Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #1 Del Skrevet 1. oktober 2006 Beklager at jeg fortsatt maser her inne, men jeg må bare spørre deg angående din MA i juni. Du tok utskraping? Hvordan var du i såfall etterpå fysisk? Jeg har ganske kraftige menssmerter, men har ikke blødd i hele dag (tok utskapingen i går). Blødde en del i går. Du må jo ha blitt veldig kjapt gravid igjen? Jeg fikk beskjed om å vente 3 uker med samleie, men legen sa at vi kunne prøve igjen rett etter det. Kunne være en fordel å ha én menstruasjon før man ble gravid pga utregning av termin sa hun, men vi vil prøve så fort vi kan. Takknemlig hvis du svarer. ... Så beklager jeg så mye at jeg skriver her inne om dette, men jeg føler meg så desperat etter å få info fra noen som har opplevd det samme. Håper inderlig ikke at jeg har skremt noen med triste innlegg. Beklager såfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6517067-arwen77-jeg-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-deg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ks23 med William og Lucas Skrevet 1. oktober 2006 #2 Del Skrevet 1. oktober 2006 Bare og spørre i vei det...Syns skikkelig synd på deg..Men godt at det går bedre med deg nå da. Håper det ikke tar sånn alt for lag tid da før du kommer tilbake! Ventet du to eller??? Ønsker deg masse lykke til hvertfall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6517067-arwen77-jeg-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-deg/#findComment-6521429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #3 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har tatt en utskraping, og fikk beskjed om å vente 2 menstruasjoner før vi prøvde igjen p.g.a at det kan fort føre til nye komplikasjoner hvis det går for fort etter en utskraping. Gjelder MA, ikke SA, for der ordner kroppen opp selv. Vi gjorde det, og jeg ble gravid på 1. forsøk igjen. eg blødde en god stund etterpå, og ble litt nervøs. Så det kan være lurt å få oppfølging av lege. Neste gang du blir gravid, må du kreve tidlige UL og masse oppfølging fra dag1. Det har jeg fått, og det har vært utrolig godt, for det blir jo fort en belastning å gå rundt å være bekymra. Ønsker deg masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6517067-arwen77-jeg-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-deg/#findComment-6521654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #4 Del Skrevet 1. oktober 2006 Heisann, Mia! Oppfattes ABSOLUTT ikke som masing :-) Håper det går bra med deg, forholdene tatt i betraktning! Joda, tok utskrapning i Juni. (FORFERDELIG ord forresten:-( Var i veldig bra fysisk form etter utskrapninga. Blødde litt første dagen, enda mindre andre dagen, og ingenting den tredje. Litt mens-smerter første dagen. Dette er visst veldig individuelt hvor mye man blør osv. i etterkant, men det ser ut til at du og jeg opplevde det ganske likt. Fikk beskjed på ST.Olavs (Nasjonalt senter for fostermedisin) om å ikke ha samleie på 14 dager pga infeksjonsfaren. Ble også anbefalt å vente en mens før vi kunne forsøke å bli gravide igjen. Slimhinnene i livmora får ganske hard medfart under utskrapning. Hele den myke slimhinnen støtes ut med menstruasjonen.Livmora renser opp og gjør seg klar til ett nytt befruktet egg. Vi ventet iallefall en mens. Hadde forferdelig lyst til å bli gravid *med en gang*, men vi fant ut at hvis vi ventet litt, så var risikoen for at noe skulle gå galt litt mindre neste gang. Da hadde vi iallefall gjort det vi kunne. Legene sier litt forskjellig ang dette. Har sett flere på BIM det har gått bra med som har blitt gravid på første mens etter utskrapning. Hva som var riktig for oss, er jo ikke sikkert er like riktig for dere. Fikk 2. mens 26 dager etter, og ble gravid med en gang. Det sies at det er ganske enkelt å bli gravid etter MA. Jeg tror det viktigste ikke er å stresse, selv om man er veldig oppsatt på å bli gravid igjen. Jeg vet dette er *MYE* lettere sagt enn gjort. Stressa vel litt jeg, ja. For min del ble den psykiske biten med MA mye tøffere enn den fysiske. Hadde gledet oss veldig til å bli mamma og pappa igjen. Var så forferdelig trist å få så uventede nyheter på UL. Mitt beste råd til deg/dere må være å stelle godt med hverandre og bruk tid sammen. Finn gleden over livet i lillejenta deres og se framover, selv om det kanskje er litt vanskelig nå. Håper å se deg snart igjen her inne, bare spør hvis det er noe mer du lurer på :-) Ønsker deg alt godt, og lykke til! *STOR KLEM * fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6517067-arwen77-jeg-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-deg/#findComment-6522004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. oktober 2006 #5 Del Skrevet 2. oktober 2006 Tusen takk for svar! Veldig snilt av deg! Går litt bedre nå, heldigvis! I begynnelsen gråt jeg hver gang jeg gikk inn på terminklubben, men nå går det greit. Men jeg har ganske vondt og har blødd en del, så lurer på om ikke alt er fjernet. Skal til undersøkelse på sykehuset i kveld. Fikk du menstruasjonen tilbake omtrent rett etter utskapingen du da? Siden du skrev at du ble gravid med en gang etter 2. mens, eller mener du eggløsning? Jeg er kjempe utålmodig, men tror nok som du sier, at det er lurt å ikke stresse. Håper å være gravid til jul, men det finnes jo ingen garanti selv om jeg har blitt lett gravid før. Angrer på at vi ventet etter førstemann, skulle bare ha blitt gravid kjempekjapt etterpå, men men. Var såå klar for to tette. Men uansett, kjempegodt å høre at det har gått så bra med deg!:-) Det gir meg godt håp og motivasjon for å prøve igjen! Så tusen takk for at du svarer meg!:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6517067-arwen77-jeg-m%C3%A5-bare-sp%C3%B8rre-deg/#findComment-6528686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå