Gå til innhold

Kan noen "finne" en savnet hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe. Alle tips å råd tas i mot med stor takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får frem at han er ca 2 mil unna. Ved et vann. Det er liksom et skogparti og det ligger en hytte med en liten låve aktig byggning på samme tomt. han har tatt seg bolig i låven og han har det forholdsvis bra. han er sulten og trett men har det bra. Får følelsen av at dere har kjennskap til denne plassen på et vis, og det er derfor han sprunget dit.

Skrevet

Det er ikke min hund som er borte, men en i familien min sin... Han som eier hunden er født i 1960, og hunden er en engelsk setter som jeg tror ble født i 2004. Hun lyder navnet Rikke. Den plassen du beskriver høres nesten ut som hjemmet til hunden. De bor i en hytte rett ved vannet, og det er et uthus der. Det er ikke det du ser? Det var opprinnelig to hunder som ble borte, men den ene kom hjem etter 2døgn. Og hun var skadet i kjeven(tennene tror jeg)...

Jeg håper virkelig at hunden kan komme til rette i live, så jeg er så veldig takknemmlig for svar! Ser du noe mer?

Tusen takk for at du tar deg tid!!!

Skrevet

Hmmm, jo den beskrivelsen passet jo godt på det jeg ser. Men da burde han jo vært funnet hvis han er i låven.??

Hmmm merkelig,men jeg ser liksom bare denne plassen og at hunden er der.

Det er en del ved i denne "Låven" og en masse arbeidsutstyr. Får frem at det liger en del trematerialer ved utsiden av låveveggen, og det er også et slags hull mellom en vegg inne der., lengst ine i det andre rommet ligger hunden. Det er noen gamle dekk aldeles i nærheten av hvor han ligger.

Det er en gammel brygge ved vannet og det ligger en ganske gammel trebåt oppdratt på land der.Det er også en del røde flytebøyler i og ved vannet.

Skrevet

Det høres veldig ut som hjemmet til lille Rikke, men samtidig så kanskje det ikke er det... Tror det er flere vann i nærheten av der de bor. Tror ikke det er noen brygge i nærheten av hytta, og er ganske sikker på at det ikke er flytebøyler der eller... Kan du se noen demning?

Tusen hjertelig takk for at du tar deg tid til dette. Jeg er veldig takknemmlig:-)

Skrevet

Nei jeg ser ingen demmning. men vannet ligger liksom nede i en dal, om du skjønner hva jeg mener. Jeg får så på følelsen av at hunden har vært her før. Han kjenner igjen plassen.

har de ingen venner eller noe som kan ha en hytte el som passer til beskrivelsen?

Skrevet

De har vært på flere hyttet i området der, så det er absolutt ikke umulig. Kan du si noe mer om hytta? Kanskje noe om eieren av hytta? Er det et par, en dame eller mann? Har de som eier hytta hund selv?

Jeg skal videreformidle beskjed i morgen, så får de kontakte de hytte-eierne som eventuellt ikke er med å leter...

Det er så utrolig bra at du prøver å hjelpe:-) Tusen takk!

Skrevet

Det er en familie med barn som eier hytta. De er vel i ca 40 årene vil jeg tru. de har ei datter på rundt 9 år og en sønn som jeg skulle villa tru er et par år eldre. De har treffet denne hunden før. Damen er brunhåret og ganske slank, mannen er ganske kraftig men ikke tykk, og har mørkt hår meg gråspreng.. hytten er mørkebrun, eller laftet.

Skrevet

Er det i samme kommune som de bor i tror du, eller kan det være nabokomunen?

Og de er vel ikke på hytta si nå? Pleier de å være der ofte?

Dette blir mange rare spørsmål, men jeg håper du kan svare på de...

Tusen takk!

Skrevet

De er ikke på hytta si nå, så de vet ikke at hunden er der. Siden jeg anslo en radius på ca 2 mil, trur jeg ikke det er deres kommune, men her føler jeg meg mer usikker og vil ikke si det alt for sikkert.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for all informasjon du har kommet med. Skal snakke med eieren i morgen, så får vi se om han kjenner igjen denne hytten med flott beskrivelse av eierne. Og gjør han det, så drar han fortere enn du aner.

Skal gi en tilbakemelding når jeg vet noe mer om hunden jeg:-)

Tusen, tusen takk for all din tid og energi:-)

Nattaklem

Skrevet

Ja gi meg gjerne tilbakemelding, før jeg føler denne saken engasjerte meg veldig. jeg føler at hunden kommer tilrette. Og han savner eieren sin.

Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe helt annet...

Standardspørsmålet på disse sidene:-)

Ser du noen graviditet på meg nå? Jeg foventer IKM om en ukes tid...

