Gå til innhold

Hvor mye har dere andre i uke 20 gått opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veide 59 kg før jeg ble gravid og er nå 20 uker på vei. Har gått opp 9 kg allerede. Hvor mye har dere andre gått opp? Og dere som har vært gravid tidligere, hvor mye gikk dere opp fra uke 20 til fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke mål fra uke 20,men da jeg var 18+4,hadde jeg gått opp 200g. Ikke noe å skryte av,for var så dårlig fram til nå nettopp. Hadde også en startvekt på 59 kg. Er nå i uke 22. Kan huske med jenta mi for 6-7 år siden,at jeg den siste tiden la på meg ca 4 kg.(9-10kg totalt)

Jeg vil påstå at det ikke finnes regler for hvor mye/lite man bør legge på seg,så lenge man ikke overdriver(begge veier)

Og man kan være uheldig å få masse vann den siste tiden,men det forsvinner ganske kjapt etterpå:)

Lykke til videre iallefall:)

Skrevet

Jeg hadde gått opp fra 61,3 til 64 i uke 20.

Skrevet

Jeg er 176 og veide 68 før jeg ble gravid sist svangerskap og i dette. ar en gutt på 20 mnd.

Sist svangerskap i uke 20 hadde jeg gått opp 8 kg i uke 20

I dette ( er nå 21+4) Hadde jeg gått opp 10 kg i uke 20.

Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 16 kg fra uke 20 frem til fødsel. Jeg ble satt igang 2 uker over tiden....

Alle kiloene var borte etter ca 4 mnd..... Gikk jo opp nesten 25 kg totalt og veide over 90 kg ved fødsel. hehe!!!

Ligger jo ann til å bli enda større denne gangen , men har planer omå gå ned like fort denne gangen. Men jeg liker ikke så bli så stor og tjukk da : ))

Skrevet

det er første gangen jeg er gravid, og har gått opp 5 kg. gjør ikke noe spesielt...har spist en del godteri og brus i det siste....men har ellers et forholdsvis sunt kosthold, og går tur et par ganger i uka.

Skrevet

Ehh har gått opp ca 4 kg.. va i dag 70.6 og sist 70.4.. Helsesøstera stussa om æ spiste.. Åjo da gjør nok d men kanskje ikke så mye da... Spiser når jeg er sulten... ikke alt som frister heller da..

Oi glemte å si æ e 19-3 uka i dag..

Skrevet

jeg er i uke 19 og har gått opp 10 kg alt, og jeg ser ut som om jeg er mye lengre enn uke 19. er mitt 1. svangerskap og starta på 65 nå på 75 kg. har aldri følt meg så ukomfortabel me kroppen min som nå, enda jeg lever forholdsvis sunt, spiser vanlig mat , en del frukt, prøver å trene ett par ganger i uka, det hender jeg unner meg litt sjokolade og ett glass brus, men det er kanskje en til to ganger i mnd, og enda har jeg gått opp så mye..... lurer på hvor vektnåla skal stoppe?????????

Skrevet

Jeg er i uke 23 og veier 56-57kg. Har gått opp 3-4kg.Har ikke vekt hjemme så det er like spennende hver gang jeg kommer til legen/jm.

Skrevet

i uke 20 hadde jeg gått opp 2-3 kg.Nå er jeg i uke 22 og har gått opp 4-5kg.Det er de siste ukene appettitten har økt og har intenst søt-sug.Så regner med at de renner på nå.Gikk opp 17-18kg i de 2 tidligere svangerskapene.Men heldigivis rant de like fort av etterpå.

Skrevet

Er i uke 20 nå og gikk opp 3-4kg. Litt usikker på nøyaktig vekt før graviditeten. Litt rart er at de første to-tre kg fikk jeg i begynnelsen av første ukene. Også var det da 16 uker med 1 kg økning.

Skrevet

Akkurat samme som deg og veide like mye i utgangspunktet :)

Skrevet

er 20 + 2 i dag og har gått opp 5.5 kg. startet på 79 og er i dag 84.5.

de siste 1.5 kiloene har kommet de siste to ukene...

ellers så har jeg gått opp i underkant av 1 kg i nmåneden siden uke 5.

de sier det varierer mellom 10- 18 kilo opp (innenfor normalen) i et svangerskap avhengig av mange forskjellige ting.

men jeg tror nå det er veldig veldig individuellt og ikke minst etter hvor mye man veide før og hvor mye vann man har i kroppen på slutten av svangerskapet.

Skrevet

3-4 kg ved 19+5. Har heller ikke vekt hjemme og er ikke helt sikker på hva jeg veide i utgangspunktet. Men det pleier å være rundt 63 kg. Kiloene har imidlertid rent på den siste måneden, før det så var jeg stand-by. Godt å høre at de renner fort av igjen....

Skrevet

Er i uke 22... først gikk jeg ned tre kilo (var utrolig kvalm), men nå har jeg gått opp igjen og veier 0,8kg mer enn da jeg ble gravid...

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei og har gått opp ca 2 kilo.

Veide 63 når jeg ble gravid , men kastet opp og var mye dårlig i begynnelsen av svangerskapet, så da gikk jeg ned tre kilo.

Nå er jeg oppe på 62 igjen.

Sist jeg var gravid gikk jeg opp 11 kilo tilsammen , men husker ikke hvor mye jeg hadde lagt på meg i uke 20 da.

Kastet ikke opp i det hele tatt den gangen , så jeg hadde kansje lagt på meg litt mer =)

Skrevet

Jeg har gått opp 8 kg i dette svangerskapet, er i uke 20.

Ved forrige svangerskap hadde jeg gått opp det samme som nå i

uke 20. Jeg gikk opp ytterligere 7 kg fra uke 20 til uke 40+5. Tilsammen 15 kg.

Skrevet

jeg har gått opp 7 kg og er i uke 27....hadde vel gått opp en 4 kg i uke 20...med min første gikk jeg opp sinnsykt mye...så jeg klager ikke over syv skarve kilo foreløpig....jeg gikk opp 36 kg med førstemann..stortsett bare vann i kroppen da...gikk ned alt etter 4-6 mnd......det er håp for alle sier nå jeg..

Skrevet

Er vel ikke helt svar på spørsmålet, men jeg har gått ned 5 kilo så langt. Er i uke 22 nå. Men jeg har MYE å ta av, så jeg håper kiloene fortsetter å forsvinne :)

Skrevet

Jeg er nå inne i uke 18 av mitt 5. svangerskap og har gått ned 4 kg. Regner med at det er i ferd med å snu nå som de tre siste gangene. Kun i 1. svangerskap gikk vekten oppover fra første stund.

Skrevet

Jeg hadde gått opp 1,8 kg ved 20 fullgåtte uker. Nå er jeg ca 23 fullgåtte uker og har lagt på meg 2,1 kg. Veide 49,5 før jeg ble gravid. Regner med at kiloene kommer styrtende snart...

Skrevet

Er i uke 23 og har gått opp ca 5 kg. gikk opp ca 7-8 kilo fra uke 20 til fødselen sist...

Skrevet

Er 20+1 i dag. Vide også 59 kg før jeg ble gravid. Har gått opp 9kg. Min 1.graviditet :)

Skrevet

Hadde gått opp 4 kg i uke 20.. i følge jordmor var det ikke lite.. så.. hm.. :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...