Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle ammen

ser dere på det som ulykke å hente alt til babyen hjem nå??Er i uke 33 og følte at det er greit å ha ting på plass...Men etter å ha hentet fikk jeg litt sånn uæ følelse...

er det bare meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næ, jeg gjør ikke det. Når en er kommet til 33 uker er det sikkert kjekt å ha alt på plass. Vi er sikkert bare forskjellige alle mann. Jeg har ikke alt i orden ennå, og det er 3 dager til termin. Har ikke pakka bagen engang :-/ eh!!!! Regner liksom med at jeg rekker det før jeg drar he he.

Skrevet

Jeg ser ikke på det som ulykke, men rett og slett at du har system på sysakene, og er ute i god tid! Skulle ønske jeg var like strukturert! Har alt heldigvis i orden nå, men var ikke ute i god tid! Jeg er typisk den som satt og gjorde ferdig norskstilen i friminuttet før....

Skrevet

Væ, hadde fått panikk jeg...Men, med silk innstilling går det skkert fint...Takk skal du ha for svar...

Skrevet

Jeg tror ikke hvor forberedt man er avgjør om ting går bra eller ikke. Er i uke 35 selv, og har alt snart i boks. Synes det er greit, sånn at man slipper å stresse etter fødselen!:)

Skrevet

Nei du må ikke tenke sånn..

Jeg gjorde det litt med førstemann, for mannen min holdt igejn fordi et vennepar av oss måtte før levere tilbake en del babyutstyr pga ma i uke 30.

Så vi kjøpte ikke noe før i uke 38. Men jeg følte meg litt snytt. Litt av kosen med å vente barn er jo å lage i stand og kjøpe babyutstyr.

Det er heldigvis bare i unntakene det går ille. Og gjør det det, så tror ikke jeg at om du har kjøpt vogn eller ikke har så alvorlig stor betydning. Da har man det pyton uansett.

Ønsker deg lykke til og mitt råd er å kose seg i ventetiden og tenke positivt!

Skrevet

Jeg er av den typen som ikke handler så tidlig. Hadde blitt gal om alt skulle vært klart i uke 30 og jeg skulle gå i 10 uker bare å vente å vente, uten å ha noe baby ting å susle med.

Skrevet

Hehe, nei, det ser jeg på som å være godt forberedt.Da får dere tid tid å finne litt ut av hvor dere vil ha ting og om dere mangler noe:) Skal du la overtro stoppe deg blir det mye stress etter at babyen kommer og da har du antagelig annet å tenke på:)

Skrevet

Nei, i mine øyne betyr ikke det ulykke. Greit å handle litt etter litt, når man har råd, eller kommer over gode tilbud, selv kjøpte vi faktisk ny vogn og bilstol allerede i mai, selv om jeg ikke har termin før i november.

Det er greit å gjøre unna i god tid, synes jeg. Selvsagt har en vel god tid ennå i uke 33, for det er jo ennå noen uker igjen. Og skulle babyen bli såpass for tidlig født, vil den nok måtte være en stund på sykehuset og du/dere får sikkert mulighet til å stikke hjemom for å gjøre ferdig noen småting. Men nå er det heller ikke lenge igjen til du godt kan føde uten at babyen regnes for for tidlig født, og da er det jo greit å være ferdig med det en må på hjemmebane, slik at alt er klart til du kommer hjem med nurket.

Nei, gjør det som passer best for deg, du. Man vet jo aldri når babyen melder sin ankomst, eller hvordan de siste ukene blir. Det er jo ikke sikkert formen holder seg svangerskapet ut, eller du kan i verste fall risikere å bli innlagt pga komplikasjoner og ikke få muligheten til å fullføre det du hadde planlagt. Dessuten er det jo greit å kunne slappe av og kose seg den tiden som er igjen, det er jo godt å vite at man er ferdig med det en må.

Selv hadde jeg faktisk "mareritt" i natt. Jeg drømte at vannet gikk, og jeg ikke hadde funnet fram et eneste babyplagg etter storesøsknene ennå. Ingenting var vasket eller klargjort (og det kan jeg jo ikke betro mannen min til å gjøre...), og ettersom vannet gikk uten at hodet var festet, kunne jeg ikke gjøre noe annet enn å ligge rolig og vente på ambulansen. Det var ganske stressende følelse å måtte dra på sykehuset uten klargjort bag eller klær som nurket skulle ha på seg på hjemreisen. Tror jeg må sette igang selv, snart, så slipper jeg å bli stresset (uke 33 i morgen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...