Gå til innhold

vektøkning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...jeg opplevde å gå opp 36 kilo med min første...jeg går nå med nummer to...første var en jente og nå venter vi gutt...jeg gikk ned alt jeg gikk opp med datteren min..men opplever at jeg har ekstrem angst for å gå opp like mye nå... jeg har så innmari problemer med bekkenet at jeg til tider er nødt til å bruke krykker...jeg har heldigvis bare sått opp syv kilo nå totalt...er 26 uker snart 27...spiser sunt....noen råd og vink i forhold til fysisk aktivitet????noen med tilsvarende erfaringer i forhold til vekt...fint om dere har lyst til å dele historien deres med meg...

Hilsen lykkelig gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at svømming skal være bra for bekkenløsningsplager, og så er det jo god trim og;)

Skrevet

jepp...svømmer også...jeg har prøvd alt..men sliter med ga,le ryggproblemer i tillegg...takk for tipset....:0)

Skrevet

spinning skal også være greit når en har bekkenløsning..

Skrevet

stakkars... ikke greit da nei.. Men du kommer langt med godt kosthold da, holder iallefall sukker kilonene på avstand;). Har du snakket med fysioterapaut så kan du sikkert få noen øvelser der som hjelper litt...

Har ingen erfaring selv siden dette er min første, men kan jo sende en trøster klem om ikke annet;)

Skrevet

Off ja.......... den vekta ja!! Så flink du var som gikk ned alle de 36 kilonene!!! Selv gikk jeg pp 26 kg sist gang og alt ble borte. Etter mye trening var jeg faktisk i mitt livs form, 7 mnd etter fødsel!!! Det var så motiverende å trene og spise seg ned i vekt og se hvordan kroppen ble normal igjen!!

Denne gangen ligger jeg ann til å bli enda litt større en sist. Har nå i uke 22 gått opp 13 kg!!!! Jeg kjenner at panikken tar meg litt innimellom når jeg tenker på at jeg ved fødsel sikkert kommer til å veie 96 kg og at jeg skal ned til max 68 kg ( helst 66 ) men jeg vet jo at det går. Det vet du også. Vi har klart det en gang før : ) Det er jo en naturlig prosessefor kroppen å gå ned i vekt etter en fødsel så det er ikke det samme som å slanke bort nesten 30 kg for en annen person som ikke har vært gravid!!!

Jeg spiser veldig veldog sundt til vanlig når jeg ikke er gavid. Nå spiser jeg sundt : ) Til vanlig trener jeg 5 ganger i uka. Nå orker jeg ikke mer enn å gå tur noen ganger i uka og det går ikke akurat fort : ) Men alt er bedre en enn ikke noe.

Prøv å gå litt turer, har du tid og ork kan du jo dra å svømme litt...... Spis sundt og kos deg med magen så lager vi en motivasjonsklubb for trening, kost og vektnedgang når vi har født om ca 4 mnd : )) Jeg gleder meg hvertfall tilå begynneå svette og trene igjen og spise havregrøt og hardkokt egg til frokost : ))

Skrevet

Det er bra å høre at det er flere som sliter og har slitt med vekten...jeg går til fysioterapeut jevnlig...pluss at jeg svømmer en gang i uken og går turer...men somsagt er jeg nok en smule nervøs for det....jeg orker ikke måtte jobbe like mye som sist etter fødselen..jeg måååå liksom veie 58 kilo etter pga modelljobbingen min...men somsagt er jeg kjempefornøyd hvis jeg veier 62 kilo etterpå....jeg vet jeg er liten i vekt til vanlig...men det tar på kroppen å bli for stor også..he he....menmen...hmmm....jeg har sååååå smerter i bekkenet og sliter mest med det..jeg unner ingen å ha sååå vondt altså....men helt klart...gleder meg jeg også til jeg kan trene slik jeg pleier gjøre...det er så godt for kroppen...takk for oppmuntringshilsenen...klem.....

Skrevet

Jeg må ikke veie 68-66 pga av jobb da , men jeg må for å trives med min kropp og meg selv : )

Hvor høy er du da ?

Jeg er 176 så jeg er jo ikke spiker tynn til vanlig, men slank og trent og fornøyd med meg selv.

Nå som jeg er gravid orker jeg ikke trene, mangler motivasjon for jeg blir jo bare større og større uansett.. : ) Eneste positive med min gravid kropp er at jeg får stooore pupper : ) Puppene mine blir nemlig borte når jeg slutter å amme!

HVor lang tid brukte du på å gå ned sist ?

Jeg gikk ned på 4-5 mnd og var veldig fornøyd med det. Da fødte jeg i januar så jeg var i form til sommeren.Nå er termin 10 feb så jeg har litt kortere tid på meg,men jeg har bestemt meg for at det SKAL gå....

Sist var guttungen med på trening 6 dager i uka fra han var 2 uker. Han lå på et pledd og sov ved siden av meg og samboeren mens vi trente..........Utrolig greit at han var så snill............ håper neste gutt som kommer er slike snill sånn at han kan være med mamma på trening når storebror er i barnehagen : ) Det er liksom det som er planen!!!! Pluss masse turer med barnevogn i snøføyka......... Det er bra trening, serlig oppover bakkene!!! Da blir rumpene våre snertne og fine igjen :) Nå ligner min mest på to badeballer tett i tett: ))

Ha en fortsatt fin dag da!!!

Skrevet

hei hei ...

Jeg er 175cm på strømpelesten...så jeg er ikke så veldig langt unna deg i høyden..jeg er helt enig...så lenge man trives med sin egen kropp er det det viktisgste...jeg trives med emg selv så lenge jeg vet at jeg har trent kropp...mandror fast fisk... ellers tok det meg et halvt år før jeg var meg selv igjen da....det er ikke galt når du tenker på hvor mye det var snakk om altså....jeg fikk datteren min i juli...midt på sommeren..husker jeg ikke orket å gå ut så mye til å begynne med da...jeg ble slank til vinteren igjen jeg da...men da begynte brudeshow sesongen og jeg fikk tilbake jobber....hehe..så jeg var fornøyd da altså.. NÅ har jeg termin den10.januar....det gleder jeg meg fælt til...jeg gleder meg til å se det lille vidunderet...en liten gutt denne gangen...det er kos...og det overskygger såklart alt annet...jeg gleder meg villt....ha en fin kveld videre....klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...