Gå til innhold

November: Hei Dinamamma!


lykkelig32

Anbefalte innlegg

Hei Hei.

 

Tenker på deg og lurer på om det går bra med deg og dine???

Håper du har babyen i magen ennå:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heisan!!!

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra sykehuset i dag, ble innlagt samme kveld som du hadde skrevet dette innlegget faktisk (1.okt).

Så nei, babyen ligger i senga nå..;)

Som jeg har sagt, så ble det jo for-tidlig fødsel sist og, så jeg hadde forventet det. Spesielt da det skjedde så mye annet i tillegg nå, du vet..

Men for en kjempefin fødsel da, og alt gikk så bra. Det ble forresten jente, hadde jo trodd gutt jeg da.

Frøya blir navnet, og hun var 2490g og 47cm da hun ble født. =)

 

Historien;

Klokken 22.55 la jeg meg ned på senga mens jeg skulle til å si god natt til Pål i telefon. Og joda.. PLASK! Vann over alt..

Så i panikk satte han seg i bilen og begynte å kjøre nordover, da det var stengt på Flesland og neste fly gikk på morgenen. (Ikke at det gikk fortere å kjøre da, men han klarte liksom ikke bare å ligge å vente heller..).

Jeg ble livredd (tenkte på at jeg ikke skulle rekke sykehuset, da jeg lå der alene med datra mi ved siden av), ringte 113, som satte meg over til føden på Levanger, og de sendte taxi for å hente meg, mens min mor kom for å sitte barnevakt for Dina.

I tolvtida var jeg vel på sykehuset, og Pål var på Voss..:D

Men et par timer senere ble det klart at han ikke kom til å nå frem.

Da satte det igang for fullt, og alt var over 03.10.

Kjempekjekt egentlig da.. Akkurat passe varighet for fødselen, og en fin opplevelse bortsett fra den stunda hodet satt fast og jeg trodde jeg skulle dø.. Måtte ty til litt lystgass da..! :P

Etterpå var jeg i kjempeform, og Pål kom på morgenen, i 9-10tida. Stolt pappa jah;)

Så happy for at det er over nå altså..

Vi måtte være på sykehuset til i dag pga at Frøya utviklet gulsott, og dermed ble litt slappere. Derfor ville de kontrollere hver amming, veie før og etter for å se hvor mye hun hadde drukket. Og nå da gulsotten ble borte ble hun i bedre form og orket å suge mer. La på seg 300g bare på to dager! Så da var vi klare for hjemreise.

 

Hvordan er det med deg/dere nå da? Begynner du å bli lei eller?

Gleder deg til det er overstått?

 

Legger ut bilder på albumen min nå etterpå,

og legger ut lenke når det er gjort,

hvis du har lyst til å se=)

Klem!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!!!

 

For ei prinsesse:) Så godt alt er bra med dere, har lurt på hvordan det sto til:) Sitter m tårer i øynene og ser på de fine bildene dine..Nydelig!!

 

Jeg er 33+5 i dag så det nærmer seg, men det er tungt no syntes eg. Har begynt å vaske baby klær så smått, Kjekkere når en kan begynne å forberede... Kjøpte voksi pose i går+ litt små klær. Det er gøy!

 

Kjempe kjekt å høre fra deg,og håper på mere oppdatering om prinsessen etter hvert, og foressten Frøya er et nydelig navn!!

 

Stor klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

 

Og takk for det=)

 

Ja det er noe med disse små, som rører ved en..ü Da jeg leverte Dina i barnehagen i dag (Frøya var selvfølgelig også med), traff jeg på ei annen mamma der (som jeg ikke kjenner annet enn at vi pleier å hilse liksom), og hun begynte å gråte da hun så lillejenta, hun ble så rørt sa hun. Hihi. Søtt..ü

 

33+5 ja, da nærmer du deg "holdbarheta" mi da..;)

Hun første fikk jeg jo da jeg var 34+2,

og denne gangen var jeg 35+3.

Det rare er at jeg ikke på noe tidspunkt syntes at det var begynt å bli direkte tungt, eller at jeg var i dårlig form.

Men i et par dager før det skjedde, "klaget" jeg meg til Pål for at jeg syntes det kjentes litt ubehagelig der nede, som at vannet lå og skvulpet på overflata, klar for å falle gjennom når som helst.

Skjønner ikke hvordan jeg kunne ha akkurat den følelsen, men jommen var det rett..

 

Sikkert lurt at du har begynt med forberedelsene ja, jeg gjorde ikke det, så vi har nesten ikke noe nytt til minsta. Og klærne etter Dina ble sendt opp til bestemoren som er så glad i å vaske babyklær.. Kjekt, så slapp jeg den jobben selv..:)

Hadde jo enda en mnd igjen, trodde jeg.

Så jeg tenkte å ta hun med på en liten shoppingtur i dag.

Vi har jo alt fra Dina var så liten, men arti med noe eget og da.

 

Har dere begynt å tenke på noe navn til lille da?

Frøya ja, vi har fått litt forskjellige reaksjoner på det (hestenavn, hundenavn, hitra/senja/frøya... osv, ha-ha liksom..), men det er i allefall ikke så mange som heter det såvidt jeg vet, og så er det jo et norrønt gudinnenavn.

Det var derfor vi valgte det. =)

 

Har du msn forresten?

Jeg er logget på der så ofte, men det hender. :)

 

[email protected]

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...