Gå til innhold

Haukeland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som skal føde der? jeg skal for 2 gang. fikk ikke noen god behandling sist, så jeg gruer meg. håper jeg får en ny opplevelse, mer positiv denne gangen. hvilke tanker, erfaringer har dere. termin 4 november

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fødet på Storken en gang og det var helt supert! - tenker at jeg skal føde der denne gangen også. Er ikke så sugen på å føde på KK som har rykte på seg for å være kjempekonservativ.. Liksom der jordmødrene av "den gamle skolen" jobber.. Men det er sikkert ikke så ille som det ryktet tilsier..

Skrevet

Hei!

Så trist å høre at du ikke var fornøyd sist! Jeg fødte på Føden på Haukeland for snart 3 år siden. Grudde meg veldig til fødselen, men ble VELDIG positivt overrasket! Jeg hadde en fantastisk fødselsopplevelse og var strålende fornøyd! De jordmødrene jeg traff var fantastiske! Etterpå var vi på Barselloftet - anbefales på det sterkeste! Helt topp!

Jeg har termin 24 nov med tvillinger, og har dermed ikke noe valg i forhold til Storken/Føden (alle tvillinger fødes på Føden). Om jeg kunne velge selv hadde jeg nok likevel valgt Føden.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ikke bestemt meg enda.. Dette er min første, så har ingen erfaring. Men jm anbefalte oss å reise til Voss. Vi var der på omvisning på lørdag, og alle jeg snakket med var kjempekoselige. De har kun 370 fødsler i året tror jeg, kun 2 fødestuer, og ett- og tomannsrom. Dersom det er ledig kapasitet kan far sove der også, mot litt betaling.. "Kantinen" var et lite kjøkken, hvor middag ble servert, men inntrykket mitt var nesten at de som ville forsynte seg med det de hadde lyst på.. Det var en veldig liten og koselig avdeling..Og ikke minst så var det veldig rolig der.. Virket som om de ansatte hadde veldig god tid til hver enkelt pasient. Fikk veldig lyst å reise dit, men har ikke vært på KK eller Storken og sett enda..

Skrevet

Heisann :)

Tenkt å føde i vann..er førstegangsfødene....og skal på kurs på Storken så får jeg se hva jeg synes etter det :)

Skrevet

Jeg skal føde der for 6.gang. Har og termin 4.nov. Jeg har bare vært på føden, for de to gangene etter at storken var kommet ventet jeg tvillinger og så var det fullt. Har inntrykk av at det er nesten umulig å komme til der for det alltid er fullt.

Min erfaring med føden er at det er et samlebånd. Alt skjer i hui og hast og det er dårlig med kommunikasjon. Når jeg fikk tvillingene var det så vidt jeg fikk lov å legge meg ned før første ungen kom, for de ville ikke tro på hvor langt jeg var kommet. Fikk ikke komme på fødestue en gang, men fødte på et skrubberom. Var så vidt plass til noen der etter at sengen ble trillet inn.

Forventer ikke noen fantastisk opplevelse denne gangen heller. Men jeg har hørt om mange som har hatt veldig fine fødsler der. Så kanskje jeg har hatt litt uflaks med tidspunkt.

Skrevet

Jeg ble faktisk sendt hjem med beskjed om at hodet var festet og at jeg ikke ville føde på minst et døgn, retunerte kk to timer etter. Da hadde jeg 5 cm åpning og det hode som var festet var en rompe!!!!! er det mulig liksom??? da var det av meg(riedempende midler, ambulanse og på haukeland til røntgen. til slutt endte det med ks. toppen var på overvåkningen etter det. jeg fortalte personalet at det bare rant av meg (blod), fikk da beskjed om at dette var helt normalt.(ga beskjed 3 ganger) da jeg skulle få komme opp til jenta viste det seg at det ikke var normalt i det hele tatt, fikk da spm om hvem som var nermeste pårørende ++. så der ble jeg liggende en stund kan du si. glemte forresten å si at de satte 3 epiduraler på meg som ikke virket, snakk om flaks. når jeg til slutt kom opp på barsel var jenta mi på haukeland på ultralyd, de hadde ikke gitt meg beskjed engang. jeg må jo ha vært uheldig. håper virkelig det blir anderledes denne gang. takk for svarene jeg har fått:)

Skrevet

Det blir nok Haukeland her også, for annen gang. Hadde det ikke vært for at mannen min ikke har lappen, og for at vi har en jente fra før som jeg ikke har lyst å reise så langt fra, så hadde jeg også kanskje valgt Voss denne gangen, har hørt veldig mye positivt om dem. Det sterkeste kortet der er vel at det er mye færre fødsler der, og at personalet har mye bedre tid til oppfølging. Jeg har ikke noe skrekkhistorie fra forrige fødsel akkurat, selv om det var en tøff fødsel som varte lenge (det kan vel ikke akkurat sykehuset lastes for...). Jeg begynte på Storken sist, og likte meg veldig godt der, følte meg trygg der. Fødselen trakk i langdrag og til slutt var jeg så utslitt + at babyen ble stresset, at jeg ble overført til føden. Skulle egentlig hatt epidural da, men ingen leger var ledige, så det ble petidin (akkurat der og da hadde jeg ikke noe valg!). Det at pappaen måtte reise hjem etterpå, fordi jeg var for dårlig til å komme på pasienthotellet, syntes jeg var helt forferdelig... Men, alt i alt likte jeg meg godt på Storken, og har lyst dit igjen denne gangen. Bare håper jeg får plass.... synes det høres spennende ut med vannfødsel, og har lyst å prøve det hvis det ligger til rette for det. MEN et viktig poeng er å ikke planlegge for mye, er det en ting som er sikkert er det at en fødsel er noe vi ikke har så veldig mye kontroll over - det som skjer det skjer!

Skrevet

Jeg fødte på føden i 04,og hadde stort sett en fin opplevelse..

Veldig hyggelige pleiere og fikk god hjelp,så jeg kvir meg ikke noe til å føde der igjen...

Lykke til...

Skrevet

Har en bra opplevelse på føden bak meg. Føder gjerne der igjen. Har ikke noe behov om å klare dette uten epidural. (Klarte det uten sist, men det var ikke mitt valg). Har heller ikke det store behoovet for at det skal være veldig koseliig. Mer opptatt av at det er positivt med mye kompetent personale på forskjellige områder på sykehuset :)

Hadde en jordmor jeg ikke likte, men hun forsvant heldigvis raskt. Hadde også dette med at de ikke trodde på hvor langt jeg hadde kommet. Dette er kanskje noe de gjør bevisst for at folk skal orke å holde ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...