Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet noen innlegg før angående problemer med amming. Dette har nå pågått i 4- 5 uker. Jeg har fått gode råd for å øke produksjonen og det har gått bra i perioder. Jeg skal på 3 måneders kontroll på tirsdag med gullet.

Problemet mitt nå er at i går, og særlig i dag, har gutten vært veldig, veldig misfornøyd. Skreket stort sett hele dagen, og jeg er redd for at det er veldig sulten han er.. Jeg har gitt av mm lageret mitt, men nå begynner det å minke stort, og jeg får ikke pumpet meg opp igjen. Hva gjør jeg nå? Kan jeg f.eks gi mme som kveldsmåltid (etter amming) eller vil det ødelegge for mye? Er rimelig sliten nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt gitt mme etter amminga!! Jeg hadde en gutt som var sulten i ukesvis, og det var uutholdelig.. Barnet må jo bli mett! Jeg ville ha ammet alt du kunne først og gitt så mye mme som barnet vil ha for resten av måltidet. Du har sikkert fått beskjed om økedøgn - og prøv det!, men hvis det ikke gir noen effekt, så er det jo ikke mange alternativer...

Skrevet

Vel, tre mnd er økeperiode igjen, da... Har dere tatt økedag? Du og baby og puppen og god mat, helst i senga?

Men det er ingen dødsstraff for mme (selv om det føles som det iblant ;) ), men husk at gir du mme i økeperioder er den der for å bli... Greit nok, men det er godt å gå inn i ting med åpne øyne. Du har klart det mye nå. Men går du i kne så er det kanskje bedre? Du bestemmer!

Skrevet

Det er sant det... ville vente så lenge som mulig med å gi mme - var redd for at melkeproduksjonen ville bli enda verre. Men som du sier - gutten må jo bli mett! Får krype til korset da..

Skrevet

Har ikke fått til å ha en hel dag i senga, men jeg vil så gjerne klare å fullamme. Sliter veldig med tanken å måtte gi mme, og vet at jeg kommer til å dette ned i kjelleren hvis det blir resultatet.. Føler meg fastlåst og litt deprimert egentlig...Uff, kanskje jeg får ringe til en ammehjelper i tillegg - litt lettere på tlf. Men de er så vanskelig å få tak i synes jeg..

Uansett Expat - tusen takk for alle svar du har gitt meg....

Skrevet

Hvis du detter ned i kjelleren og blir deprimert fordi du av og til må gi litt mme, så må du få litt perspektiv på ting! Det er jo ikke tvil om at amming er det beste, men jeg var i samme situasjon som deg og grein mange tårer for amminga som var tung, tross i utallige telefoner til ammehjelp, helsestasjon, slekt og venner!! Jeg fulgte rådene jeg fikk fra ammehjelp og helsestajon, men endte ikevel opp med for lite melk. Det er jo ikke sikkert det er tilfelle for deg, men du må ta vare på deg selv midt oppi alt dette!!! Morsmelk er ikke alt barnet trenger fra deg! Det trenger også en mor som har overskudd, kapasitet, livsglede og ro!

Skrevet

Blomman, jeg vet du er her i dag, har du tid til henne????

Skrevet

Hei, har gitt mme fra gutten min var 4 uker i tillegg til amming. Da jeg begynte med det fikk jeg økt melkeproduksjon, fordi jeg fikk slappet av. Før dette gjorde jeg ikke annet enn å amme og gutten var konstant misfornøyd. Så mme kan ha god effekt også.

Tror det beste er å prøve å slutte å stresse med dette ammehysteriet og tenke på at det viktigste er at gutten er glad og fornøyd. Da er det lettere å kose seg med ammingen også.

Skrevet

Ja jeg vet at det ikke hjelper å stresse, men det er ikke like lett bestandig å slappe av.. Jeg trodde kanskje at melkeproduksjonen ble mindre hvis jeg ga mme, men hvis jeg kan kombinere mme, amming og mm på flaske så hadde jeg vært fornøyd jeg.

Skrevet

Jamen gjør det da. Det er kanskje bedre for dere nå. Du får bedre produksjon av å sove også, vet du!

Skrevet

Ja jeg vet... Får håpe jeg slipper å gi så mye mme.. Har ikke lyst til det egentlig, men vil ikke ha flere dager av det vi har hatt i dag. Jaja, det går vel dette og. Det verste er tankene mine, og hvordan jeg skal takle alle i familien som hele tiden spør om jeg har mat selv..

Skrevet

Eksplofandenmegder en gang så gjør de ikke det mer...

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det! Har sittet og gått mine bitre tårer jeg også men har bitt i det sure eplet (etter pes fra helsesøster) og gitt vesla morsmelk (hun er litt over en mnd gammel). Hun ble iallefall kjempefornøyd og jeg fikk mitt første smil (måtte selvfølgelig gråte en tåre da også!). Jeg har bare innsett at jeg må ha mme til veslemor så får jeg bare håpe at jeg fortsatt kan få amme henne mest mulig noen mnd til i tillegg;-)

Man føler det som et skikkelig nederlag, ikke kan mate babyen sin engang liksom (er vel litt hormoner som spiller inn også). Og som du sier er det ikke gøy med familie (særlig kvinnene) som spør (og kommenterer at det er bare tull at ikke alle kan fullamme barna sine...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...