Gå til innhold

Hormonutslett som ikke går over... Er det eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på snart 3 1/2 mnd har hatt hormonutslett på kinnene i nesten to mnd. Skal det ikke gå over snart? Vi får det bort med hydrokortison, men det kommer umiddelbart tilbake igjen etter endt behandling. Storesøster har eksem, så det har vi masse erfaring med, men den startet ikke på den måten hos henne. (Hun hadde ikke hormonutslett i heletatt, men fikk eksem da hun var 3-4mnd gammel.)

Er det andre som har barn som har hatt det så lenge, uten at det har vært eksem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonutslett skal gå over etter ca 8 uker, men som alt annet er dette også relativt individuelt og kan sikkert vare noe lenger.

Skrevet

Har lege/helsesøster virkelig bedt dere bruke hydrokortison på vanlig hormonutslett på babyen?

Hormonutslett kan de ha i flere måneder ja.

Skrevet

Hun var veldig vag, og mente at det kunne jo være eksem. Legene er av erfaring snare til å anbefale kortison. Men jeg skal slutte med det en stund nå. Det funker ikke 100% det heller, og jeg er forøvrig ikke spes glad i kortison. Det fortrenger jo bare et symptom... Storesøsters eksem har vi smurt med alt mulig anna, men hun ser ut til å ha vokst det fra seg, nesten, har bare pittelitt nå.

Det som er værst er at lillesøster klarer å klø seg nå. Det blir så sårt, og kortison har hjulpet ganske bra. Men som sagt, jeg liker det ikke.

Skrevet

Hormonutslett skal ikke klø, så det er nok trolig at jenta di har eksem. Begge mine har eksem. Minsten er ikke hardt rammet forløpig. Vi har brukt kortison på eldstejenta når det har blitt så ille at hun har klødd sår på det. Ellers har vi smurt med Locobase og A-derma (Ex-omega) for å holde det i sjakk. Eksemen blusser voldsomt opp i forbindelse med luftveisinfeksjoner (atopisk eksem). Da er det ikke noe annet en kortison som hjelper.

Mange får hjelp av homeopat. Vi har prøvd dette, og synes det hjalp noe, men eksemen ble ikke borte.

Skrevet

hos oss sa helsesøster at det ikke var eksem, men det tror jeg hva jeg vil om! men jeg smører henne med kremen "decubal clinic recover" får kjøpt den på appoteket i rød og hvit tube. bruker den på min eksem også. da blir lillemor kjempe fin helt til vi er i kontakt med hund igjen!!! hun er 2mnd.

det er vært et forsøk og mye bedre enn kortison salver.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...