enbe Skrevet 1. oktober 2006 #1 Del Skrevet 1. oktober 2006 Min nydelige gutt ble født 17 dager over termin! Det var en ganske lang ventetid, og det var utrolig deilig når det var overstått! Min første fødsel gikk meget treigt unna! På dag 15 over tiden ble jeg endelig innlagt for å bli satt på "stikkpillekur". Jeg var ikke moden i livmormunnen i det hele tatt tross akupunktur og 1000 utprøvde kjerringråd... Jeg fikk 4 stikkpiller over 2 døgn,men ingenting skjedde. På dag 17 over tiden, ble jeg satt på drypp. Ingenting skjedde da heller!! Jeg fikk noe som kunne ligne en svak form av menssmerter, men lite fres der i gården... Etter 6 timer på drypp, ble det endelig bestemt keiserenitt! Jeg fikk spinalbedøvelse, og selve fødselen var helt fantastisk! Jeg hadde jo ikke hatt noe fysiske smerter, og lå helt avslappet å så at sønnen min ble løftet ut av magen! Det som var dumt, var at pappaen ikke fikk være der, og at jeg måtte ligge en stund på postoperativ alene... Men ellers - helt supert! Men så begynte marerittet... Jeg led under det faktum at fødeavdelingen i kristiansand tydeligvis har alt for lite personale, og at det var mange fødsler akkurat da jeg fødte. Jeg fikk ingen/lite hjelp fra dag 1 på barselavdelingen, og endte opp som totalt utslitt - og mistet melka som følge av dette. Personalet på barselavdelingen er for tiden svært opphengt i en viss metode når det gjelder amming, og jeg fikk beskjed om å legge barnet til brystet hver hele eller halve time. Det er jo noe som selvsagt ikke funker på sikt, og jeg endte opp med 0 melk. Og ingen av dem kunne forstå hvorfor! (......) jeg fikk heller ikke lov til å gi barnet mitt tillegg, så jeg reiste hjem på dag 4, og begynte med pumping av pupp, og Nan! Dette funket utmerket (bortsett fra at jeg pumpet ut 50 ml på 1 døgn de neste 8 ukene fremover)! Mitt råd: Les mye om amming før fødselen - vær opplyst!Gro Nylanders bøker er flotte(les dem!!) - men ikke alltid realistiske! IKKE hør på fanatiske jordmødre som mener noe er riktig uansett, selv om det ikke funker for DEG. Gjør det på DIN måte, og hold kontakten med helsestajonen! Det er jo ikke alle som er velsignet med pupper som leverer like mye melk som Tine Meierier...vi er alle forskjellige! Keisersnitt var i hverfall ikke noe å frykte!! Håper dog jeg føder vanlig neste gang, for jeg har jo hørt at det er litt av en opplevelse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6518163-p%C3%A5-overtid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå