-MtG- Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg føler at jeg maser om dette her, men blir så usikker. Var hos jordmor på fredag og hun bestilte time til meg på sykehuset i morgen for å sjekke ut om jeg har svangerskapsforgiftning. Jeg hadde proteiner i urinen, høyt blodtrykk til å være meg og litt ødemer. Hun spurte også om jeg hadde hodepine. Det har jeg hatt i snart en uke, men ikke i panna sånn som de sier kan være et tegn. I går ringte jeg til sykehuset og hørte om denne hodepinen. Hun sa at hvis det ikke gikk over etter to paracet og litt avslappineg så skulle jeg ringe igjen. Det ble bedre så jeg gadd ikke å ringe. Har vondt i hodet igjen i dag. Også var det dette med magesmerter. Jeg skulle også ringe hvis jeg fikk vondt øvert på høyre side av magen(leveren). Men hvordan vondt skal det være? Jeg har våknet av to høneblunder i dag av at det stakk noe helt forferdelig der. Sånn som det noen ganger stikker nederst i magen. Men det har gått over etter bare noen sekunder. Nå kjente jeg det igjen. Altså tre ganger tilsammen i dag. Er det sånn vondt de mener? Og det er vel ikke akkutt farlig om det er det? Jeg skal jo til sykehuset i morgen tidlig so jeg føler meg litt hysterisk hvis jeg ringer igjen nå. Noen som vet noe om dette? Erfaringer? Har dere hørt noe?
somm@r Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg ville tatt en telefon til føden og hørt med dem. Svangerskapsfrogiftning tar ofte litt tid, men det finnes også en type som går raskt. La fagfolkene avgjøre hva du skal gjøre, de vet best! Selv har jeg den langsomme sorten og går til kontroll en gang i uka.
-MtG- Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2006 Hvor langt er du på vei? selv hadde jeg termin for 5 dager siden. Jeg har ikke så lyst til å ringe dit. Skal jo dit om 12 timer:) Hva er farlig med sv.forgiftning egentlig? Er det "bare" morkakefunksjonen som blir dårlig eller?
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 hjelp nå ble jeg også litt bekymret. har de siste tre dagene hadde vonde smerter under ribbeina på høyre side. med strålinger ut i ryggen på høyre side. men har ikke vondt i hodet, og litt vann har jeg vel i kroppen nå på slutten. Kan denne smerten alene være svangerskaps forgifting.??
somm@r Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Du kan lese mer om dette på teamsidene her på BIM. Søsteren min ødela leveren sin og kunne ikke få flere barn, derfor er jeg veldig redd for dette. Jeg er i uke 35 og har vært dårlig i fem uker. Håper å bliu satt i gang om to uker siden jeg er så dårlig. Morkakefunksjonen blir dårlig slik at barnet får lite næring og ev. oksygen. Det er verst for mor med tanke på ev. skader. Søsteren min fikk også kronisk migrene som følge av dette. Det går nok greit å vente 12 timer, men en telefon gjør jo ingenting?
somm@r Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Det tør ikke jeg svare på, vil verken berolige eller skremme. Har tro på å ringe føden, der sitter det flinke folk med gos erfaring. Og når det gjelder fare for svangerskapsforgiftning er de veldig forsiktige. Har vært en del ganger på sjekk for å sikre at det ikke skjer noe galt. Høres kanskje ikke ut som svangerskapsforgiftning på deg, men en vet jo aldri. La fagfolkene avgjøre det.
-MtG- Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2006 Det vet jeg dessverre ikke noe om.. Er det lenge siden du var på kontroll? Hodepine og "levervondt" skal visst være tegn på at det har kommet ganske langt, men jeg aner ikke om det går an å få dette uten at man har noen andre symptomer(protein, høyt blodtrykk osv.). Jeg skal lese litt på temasidene her jeg nå Du kan jo det du også.
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 var på kontroll for to uker sien. Blodtrykket ble målt forrige torsdag og da var det fint. Jeg skal på kontroll på onsdag så da hører jeg med jordmor da. Men det er ikke noe godt.
-MtG- Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2006 Nei, det skjønner jeg godt. Så lenge blodtrykket er fint så tror jeg ikke det skal være noe problem. Men det kan jo være andre grunner til at du har vondt? Leveren kan jo få skader av andre ting også, men det er sikkert ikke noe å bry seg om. Se an om det blir bedre eller verre. Ta det uansett opp med jordmor på onsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå