemester: Fremdeles ikke lyst på flere barn, tretthet, deprimert, sint, lite søvn, varmt, 3. Begynner å glede meg. Livet er ok. Ingen plager.
Sofine Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Mitt værste er nå! I 3. trimester. Helt pyton med tungpusthet, stor, tung og sliten. Mitt beste var nok 2. trimester. Ingen spesielle plager, og følte meg ganske "fresh". 1. trimester var jeg kval, kvalm, kvalm og følte meg halvfeit!
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 Da jeg har hatt et flott svangerskap burde jeg ikke klage (.....), men min liste vil se sånn ut: 3.trimester: Bekkenløsning, tungpustethet, sliten, venting. 1.trimester: Tretthet, redsel for abort. 2. trimester: Bare velstand ) Uansett; dette kunne jeg gå igjennom igjen - any time!
Skrømti Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 Ingen av trimestrene har vært så aller verst for min del. I tilfelle må det være 2. tri, da følte jeg meg vel mer mellom barken og veden. Hadde kommet over det positive sjokket med å være gravid, samtidig følte jeg meg ikke særlig gravid, hadde vanskelig for å tro på det. Da jeg kjente liv for første gang var fantastisk, det var i uke 20, så det var jo i 2. tri, men. 3 tri: Nå er jeg såpass langt at jeg begynner å glede meg masse til alt som skal skje. Om ca 6 uker blir det et barn, det er jo ufattelig! Alt i alt har jeg hatt et utrolig lett svangerskap, men er nå en smule anpusten det meste av dagen. Det verste har vært å forstå det psykisk. Det gikk leeeenge før jeg følte meg gravid.
Fødemaskinen Skrevet 2. oktober 2006 #9 Skrevet 2. oktober 2006 1.trimester: Frisk . Litt hormonell 2.trimester: Frisk . Men det har vært litt for varmt i sommer.... Svett!!!! 3.trimester: Stor mage, vanskelig å bøye seg. Halsbrann. Leggkramper. Stooore føtter og hender om kvelden. Og ikke minst hormonell!! Så må nok si 3 trimester ja....
♥sjiga♥ Skrevet 2. oktober 2006 #10 Skrevet 2. oktober 2006 1 var helt klart værst. inn på sykehuset med kraftige smerter i magen flere ganger, endte med opperasjon og beskjed om hva som kunne gå galt fordi jeg hadde vært i narkose. ingen matlyst. halsbrann.måtte holde meg i ro ikkeløfte en finger omtrent. så 3 trimmester pga halsbrann og vondt i bekken rygg og så sliten hele tiden og nå denne j**** forkjølesen. 2. var helt greit bare veldig bekymret etter opperasjonen i første trim
ScaryMama Skrevet 2. oktober 2006 #11 Skrevet 2. oktober 2006 1. Første trimester var verst! - Kvalm, oppblåst, engstelig for babyen 2. Andre trimester var helt greit, men- varmt, lang ventetid 3. Beste trimester! tiden går fortere, kjenner masse liv, vet at baby har det bra, spennende tid, men- kroppen er tung, sover dårlig, magen er enorm, mye vann i kroppen osv.
Tjatjo Skrevet 2. oktober 2006 #12 Skrevet 2. oktober 2006 1 trimester = Blødninger og redd for å miste hele tiden 2 trimester= Fortsatt veldig redd for å miste, utålmodig etter å komme til den litt sikrere uke 24 3 trimester = Puh! De er der fortsatt....nå må det vel gå bra... =0)
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #13 Skrevet 2. oktober 2006 1. 3.trimester: pusteproblemer, bekkenløsning, halsbrann, sv.sk.kløe =søvnproblemer 2. 1.trimester: ekstrem trøtthet; sov hele tida 3. 2.trimester: trøtthet, bekkenløsning, sliten
Dibber Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Synes det ene trimesteret har overgått det andre denne gangen!!!! I negativ forstand, fordi jeg har vært så plaga... 1.trimester: Kvalme, oppkast, halsbrann 2.trimester: kvalme, oppkast, halsbrann, kynnere, kløe 3.trimester: kvalme, oppkast, halsbrann, kynnere, kløe, bekkenløsning Gjør ikke dette flere ganger! Men så er det min tredje, og jeg har aldri opplevd å være så plaga før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå