siv75 Skrevet 1. oktober 2006 #1 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei Vi tenker på å reise til Danmark for assistert befruktning og lurer på om det er noen som har erfaring fra dette. Vi trenger tips og anbefalinger på klinikker, hvordan man går fram og hvilke klinikker vi kan bruke i Norge på forbehandling. Vi er takknemlig for all info vi kan få og håper noen vil svar oss. På forhånd takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciap Skrevet 1. oktober 2006 #2 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei, hei... Vi behandles i Danmark, nå har vi også flyttet hit. Ikke p.g.a behandling, men min samboer jobber hernede:o) Vi startet behandlingen på en norsk klinikk, og tok alle konsultasjoner og undersøkelser der. Selve inngrepene ble foretatt i Danmark.. Kan fortelle mer om våre erfaringer om du ønsker det, vi har jo opplevd hvordan det er å reise over når tiden er inne, medisiner osv.. Forteller du litt mer om hvordan situasjonen din er i dag? Mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6520430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #3 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei. vi har været hos Maigaard en gang, og sitter nu med en liten gut :-) De er utrolig flinke og hyggelige. hvis du går inn på www.maigaard.dk og under behandling, er der et eget link til pasienter i Norge. her kan du se hvilke gyn. de jobber med. send dem en mail og hør med dem, de er utrolige flinke!! klinikken ligger i Århus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6522487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #4 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei.. Har vært på Ciconia, Århus 1 gang, og er nå gravid med tvillinger som ventes i januar. Et fantastisk sted å komme til!Veldig profesjonelle og veldig mange lykkes!Faktisk så lykkes så mange som 80prosent på 3 forsøk!De samarbeider med gynekologer over hele landet! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6525507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimå Skrevet 2. oktober 2006 #5 Del Skrevet 2. oktober 2006 Kan også på det varmeste anbefale Ciconia i Århus! ' Fantastisk personale, gode snille mennesker og veldig profesjonelle! Vi lykktes på vårt første forsøk hos de, og venter nå ei lita prinsesse den 23.11!!! (Hadde 3 forsøk her hjemme først) All oppfølging har vært her hjemme i Norge, og har fungert kjempefint! Massse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6526637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
siv75 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei. Tusen takk for svar. Vi har tre mislykkede forsøk her hjemme på Ullevål og tenkte nå vi skulle prøve Danmark. Alle tre gangene på Ullevål kom det til befruktning og det ble satt tilbake to egg men det festet seg ikke. Det gikk alt fra ca en uke til nesten 5 uker før blødningen kom. Når vi leser om klinikkene på nette er det nesten for godt til å være sant og jeg klarer ikke helt å tro på det lenger etter så mange nedturer. Jeg vet at det er viktig å tenke positivt men det er vanskelig. Jeg vil bare at folk skal være ærlig med meg og fortelle om klinikken er bra eller ikke. På flere av linkene har en gynekolog som heter Merete Blakstad stått. Kjenner du til henne? Hvor gjorde dere forbehandlingen. Vi bor i Oslo. Jeg er takknemlig for all info som kan hjelpe oss til å realisere vår aller største drøm. På forhånd takk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6547941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 9. oktober 2006 #7 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei!! Vi holder til ved Ciconia i Aarhus. De er bare helt fantastiske der! Så utrolig hyggelige og vi følte oss såå velkommen der. Ingen ventetid, alt var så rolig og behagelig. Vi har hatt ett forsøk der, ble ikke gravid. Holder på med vårt 2 forsøk og jeg kjenner jeg gleder meg til å reise dit! Så du nevnte Merete Blakstad... Hun er gyn i Oslo. Jeg vil virkelig fraråde deg å dra til hun.... Gikk til hun tidligere(har 2 avbrutte forsøk bak meg hvor jeg brukte hun). Skulle ikke satt mine ben der en gang til... Hun er virkelig ikke hyggelig. Hadde hørt det før. Purvis fortalte det før jeg skulle dit, men jeg tenkte at jeg overlever nok.... Det er ALLTID utrolig lang ventetid der. Satt som regel alltid 1 time og ventet. Så da jeg skulle til ul 3 ganger i løpet av en uke, ble det jo mye....hi hi. Etter undersøkelse, fakser hun papirene til Danmark(dette er vanlig). Jeg måtte da sitte på venterommet til hun hadde fått svar fra Danmark.... Noen ganger gikk jeg ut å kjøpte en latte og kom tilbake, men det tok jo nesten hele dagen. Da det ikke hadde vært noen utvikling på eggene mine, skjønte jeg jo at forsøket skulle bli avbrutt,men jeg måtte sitte og vente... Egentlig ville jeg bare løpe ut døren og gråte. Hvorfor i h****e skulle jeg sitte der å vente....Var bare lei meg og ville dra hjem. Da neste forsøk kom, skjedde det samme. Ingen utvikling av eggene. Jeg dro og sa hun kunne ringe meg. Det gikk ikke, de hadde så mye å gjøre, så jeg fikk ringe. Jeg "holdt masken" til jeg hadde kommet ut, løp bort til bilen og bare gråt. Ringte hun senere og hun fortalte at forsøket ble avbrutt. Fortalte at jeg ikke skjønte hvorfor jeg i utgangspunktet skulle ha sittet på venterommet og ventet..... "sånn var det bare". Vi tok en pause fra alt, orket ikke mer. Og alt ble jo bare værre med hun. Dessuten bare rotet hun. "du har pco" sa hun en av de første gangene. Spurte hva det var, men det kunne hun ikke forklare."det spiller ingen rolle hva det heter, om det heter A eller B.Problemet er at eggposene henger som perler på en snor, og dette er vanskelig å bestemme riktig dose til sprøytene". Og det var det. Der sto jeg med hundre spørsmål. Så trengte jeg en bekreftelse på at vi holdt på med 1 førsøk, som jeg skulle sende til trygdekontoret for å få refundert medisin utgifter. Hun kunne ikke sende i posten, ejg måtte komme ned selv. Jeg bestemte meg for å bytte gyn. Da jeg kom ned sa hun at når vi skulle starte med neste forsøk, måtte jeg bare innfinne meg i at jeg måtte vente på venterommet og hun kunne overhodet ikke ringe meg om svar. Det var da veldig deilig å si: "Jeg har valgt å bytte gyn"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var en befrielse å gå ut fra kontoret hennes:o) Går hos Smestadgynekologene nå. Super fornøyd!!! Bruker Mortensen. Han har egentlig ikke avtale med Ciconia, men bruker han forde. Han andre hadde ferie da jeg skulle starte. Og selvfølgelig trenger jeg ikke sitte der å vente på noen resultater."Det skulle da bare mangle" sa legen:o) Går til akupunktur på Fjeld klinikken på Majorstuen. Vibeke Fjeld hadde også mange historier om Merete Blakstad. Hvordan hun bare skal ha pengene sine, ikke behandle pasienter....og ventetid...... Regner ikke med at valget ditt er så vanskelig nå... hi hi Masse lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6626314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juni73 Skrevet 10. oktober 2006 #8 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei Etter utallige ICSI forsøk på Volvat og riksen, bestemte vi oss for Danmark. Vi var på Nordica i København i fjor (eneste klinikken vi fant som var åpen i sommerferien), men var ikke fornøyd. Mangel på informasjon og dårlig tid var inntrykket vi satt igjen med. I år var vi på Cicconia for samme behanling og var kjempefornøyde. Rolig og behagelig og snille leger som tok seg god tid. Er nå gravid 17 uker... Vi også bare støtte meg til kritikken av Merete Blakstad på Majorstua. Hun skulle aldri fått jobbe med mennesker. Følte jeg måtte forsvare at vi skulle til Danmark og den behandlingen vi skulle ha der. Var helt på gråten da jeg kom ut. Dessuten tok hun masse prøver ol. jeg ikke hadde bedt om og krevde langt mer penger enn det som var avtalen. ALDRI GÅ TIL MERETE BLAKSTAD!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6626983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 10. oktober 2006 #9 Del Skrevet 10. oktober 2006 Gratulerer med graviditeten din!!! Deilig å høre når det lykkes for noen. Ja på Ciconia er de fantastiske!!!! Og det burde vært skrevet mer om Merete Blakstad her, så ikke fler går til hun. Vi fortjener så mye bedre! Og hun krever mye penger...for unødvendige ting... Hun er et surrehue!!!!!!!!!!!!!!! Og kynisk!! Er så glad jeg er ferdig med hun... Purvis fortalte at hun hadde sagt til en pasient: "du blir jo aldri gravid..du veier jo 300kg"!! Hun er FREKK!! Lykke til videre med svangerskap! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6520131-erfaringer-fra-klinikker-i-danmark/#findComment-6639448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå