Gå til innhold

Har du navnet klart om du skulle bli gravid???(eller er nygravert)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal være med på navneleken Bente.:)

Martine er et av jentenavna mine også.Så Kristiane,June,Runa og Ronja.

Guttenavn er Imre,Iver,Martin og Andreas...

Men så kom vi dit at sambo skulle ha noen ord med i laget...

Og da kan vi nok stryke alle...

Tenker ofte på navn jeg. Kommer fra en familie hvor det er populært å snakke om. Hva vi liker og ikke liker. har jo 3 jenter og brukt noen favoritter der. Sambo og jeg går for Linus hvis det blir en gutt en gang. Liker også Storm og August.

Jentenavn er Elisa en favoritt for tiden. Men som du sier det forandrer seg fort.

Håper navne debatten blir mer aktuell utover høsten enn den er for øyeblikket.

Annonse

Jeg har vel noen favorritter jeg også... har hatt laaaang tid å drømme ;)

Thomas og Linnea har vært favoritter, Martine er også et fint navn.

Linnea fordi min mormor som jeg vokste opp hos, fortalte stadig om sin bestevenninne Linnea :)

Synes det er så søtt at noen av dere velger nicket mitt som jentenavn :-) Jeg heter jo ikke martine for det var det jo ikke noen som kalte barnet sitt i 1968. Men jeg synes også dette er et fint navn. Ellers ville jeg kanskje velge Henrik som guttenavn og Lea som jentenavn. Regner med at det er en annen som også vil være med å bestemme navn da.

Vi har jo et barn fra før, så jeg/vi har alt vært gjennom "navneleken" før. Guttenavn var skikkelig vanskelig for oss, og heldigvis fikk vi en jente :-) Om vi skulel være heldige å få en til, så er et aktuelt guttenavn Martin og en ny jente kan bli en liten Maria. Miriam og Margrethe er også navn som kunne være aktuelle, men jeg må innrømme at jeg endrer mening ganske ofte :-) Synes også Martine er et ordentlig nydelig navn -- ser ut som det kunne blitt et hit her!

Annonse

Jeg har nok kanskje navnet klart, men samboeren (bare 11 dager igjen til jeg kan si mannen!) er neppe enig. Vi har jo prøvd dette før og vi har nokså forskjellige preferanser. Samboeren liker gamle nordiske navn, jeg synes ofte de blir harde. Jeg liker best navn med mange vokaler (har en Adrian som særkulls og en Tobias som felles). Sist var det vanskelig å finne jentenavn. Jeg vil gjerne ha Miriam, liker også Aurora, Linnea og Thea. Guttenavn? Elias er fint, Teodor også. Skjønner når jeg skriver dette at hvis det lykkes på nytt har vi en nokså stor oppgave fremfor oss for å bli enige.

Ja og jentenavn har jeg hatt siden jeg var 20 år hehe og jeg sier det ikke.. det får dere vite hvis det blir jente og jeg er såå heldig å lykkes...

Guttenavn er vi litt usikre på fordi jeg alltid har ønsket så sterkt ei jente.. Men sånn det har blitt nå er jeg bare glad vi lykkes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og vi skal nok finne et kjempefint guttenavn også...

Åå jaa...kjempekjekt med namn. Personleg bør eg få tvillingar/trillingar opptil fleire gongar for å få "brukt opp" dei namna eg gjennom tidene har likt.

Akkurat no er Wilma og Josefine på topp.

Og Alfred. Og Linus og Rasmus. Og Hjalmar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...