gilgi Skrevet 1. oktober 2006 #1 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei jenter, jeg trenger virkelig psykolog nå. Er det noen som vet om noen flinke psykologer med kommunale satser i Oslo, Lillestrøm, Strømmen, Lørenskog, Kløfta, Skedsmo eller Jessheim. Om meg selv kan jeg fortelle at jeg har en dødfødsel kun 1 uke før termin for 2 år siden og en SA (9uker på vei) i fjord. Nå er jeg gravid i uke 31 og sliter virkelig med depresjoner. Har mareritt og nettene om at jeg skal miste igjen. Har vært nå deprimert i over 2 år etter dødfødselen. Hadde en psykolog på lillestrøm, som var kjempe kjempe grei, men hun flyttet til et annet by og måtte slutte. Har vært uten psykolog siden mars i år. Føler virkelig at jeg trenger en psykolog nå. Fikk utlevet lang liste av psykologer av fastlegen min, men det er jo ikke bare bare og finne ut hvem man skal gå til. Håper inderlig noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520556-hjelp-trenger-psykolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
linneagudmundson Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hej, fy fan vilket trauma... förstår att du har mardrömmar da. men nu är du gravid igen, och vad är oddsen för att det händer igen? det låter som om du har fått din beskärda del av olycka redan. jag är också i vecka 31 och ska idag äntligen på Niclas Waahls institut som man får remitterat(så det blir gratis), men den remissen må man få av en läkare. först skriver jordmor en lapp om det hela och sen tar du lappen och går till din fastläkare, alternativt kan du inte ringa din förra psykolog och be henne remittera? Eller ring dit direkt och förklara så får du tydligare info: 22028837 men sen fick jag också en lista över psykitriker som också var inriktade blivande mammor och deprimerade mammor. här är de som hon skrev att många hade varit väldigt nöjda med: Anette bender: 22955070 oscarsg 12 oslo Mette horgen & Ginette maehlumshagen 22955590, bogstadvei 72 oslo Margit haukås 23332560, bogstadvei 12 oslo Henrik Steenfeldt-Foss & Siri Steine 22461546, bogstadvei 11 det ska vara lika billigt/dyrt som en vanlig läkartid. obs! det kan vara väntetid, jag fick vänta en månad... lycka till! och hör av dig om jag kan vara till nån hjälp iom att jag är i samma vecka... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520556-hjelp-trenger-psykolog/#findComment-6537432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gilgi Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei linneagudmundson! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare på innlegget mitt. Nå har jeg bestilt time hos legen og fått time hos han neste uke. Skal jammen meg be han skrive ut rekvisjon til psykolog. Trenger virkelig det nå altså. Ja livet kan være veldig tøft noen ganger. Jeg klarer liksom ikke å slappe av / glede meg så mye som jeg skulle ha gjort grunnet vonde tanker for tidligere dødføsel. Her om dagen var jeg innom en babybutikk for å se på vogn og div., men kom gråtkvalende ut av butikken igjen og tror det kan skje igjen. Uff blir helt gal av disse tankene altså. Hvilken av de overnevnte psykologer er det du går til? Er du fornøyd? Er det ditt første barn? Ble mange spørsmål her gitt. Du får ta vare på deg og det skal jeg også prøve på. Ha en fin dag. Klemz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520556-hjelp-trenger-psykolog/#findComment-6538305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei på deg. Jeg er ei jente som ikke bor i Oslo, så jeg kan vel egentlig ikke hjelpe deg med det du spør etter,men tenkte kansje jeg kunne dele mine tanker med deg. Jeg har også mistet et barn sent i svangerskapet, så du er ikke alenne om dette, vi er flere om det liksom. Og det er kjempe tøft og takle etterpå. Det vet jeg alt om........ Men jeg kom meg igjennom det til slutt. Kjempefint at du vil søke hjelp hos psykolog, har selv gått til psykolog siden jeg mistet og går der fremdeles. Fikk de vite noen grunn til at du mistet? Huff dette ble kansje litt dumt!!!!! Her spør du om en ting også svarer jeg på noe helt annet. Hilsen en som vet hvordan du har det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520556-hjelp-trenger-psykolog/#findComment-6545582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linneagudmundson Skrevet 4. oktober 2006 #5 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hej båda två, Redan!!! Det var driftigt av dig måste jag säga:) Bravo! ...Jag flyttade hit i början av augusti och försov mig (suck) från min psykologtid som jag fick i september, och sen var det väldig kö men den 27e Oktober har jag fått tid hos den där Anette Bender, (du fick hennes nr) Ringde bara och sa att jordmor hade rekommenderat henne och att jag ville ha en tid. Igår var jag för första gången på Niclas Waahls institut, helt gratis, bakom Ullevål sykehus typ, och den bästa psykolog jag träffat hittills. Så kändes det igår iallafall. Men jag skrev aldrig ner vad hon hette, kan kolla upp det. hon var väl 55 år, antecknade mycket, verkade uppriktigt engagerad vilket är något nytt för mig, jag har liksom alltid känt att de suttit av tiden med ännu en patient. Fick ny tid den 17e och även om jag inte vet om jag sa nåt "vettigt" så var det otroligt skönt att få prata på riktigt till slut med någon som visste att jag där för att jag inte mådde bra. (i samhället i övrigt väntar ju alla sig det motsatta om ni förstår vad jag menar.) Jag har inte varit gravid förut (rart nog) så jag har sluppit både aborter och missfall, men oroar mig förstås mycket ändå. inatt blev jag livrädd när jag "insåg" att den var ovanligt lugn så jag fick ångest tills den vaknande, efter en timme, men då var jag så uppjagad att jag inte somnande förrän vid fem. (Jag fick tillbaka min gamla depression - som jag fortfarande inte vet riktigt varför jag fick - när jag blev gravid så jag blev tvungen att börja äta medicin igen... Och jag och sambon kände knappt varandra innan (...) så vi har det tungt på många sätt pga det. Så depression, hormonstinn och jobbig relation med den enda jag egentligen känner här i stan, men tack och lov gläder jag mig jättemycket åt barnet(när jag vågar.) Skulle bara vara så mycket lättare om man hade nåt slags facit på att alltihop skulle gå bra... Men man har inte ens gudar nuförtiden... Römme, sök på google på Niclas Waahls institut om du hinner, och skriv ut lite info att ta med till läkaren. Du får med all sannolikhet remissen utan minsta tjafs, men vi kan ju ändå höras strax innan för lite pep-talk. Jag har träffat några knäppa läkare några gånger... Ni då? Verkar bebin må bra (oavsett alla mammans tankar:) ? Historik? Mediciner? Mat och sömn? Träning? Upptagna av jobb? Jag bara gissar att upptagenhet är ett bra motemedel mot att hinna känna en del av ångesten... själv läser jag pedagogik på distans och skulle inte orka jobba rent fysiskt, är för trött helt enkelt. klem på er:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520556-hjelp-trenger-psykolog/#findComment-6550449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #6 Del Skrevet 7. oktober 2006 Få ein telefon samtale med fastlege og fortell korleis du føler. Så blir du henvist for øyebliklig hjelp. Da vil det koste deg kun egenandel. Jeg fikk det rett etter min sønn døde 3 år gammel og gravid mnd etter på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520556-hjelp-trenger-psykolog/#findComment-6596257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå