Gå til innhold

hm.. er alle her VELDIG store?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde startvekt på 92 kg når jeg ble gravid.. gått opp fire kg.. Men det er jo ikke noe problem å finne vanlige klær for det.. iallefall ikke mammaklær.. Bruker L på hennes og mauritz .. og i vanlige topper og gensere er går det noen ganger med M.. men som oftest L..

Og nei, jeg er ikke sånn som drar på meg trange klær.. de klærne er fine til meg... så skjønner ikke helt problemet til alle her.. eller burde det egentlig vært chat for folk over 120? DETTE ER IKKE SPYDIG MENT!! men det er bare det at jeg kjenner meg ikke igjen i noen av innlegga her.. Jeg er kraftig.. ikke feit.. kunne tenke meg å gått ned til 74 kg.. er 1.72 høy.. men det får bli etter graviditeten..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520477-hm-er-alle-her-veldig-store/
Del på andre sider

Fortsetter under...

denne siden burde aldri hett 90+ i utgangspunktet. heller noe med bmi eller størrelse elelrs. kanskje heller delt opp gruppene litt. er nok flere av de som er på din størrelse, men tror kanskje ikke denne gruppa egentlig er ment for dere. mener det ikke vondt, men slik jeg har forstått det så er det mer en slags møteplass for de som har en del kilo å drasse på.

jeg har det som deg ganske nøyaktig, men vekt og høyde... føler meg ikke feit, men er jo heller ikke tynn akkurat... greien er vel at det er de som er en god del større enn oss som har de fleste problemene og derfor er det de som skriver mest innlegg... men det kan vi jo endre på!!

Hei Anonym!!!

Dette med vekt og bygning er jo så individuelt... Men hvis du veier ca 100 kg nekter jeg å tro at du passer inn i alle L (og noen ganger m

M) str på HM. Jeg er ca like stor som deg (1.74 høy) og må opp i større str enn L . Størrelse L på HM blir stort sett for trangt. Så hvis du virkelig ikke har utbytte av innleggene her kan du jo finne et annet sted å chatte!!! For å finne klær fra str 46( L-XL) og opp i de vanlige butikkene (Vero Moda, BikBok, Oasis m.m.) er ikke bare lett!!! Det tror jeg iallefall mange som veier fra ca 100 kg+ mer enig med meg i. DETTE ER IKKE SPYDIG MENT! Men jeg håper vi kan holde moralen oppe her. Setter stor pris på dette forumet!!! Og synes alle som føler seg litt frodigere enn "normalen" bør kunne fortsette å chatte her...

:-)

egentlig burde ikke forumet hat noe med vekt å gjøre i det hele tatt. Jeg er over 100 kilo,men ingen tror det. Typen min,som aldri i hele sitt liv kommer til å få vite vekta mi,tror jeg ligger på rundt 80 kilo. Selv veier han 90. Men akkurat det tror jeg bare han tror,men jeg bærer kiloene mine på en bra måte antageligvis. Jeg kommer jo inn i hennes og mauritz størelsene,de vanlige. Får på meg størrelse m om jeg vil det på overkroppen,men må nok opp i xl på underkroppen. Men synes uansett at alle folk som føler at de har problemer med vekta bør få snakke om det. (da selvfølgelig ikke folk som veier 60 kilo og klager på at de er SÅ feite,fordi de trenger psykolog)

Jeg var 20-25kg overvektig da jeg ble gravid. Dette er overvekt jeg har slitt med leeeenge, blant annet pga en stoffskiftesykdom. Nå i graviditeten har jeg igjen tippa 90kg, noe som kanskje ikke virker mye relativt sett, men når en bare er 163 høy i utgangspunktet, så... ja, det er ikkeno tvil om at jeg er for stor i forhold til både normalen og hva som er helsemessig gunstig. Det FINS klær for meg på mama på H&M ja, men mye av det ser jeg enormt overvektig ut i. Vanligvis greier jeg å "kle ut" mye av overvekten min (jeg er heldig og har sånn typisk "pupper&lår"-overvekt), men det er omtrent umulig nå som gravid. Gravideklær for litt store jenter gjør gjerne at vi ser ut som flodhester i sekke-antrekk... jeg kommer jo søren meg aldri til å ha så stram mage som jeg har nå, hvorfor skal jeg ikke få lov til å vise fram den og mine struttende bryst? altså ikke vise fram sånn rent bokstavelig atlså, men ha klær på som fremhever det som faktisk er verdt å framheve for tida :)

puh dette ble et litt rotete innlegg... skulle bare si fra at jeg ikke er DIGER, men stor nok til å sette veldig stor pris på et forum som 90+!

Annonse

Helt enig med deg, ka-ping. Jeg er overvektig, men mistrives ikke med kroppen min. Det ekstra ligger på pupper og lår på meg også. Jeg har også en stoffskiftesykdom, og gikk fort opp i vekt da jeg fikk den. Det er 15 år siden... Siden har vekta vært ganske stabil, og jeg har bare gått opp 2 kg i svangerskapet. Er i uke 36. Stolt av magen min for tiden!!! ;-)

Jeg var over 128 kg da jeg ble gravid, nå er det under 3 uker igjen, og jeg nærmer meg 140 ( vann i kroppen, diger mage, og blitt mindre ellers.) Jeg har fått beskjed av folk at de ikke trr på denne vekta, det er minst 40-50 kg for mye i forhold til hvordan jeg ser ut. Jeg bruker XL i topper fra H&M Jeg har en fast kropp, og en tung beinbygning! Jeg bruker XL fra Kappahl i gravidbukser, hadde ikke fått dem over hoftene før jeg ble gravid, men nå går det helt fint!

Så hvis du hovedinnlegger syns vi er for store for deg her, kan du vel bare gå et annet sted =P Hvorfor skal vi forsvare oss og størrelsen vår hele tiden ?

Den hørtes litt spydig ut.. og jo.. L passer meg veldig fint på hm.. og jeg kjøper også klær på vero moda og slike butikker.. og nei. jeg er ikke den typen som liker traaaaaange klær og drar de på meg.. der har du ikke meg liksom..

hvorfor er de som er såå store så ille " stakkars meg og kom deg til et annet forum".. Jeg bare fikk et inntrykk av at folk her kanskje var 120 + istedenfor 90 +.. følte kanskje at det ikke var noen jeg kunne "sammenligne" med meg.. og jeg har vel ikke høgd de som er store. men det er typisk store mennesker å alltid tro det verste!! STAKKARS!!

Er det meg du hinter til? Så lenge folk respekterer meg, så respekterer jeg dem. Jeg forviser ingen som vil være her, og det ser ut i andre innlegg at det er noen på 90+ her og ikke bare sånne feite megger som meg =P

Men jeg bare prøver å få fram at man kan se like ut selvom man veier veldig forskjellig, det kommer an på kroppsbygningene til de forskjellige =)

Jeg tror faktisk ikke det værste, og jeg står for hva jeg sier. Jeg har et rykte på meg til å være veldig positivt innstilt til livet og en glad og fornøyd person med et åpent sinn. Så ikke syns synd på meg. Den medlidenheten kan du få bruk for andre steder =)

Annonse

jeg er 79 kg og 1.65 høy... og jeg er temmlig feit. ingen ville sagt til meg at jeg er tynn. sliter med meg selv. dette heter 90+ men burde hett noe annet. mammas kropp blir no helt annet uansett..... er selv i uke 13 med baby nr 2....

• 1 måned senere...

Enig med deg Kleopatra... Det er ikke alle som er store selv om de veier 90 kg, mens andre igjen som veier 75-80 kg kan være store... Det kommer helt an på høyde og beinbygning. Så det er nok vel så mange på 80 kg som på 110 kg som føler at de hører hjemme på denne siden... Går ikke an og sette en strek mellom 89 kg og viss du er bikka 90 mener jeg, det virker litt som det er slik her inne... Det varierer jo så vanvittig fra person til person!!

Tror ikke alle her er veldig store, det varierer nok veldig! Jeg er selv akkurat 90 kg nå og i uke 20, men veide to til tre kg mer da jeg ble gravid... Men jeg for min del vet jo selv at jeg er flott i kroppen, men har litt for mye å ta i etter de siste 15 kg jeg har lagt på meg. Og dette med vekt kommer alltid til og være problematisk for mange jenter, store som små, tykke som tynne osv... Og jeg syns ikke vi skal la oss provosere av at det fins jenter på 70-75 kg som føler seg store. Det er jo en reel ting for dem! Og som jeg var inne på i innlegget over så varierer det jo så fra person til person!! Hvem er vi til og dømme`? Selv om denne siden heter 90+ så synes jeg det blir helt feil å henge seg opp i dette at viss du ikke er over 90 kg så har du ingenting her og gjøre. Tror dere forstår hvor jeg vil henne med dette. Jeg vet at jeg ikke ser ut som jeg er over 90 kg (er 170 høy) Men hvorfor skal jeg ha mer rett ,bare for vekta mi har bikka 90, til og være her enn en jente på 160 og75-80 kg? Forstår at det kan virke provoserende for de som har et skikkelig vektproblem, og at 75 kg blir så fjernt. Men som sagt for mange kan det være tøft nok å veie såpass, det er opp til hver enkelt. Mener ikke med dette innlegget og provosere noen som helst, viktig for meg å understreke det da:) Jeg blir bare så oppgitt over at det alltid dukker opp så mange diskusjoner på Bim hele tiden for ingenting... Hadde vært så mye bedre viss vi alle sammen prøvde å backa hverandre opp litt mer, og ikke hengt oss opp i alt av småting.

