Gå til innhold

Kimby, kan du se den savnede hunden...

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt flere av damene her inne. Og jeg har fått veldig god tilbakemelding. Men nattinatt mente at dette måtte være noe du kunne svare på. Historien er som følger:

To hunder med samme eier skulle ut på luftetur uten bånd. Begge ble borte, og etter 2døgn kom den eldste hjem skadet(kjeven/tennene) Rikke, som er født i 2004(tror jeg) har enda ikke kommet hjem igjen. Og det er over en uke siden hun ble borte. De bor i en hytte i skogen like ved et vann sammen med eieren sin, som er en mann født i 1960.

Klarer du å se hvor hun er, og om hun i det hele tatt er i live?

Håper du også kan svare meg på dette. Mange er ute å leter etter henne, men naturen er så stor. Og det er mange farer der ute...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6521846-kimby-kan-du-se-den-savnede-hunden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

du skriver ikke hva slags rase det er..men jeg får opp noe jeg tror er fugelhund eller engelssetter???..den jeg er er hvit og brun....er ikke sikker på om det er rett hund.

denne hunden jeg ser er oppe i en fjell..jeg ser tereng og et åpent område...ser skog og trær ellers rundt der....der hun er no er det lite trær og det er en grop på en måte..ser stigning opp på begge sider av henne...hun ligger der..er utmattet..føler hun har vondt i kroppen sin...hun er svak..ser det er høstfarger i trærne...ser et vatten lenger bort når jeg går opp denne stigningen.

håper de finner henne og at det er rett hun jeg beskriver

klem

Tusen takk for at du tar deg tid...

Det er en engelsk setter, så det er riktig. Men hun har en del svart i seg også. Moren(eller om det er tanta...) som har kommet til rette igjen er hvit og brun. Hun var jo også skadet. Og veldig sliten når hun kom hjem igjen... Det er ikke et bilde av henne du får opp...Kan du si om det er langt hjemmeifra?

Er hun for svak til å gi lyd fra seg om de nærmer seg henne tror du?

Er så bekymret, for eieren er så utrolig glad i hundene sine...

nei det er ikke henne jg får opp...jeg ser den andre hunden hjemme så da er det rett hund jeg ser.

hun piper så hun gir fra seg litt lyd..men hun orker ikke å gå.

som jeg sa så ser jeg vatten langt der borte en plass..vist det er det vatnet som er ved hytten så kan de stille seg med ryggen mot det og gå rett frem...når de går rett frem så er landskapet høgere på høyre side en på venstre..det går skråning nedover fra høyre side..så blir det flatt før den så går oppover på venstre side...nedi der ligger hun..føler hun har skadet en fot..ser hun prøv å røys seg men faller.

huff håper de finner henne

Å, så bra beskrivelse du kommer med. Det er bare en ting som blir vanskelig, for vannet er på en måte på to sider av hytta. Hvis man står å ser inn mot døren på hytta så har vi vann på vår venstre side, og bake oss. Så renner vannet videre nedover mot høyre på en måte... Skjønner du hva jeg mener. Så hvilken vei skal vi stå med ryggen mot vannet i forhold til inngangspartiet på hytten da tror du?

Dette ble litt vanskelig å forklare, men det er jo viktig å gå i riktig retning i forhold til det du bekriver. Ser du hvordan det går med lille Rikke nå da. Ligger hun fortsatt på samme sted?

Tusen hjertelig takk for at du hjelper:-) Håper vi kan finne henne i dag!!!

Klem

Annonse

Nå ser jeg du nettopp har svart noen andre, så jeg håper du titter innom... Hvordan ser du på lille Rikke i dag? Er hun fortsatt i live, å på samme plass tror du? Isåfall, kan du si i hvilken retning vi bør gå? Og om du også kan gi ca avstand fra hjemmet, eller blir det for vanskelig?

Jeg har prøvd å få kontakt med eieren i dag, men han er utenfor dekning. Så han leter fremdeles... Men jeg prøver å sende en melding, så får han den nok plutselig...

Takk for at du tar deg tid i dag også:-)

hei

jeg er usikker i forhold til denne hytten hva slags vei..men føler at hun er på andre siden av dette vatnet...at når man går ut av hytten så blir det på andre siden..ikke der vatnet renner....hun er i samme området men har flyttet seg litt...ser en stein eller en klippe/berg eller noe i dag men det er fortsatt i det området..hun har ikk flytte dseg så langt

Hvor lang avstand tror du? Det kan tyde på at hun er på vei hjem tror jeg, for det er i den retningen de pleier å gå. For man kan gå rundt vannet, også videre innover i skogen på en måte. Men hun lever fortsatt tror du? Er hun lett synlig om man passerer forbi henne da?

Tusen takk for håp:-)

ja jeg føler at hun er på vei hjem..men hun klarer omtrent ikke å gå..hun er svak..har vondt og er sulten..i går følte jeg at hun bare ha gitt opp..men i dag så har hun litt mer pågangsmot..akkurat no er hun ikke synlig..hun har lagt seg under denne stein/klippa for å sove.

Det er ikke i nærheten av en parkeringsplass? Der vet jeg det er en stor stein som de pleier å vente på eieren sin ved til tider... Det er isåfall ikke mer enn 300-400meter unna hjemmet... Jeg tør ikke sende melding om at han må se der, for du svarer... For det hadde jo vært et trygt sted for Rikke å hjemme seg. Så da tror jeg forhåpningene til eieren hadde blitt veldig store, og derfor skuffelsen enda større om hun ikke var der...

Ser du om det er noen i nærheten av henne?

Er du der KIMBY? Eieren er veldig interessert i det du ser. Kan du si noe om hvordan det ligger ann med Rikke-jenta nå i skrivende stund?

Lurer kanskje på om han kanskje kan ha tilgang til internett nå, men jeg har ikke noe lysst til at han skal gå inn på disse babysidene da han ikke vet noe om at vi prøver å bli gravide... Kan det være en mulighet om han ønsker å sende deg en mail?

Tusen hjertelig takk. Snakket akkurat med søsteren hans, og hun er så glad for at jeg har fått kontakt med deg. Hundene er jo barna hans, altså det kjæreste han har:-)

Håper du kommer innpå igjen slik at jeg kan gi han enda mer tilbakemelding. For du ser at hun fortsatt lever, eller...?

Annonse

hei

hun er i bevegelse no...hun sliter bra men er en tøff jente..føler fotene hennes er bedre så hun har sikkert forslått den..men hun halter enda...

hun prøver å finne hjem og jeg føler at vist hun følger den veien hun går no så kommer hun hjem...om det er en parkeringsplass hun er på er jeg usikker..men akkurat no ser jeg en stor bygning ved henne..den er ikke bebodd føler jeg...om det er en låve eller en garage tørr jeg ikke å si...har dem sånne strømledninger der som er i luften????jeg fikk et flashbilde av det..eller jeg tror det er det...føler sand eller grus under fotan no.

Kan det være at hun er i nærheten av et sagbruk e.l. Det kalles saga tror jeg. Og jeg tror de skjærer tømmer der. Der er det strømledninger i luften. Det er en vegbom rett i næreheten, og en liten elv i nærheten også. Ser du dette også, så blir jeg utrolig glad. Går hun på en veg, eller inne i skogen...

Venter eieren hit om noen få minutter... Håper du svarer meg igjen fort. Og dukker hun opp så er jeg deg evig takknemmlig:-)

Prøver å dytte enda mer... For nå er det slik at han har dratt for å lete ved det sagbruket... Kan du si noe mer om du tror det er der? Er det noe du kan si for å hjelpe til med å finne henne. Føler vi er veldig nærme nå, og han er helt sjelven stakkars...

Håper du svarer, slik at jeg kan oppdatere han på tekstmelding...

Tusen, tusen takk.

hei

må si at jeg er helt tom for energi i kveld etter all lesingen av folk..klarer ikke å få kontakt med henne

er det rød farge på sagbuket???husker jeg ikke helt feil så fikk jeg opp fargen rød

beklager at jeg ikke kan hjelpe mere i kveld..er helt tom her.

synest dette er helt tragisk..er selv så glad i dyr...men har han ikke funnet henne så skal jeg se i morgen

Det er rødt ja. Han står parkert rett ved siden av det nå, og han har kjørt frem å tilbake på grusveien siden du skrev at du så dette. Men det kan jo være at det ikke er der da... Men det stemmer så bra med bygningen som er rød, strømledninger i luften, grus. Han blir vel værende der en stund til vil jeg tro.

Men tusen, tusen takk. Om Rikke ikke er dukket opp i morgen tidlig, så legger jeg inn en ny melding til deg her. Du vil ikke tro hvor glad han var da han var innom her i dag. Tror han rakk å gi meg tre go'klemmer i løpet av 1minutt, og nærmest løp ut av døra i det han leste det med bygningen... Uff, jeg håper han finner henne altså.

Men du får ha en fortsatt fin kveld/natt. Så håper jeg at jeg bare kan legge inn en gla'melding til deg i morgen!!!

Nattaklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...