Gå til innhold

Natterangler på 38

Tittiting

Anbefalte innlegg

Sitter her for meg selv på nattevakt og koser meg med å lese innlegg fra modne damer med barn i magen. Deilig medsøstre!!! Jeg er snart 9 uker på vei - har termin en gang uti mai. Skal til legen på onsdag. Føler meg i ganske fin form, men nattevakter er noe dritt når en er gravid og trøtt. Kan sitte i en stol og kjenne at øyelokka bare faller lenger og lenger ned. Her gjelder det å holde seg i aktivitet:)

Har en gutt på 3 år, og ønsker meg egentlig litt ei jente. Men det viktigste er jo at alt er bra med babyen uansett kjønn. Lurer jo litt på FV prøve, men jeg får ta det opp med legen min. Sist jeg snakka med ham om det - graviditet og min alder - sa han at det jeg vel tenkte på var Downs syndrom. Og av de rundt 50 barn som fødes med Downs er 80 % født av kvinner under 35 år. Så da er jo sjansen ikke akkurat veldig stor.

Noen med synspunkter på dette?

Andre gravide i uke 9 her? Noen som jobber nattevakter?

Fortsetter under...

Jeg er også natterangler, men det skyldes helt andre årsaker. Jeg plages ille med halsbrann, og da er det umulig å sove.

Jeg er 39 år og har ikke tatt fostervannsprøve. Jeg spurte legen min om jeg kanskje burde ta en fostervannsprøve, men det mente han at jeg ikke trengte. Snakka litt med jordmor om dette sist jeg var der, da jeg faktisk er litt bekymret ettersom det ikke ble tatt noen FV-prøve. Jordmor mente at det ikke var noen større sjanse for å få barn med Downs nå enn med de andre tre jeg har født. Dette begrunnet hun med at jeg hadde født tre friske barn før. Jordmor sa også at ettersom det er relativt få som føder barn så sent i livet, vil statistikken på en måte lyve i forhold til antall fødsler med downs syndrom. Håper du skjønner hva jeg mener.

Hei på deg!

Ikke natterangler jeg, men gravid i uke 9, derimot!

Dårlig form, mye kvalm og svimmel, men "holder selvsagt ut" :-)

Har vært til første undersøkelse på sykehuset, og sjekket at det lille hjertet slo. Dette er mitt 4 svangerskap, men vi har bare ett barn fra før. Mitt andre svangerskap, som var nøyaktig på denne tiden i fjor, valgte vi å terminere, da babyen hadde DS. Dessverre, og sørgelig nok, hadde vi statistikken mot oss den gangen. Alldeles grusomt, som du sikkert kan tenke deg. Vi tok duotest (var 38 da), og siden prognosene var 1/20 for at det var noe galt med babyen, gikk vi videre med morkakeprøve. Dessverre gikk det "galt". Så ble jeg gravid igjen i januar, og mistet i MA i februar. Men nå er det liv, og vi er sikre på at det skal gå bra denne gangen! Kommer nok til å ta morkakepr igjen, om ikke annet for å få sjelefred. Det er min historie, tror ikke den på noen måte er representativ for andre kvinner sin svangerskaps-historikk (er 39 nå forresten).

Hvor i landet bor du, forresten? Vi bor i Bærum, utenfor Oslo, og regner med å føde på sykehuset der, som jeg gjorde for 2 år siden.

Ha en fin dag i regnet!

Hei

Hyggelig med svar. Men siden sist jeg var innom har jeg desverre abortert. Tok opp min arbeidssituasjon med legen min da jeg var hos ham sist uke - var til kontroll hos gynekolog. Sa at jeg hadde lest og til og med hørt på nyetene at de nå fraråder gravide å jobbe natteskift pga faren for abort og tidlig fødsel. Under ultralyd 5 min etter denne samtalen påviste ham abort....................Er selvsagt veldig lei meg for dette, men vi kommer uansett til å prøve igjen. Så fort jeg evnt. blir gravid igjen kommer jeg til å oppsøke ham. Du vet jo hva dette handler om, som har vært igjennom tilsvarende flere ganger. Lykke til denne gangen!!!

Jeg bor i Tønsberg!!

HEI HEI..

her er enda en natterangler på 38..

jobber som hjelpepleier og stortrives med det. er nå i uke 24 og føler meg som en flodhest..hehe! nattejobbing har gått overraskende bra for meg men vi har kun 14 vakter på 6 uker så jeg har tatt noen ekstravakter..godt med noen kroner ekstra når man skal handle til baby og til jul.

jeg har tatt fv-prøven og ikke duo-test pga.vi ville ha sikkert svar. d har gått kjempefint uten noen komplikasjoner av noe slag og vi venter en frisk gutt.

men jeg skjønner veldig godt at mange kvier seg. vi mistet i aug i fjor når jeg var 8 uker på vei,så for oss var spørsmålet, enn HVIS vi mister igjen og det viser seg at d var en frisk baby?

det var en tanke som var tøff å forholde seg til,men vi tok sjansen..

heldigvis så var både jeg og mannen min totalt enige i avgjørelsene og d tror jeg nok gjorde det litt lettere,hvis jeg kan si det slik.. LYKKE TIL MED SV.SKAPET..

Annonse

Hei

Du støter meg på ingen måte..............så er det sagt. Fint å høre at det er noen som jobber natt, og ikke plages nevneverdig av det. Jeg er blitt litt ekstra opptatt av det nå om dagen tror jeg......leser jo alt jeg kommer over av litteratur her på nettet som går på at nattevaktsjobbing er abortfremkallende (håper ikke jeg setter griller i hodet ditt).........blir litt fiksert kanskje, men søker vel en forklaring på hvorfor det skjedde. ............ kanskje. Men noe skal jeg jo bruke natta til også da. Har en nattevaktsjobb som er ganske stille. Og da er steder som dette gode å ha.

Er du førstgangsfødende eller??

Lykke til videre med sv.skap og en liten gutt. Det er jo bare såååååå deilig med sånne små inni magen som driver å fekter med armer og ben. :):):) Men det er kanskje litt tidlig ennå?

Hei igjen..

jeg er i uke 24 og neida,du setter ikke griller i hodet mitt.. d er jo forsket mye på det med nattevakter og graviditet,og man vet jo at d ikke er bra. så jeg tror at d er viktig at man ikke presser seg selv..jeg har termin i februar og det er den andre.

nå kimer alarmen så jeg må stikke.. ha en god dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...