Jeg som har litt og ta i, blir ikke fornærmet eller lei meg viss en av mine veninner på 65 kg, eller hva nå den ene eller andre måtte veie, klager på vekta. Hver sine ting mener jeg! Bruker og lukke igjen ørene og be dem om å slappe litt av, men tar det ikke som en personlig fornærmelse. Som nevnt tidligere, dette med vekt er ikke et enkelt tema...

Håper at jeg klarer og holde min vekt sånn noenlunde i sjakk, og er veldig glad for at jeg ikke har gått opp noe til nå for min egen del! Jippi:) Men det kommer vel... Var på UL og fikk beskjed av gyn at jeg ikke burde legge på meg, harde ord... Men sånn er det bare, helsemessig så er jo det beste og ikke ha så altfor mange kg for mye, det vet vi jo alle. Men det betyr jo ikke at de som har altfor mye på beina er mislykket. Det kan være så mange grunner til overvekt. Og jeg beundrer de som står på for å komme seg nedover på vekta!! Og uansett så synes jeg det er viktig at alle som en av oss ikke glemmer at det faktisk er det indre som teller:)

Vet ikke helt hvor jeg vil med alt dette jeg rabler ned her... Kansje ikke så saklig og velformulert. Men jeg ble litt engasjert, og er spent på hvordan jeg kommer ut av mitt første svangerskap vektmessig...

Siden denne allerede er dyttet til toppen igjen ;)

Har ikke lest det som står øverst på siden nå, men fra det jeg kan huske de andre gangene jeg har vært gravid, står det vel noe slikt som at dette er en plass hvor overvektige kan... ja, hovedsaken var vel at det skulle være en møteplass for overvektige? Så om man føler seg lite tilpass her inne, og slettes ikke føler seg overvektig, så er dette kanskje ikke forumet for deg?

Selv er jeg veldig høy, og normalvektig når jeg veier 85 kilo - ikke pinnetynn selvfølgelig, men "størrelse42ogFølerMegBra" tynn nok - så det er forskjell på oss. Nå veier jeg imidlertid over 120 kilo, og skjønner ikke hvorfor jeg trenger en egen chat? Ikke gidder jeg rettferdiggjøre ovenfor alle andre hvorfor jeg veier som jeg gjør heller, og vekta føles dessverre allerede tyngre å bære psykisk enn fysisk.

Hei! Nå hører ikke jeg til her inne, enda... Men blir jeg gravid vil det nok bare ta et par-tre uker tenker jeg. La på meg nesten 40 kilo siste gang (1 kilo i uka det jenter. Hele svangerskapet...Og jeg trimmet og spiste nesten ikke snacks og godteri eller drakk brus....) Selv om jeg er under 90 kilo så føler jeg at jeg sliter med mye av det dere andre sliter med her inne. Vekta er sånn ca 83-85 kilo og jeg er 180cm høy.. Vekt i forhold til høyde tilsier altså ikke særlig overvekt, men jeg er STOR. På grunn av lengden kombinert med en litt for høy vekt, så virker jeg veldig STOR når folk ser meg,-og ja, jeg hører stadig kommentarer fra barn og fulle folk.... som tror jeg ikke hører. Det er vel noe med proporsjonene sammen med høyden som gjør det. Jeg vet av et par stykker som er like lange, men som virker mindre da de er slanke...

Vel, jeg sliter VELDIG med å finne klær som passer. L og XL blir ofte for lite, og går jeg over til store størrelser så er det størrelser bergnet bare på jenter som er store i bredden, ikke for oss som er store i høyden...Jeg har jo kvinneformer, og de samme proporsjoner på en 170 cm stor kropp tror jeg kunne blitt ganske bra. Men denne høyden ødelegger alt, liksom. Så selv om jeg vektmessig ikke hører til her, så føler jeg at jeg kjenner meg igjen i mange av diskusjonene, og føler med mange av jentene her inne. Håper jeg er velkommen til å smuglese og kanskje komme med et og annet innlegg/svar en gang iblant :o)

Det er ikke vekta, det er størrelsen som er feil...

nå må dere slutte å krangle hær jenter.. :o) denne siden burde være for alle som føler seg store. og som er store. ikke de som tror de er store, fordi de har spiseforstyrrelser.. det er det en egne side for. jeg mener at alle som føler at de har rett til å være hær, skal få være hær. ellers blir det bare dumt.. 90+ er ikke sikkert det er ment så strengt.. men rett og slett en siden for oss som er store.. og stort er jo et relativt begrep.. hva er stort?.. hvor begynner stort? for min del er allle som har noe POSITIVT å tilføre på denne siden velkommen :o) <3<3<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...