Gå til innhold

Oktober: Kl er 05.30 og jeg får ikke sove....


Triad

Anbefalte innlegg

Bør vel egentlig ikke klage, har igrunn hatt ett fantastisk svangerskap hele veien. Sovet godt har jeg gjort også.

Men nå, nå som det nærmer seg med stormskritt er det så mange tanker som holder meg våken etter de nattlige tisserundene... har ligget leeenge våken nå og hadde ikke sjangs til å sovne igjen så jeg tenkte kanskje med litt BIM og en stoor kopp koffeinfri te kunne hjelpe meg.

 

Har som sagt hatt ett supert svangerskap men har dog fått svangerskapsforgiftning som ble oppdaget for en 3-4 uker siden. Det har dog vært relativt greie resulatater til svangerskapsforgiftning å være, så de har latt meg gå hjemme mot at jeg har lovet å slappe av + ofte komme inn til rutinekontroller på sykehuset med CTG, urin, blodtrykk & blodprøve hver gang. Greit nok.

Nå er det i underkant av to uker til termin (som er 13.10) og forrige uke sa overlegen at jeg kunne regne med å bli lagt inn ved min neste kontroll på sykehuset som er nå tirsdag 03.10.. altså i overimorgen!!!

Mao kanskje er vi foreldre allerede innen neste helg?!!

 

Er fryktelig spent, føler meg klar som jeg vet flere av oss oktober mammaene gjør ;-D

 

Bor dog pr i dag fremdeles i pappas sokkel leilighet da huset vårt fremdeles ikke er ferdig... Har både vært kos og litt stress rundt det å ferdigstille ett hus sånn rett før fødsel.. har helt klart hjulpet med å få tiden til å gå da :-)

Men som trøst ser det hvertfall ut til at det blir klart nok til vi kommer hjem fra sykehuset (som blir aller tidligst neste helg... kan jo ta flere dager når de "setter en i gang") så jeg har alliert meg med ett par familie medlemmer som skal gjøre ferdig ett par siste ting i huset etter det er vasket ned (av innleid hjelp mens vi er på sykehuset) som sette opp vår seng og barnesengen, sofa, spisebord, legge barne klærna (som jeg endelig har fått vasket :) på plass i kommoden, rydde ut litt kjøkken ting tang... og sist men ikke minst sørge for at huset er varmt og ønsker oss velkommen!

Blir jo veldig basic men det er ok, viktigste i første omgang blir å komme seg inn i huset.. har ikke lyst til å tilbringe den første barsel tiden i en kjeller... fødselsdepresjon er det nok som får om ikke man skal legge opp til det i tillegg!

 

Så derfor sitter jeg her halv seks om morgenen lys våken, en dag igjen til å ordne alle de siste tingene for så å slippe tak og satse på at ting ordner seg i huset... og ikke minst ankomsten ved sykehuset hvor kroppen overtar kontrollen...

 

Dette er spennede! Baggen har vært pakket lenge og nå er "datoen satt".. hadde jo håpet det skulle få komme naturlig men det får bli neste gang :-) Er som sagt klar og har jo egentlig to uker igjen til termin, mao kunne jeg jo i teorien hatt en helt mnd igjen!!!

Nei godt er det at jeg slipper å vente såå lenge, en får fokusere på det positive i situasjonen og nå er det slik det er blitt.

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

 

Kommer tilbake til dere når lille Oda er ankommet verden :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så spennende! Krysser fingre for at alt sammen faller på plass for deg nå framover. Tenk om du er på SØF i denne stund!!!!

Huset er sikkert rent, varmt og "klart" når du og Oda kommer hjem fra SØF, skal du se!

Masse lykke til, Triad - skal holde deg oppdatert på neste treff!!!!

(medmindre jeg er på SØF selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...