Gå til innhold

Kan noen se hit plese?:)

Anbefalte innlegg

La inn ett innlegg i går og fikk da kjempe nyttige svar, takk for det jenter!

Men er da mere jeg lurer på! Den ene brystvorten min er mye bedre nå men den andre er så vond at jeg vil "hvile" den litt... Kanskje et par dager... kan jeg håndmelke puppen i den tiden og gi melka på flaska til babyen?? eller er det dumt for melkeproduksjonen???? Bare tenkte at det er en god måte at vorten kan bli bra så jeg kan begynne på "nytt"!

For jeg ammet litt feil, det er derfor den sprakk!! Håper noen vet noe om dette?? Og i såfall, må jeg håndmelke puppen til den er helt tom? Så det ikke kommer ut noe mere? Uff, er så mye jeg lurer på!

Kan ikke bruke pumpe for den funker ikke på meg!

På forhånd takk!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6518193-kan-noen-se-hit-plese/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, det går fint. Eller barnet kan få melk fra et shotglass (svøp ham i et håndkle, armer og bein tulla inn, så fekter han ikke så mye. Hvis barnet er veldig lite og det riktige tillegget er nytt.

Som et tips, hvis du har sprelsk utdrivingsrefleks, så kan du gjerne ha en melkeoppsamler i bh'n når du ammer det andre og samle den melka også. Noen har fin tek med å bruke en kasserolle til å samle melka i når de håndpumper, lent forover. Det spruter ofte i hytt og vær... Du må pumpe tomt, ja.

Er ikke Expat, men drister meg til å svare.

Du må pumpe tomt for å opprettholde produksjonen. Tar du bare vekk sprenger/melker ut bare en del gir du kroppen signal om at det er bare så mye barnet trenger. Kroppen er jo innstilt på å produsere det det blir etterspurt etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...