Jeg er født juni-74 og min kjære juli-71

Tusen takk for svar på dette også:-)

Skrevet

Og forresten... Godt å høre at du tror den kommer til rette igjen. Det håper jeg virkelig!!!

Skrevet

Da må jeg si som til nattinatt, at da må jeg vente til i morgen. Ang hunden har jeg bare brukt min intuisjon, men da jeg spår kombinerer jeg gjerne intuisjon sammen med tarot. Og akkurat nå ville ikke intuisjonen min si noe som helst. Jeg er nok for trett nå.;o))

Skrevet

Det skjønner jeg godt. Jeg begynner å bli veldig klar for sengen min nå. Men nå så jeg at KIMBY kom innpå, så jeg må nesten høre om hun kan se noe om den stakkars lille Rikkejenta også.

Tusen takk for alle svar!

Skrevet

Kan du se på meg nå? Om du ser graviditet på meg? Jeg er som sagt født i juni-74 og min kjære juli-71

Og ser du noe mer på stakkars lille Rikke hunden???

Takk for svar igjen!

Klem

Skrevet

Prøver å dytte da jeg ser du nettopp har svart noen andre...

Skrevet

Hei igjen. Jeg må dessverre si at jeg ikke ser noen graviditet på deg akkurat nå, men du kommer å få eller du har 2 sønner. Jeg får frem at du har litt å stri med for tiden. Det vil gå seg til, men det blir ingen graviditet før du fått stresset ned og en del ting fallit på plass.

Ang hunden så har jeg fått frem sterke bilder idag på at han nå befinner seg i rundt eller i nærheten av noen slags bunkere eller forvaringsplass for det jeg antar er militæret siden bygningene er grønne, med sånn buet tak, og ganske lange. Kan det være til hjelp??

har du snakket med eierne , kan forklaringene mine gi noe lys for dem??

Skrevet

Takk for svar igjen. Ble nesten litt skuffet da jeg føler at det kanskje kan ha klaffet denne mnd... Men det har jeg jo følt før også da, og det har jo ikke stemt hver gang... Stemmer at jeg har to gutter fra før, og de er i den rette alderen. Terger hverandre så fort anledningen byr seg... hi, hi. Mye krangling, og jeg er mye alene med de for tiden da mannen min er mye borte på jobb. Men ting vil roe seg etterhvert... Men vi får se om en ukes tid iallefall.

Har prøvd å få tak i eieren, men han er nok ute å leter... Og det er ikke mobildekning der, så jeg fortsetter å prøve. Kan de teltene du ser være rett i nærheten av et alpinanlegg?

Håper jeg får tak i han snart, slik at han har noe å gå etter...

Skrevet

Hei, klart du blir skuffet, men ikke misstrøste. Kortene er ikke 100% sannheter, og ibland vil de ikke si noe som helst. Det betyr ikke at det ikke stemmer. jeg kan prøve å legge kort for deg igjen senere eller i morgen før å se om de forteller noe annet..

klem fra meg.

Ps, tenker mye på den hunden og håper han blir funnet snart for jeg trur han er ganske svak.

Skrevet

Ser du om teltene er i nærheten av alpinanlegget? Jeg er ikke så kjent i området der, men tror det er noen store telt rett ved alpinbakken...

Skrevet

Dette er ikke telt (trur jeg). det er mer sånne byggninger, som man kan se at militæret har ibland. Jeg får ikke frem et alpinanlegg sånn direkte, men det kan være at det ikke er snø. Jeg får jo frem et veldig kupert terreng med mange bakker, nesten som fjell. så det er jo ikke utenkbart at det er alpinbakker!!

Skrevet

Det er ikke slik at du får opp noe stedsnavn eller noe sånt da? Jeg har fortsatt ikke fått tilbakemelding fra eieren, så jeg vet ikke hvordan det går. Han er nok utenfor dekning enda, iallefall frem til det blir mørkt igjen... Men det høres ikke ut som om han kan tenke seg til hvor dette kan være hen... Hva brukes disse bunkerene til da? Er det militæret, eller kan det være lagerhaller til noe annet?

Dette begynner å se håpløst ut tror jeg. Det er jo bare så synd, for dere kan jo se henne så tydlig som du sier... Men er det folk i nærheten av henne da... Eller er det langt unna folk?

Jeg spør å spør, men jeg skjønner ikke hvor det kan være...?

Ser du at hun fortsatt lever eller? Begynner å bli redd for at tiden renner ut...

Skrevet

Det trenger ikke å være militæret nei, det er bare det at jeg får assosiasjoner til dem når jeg ser disse bunkrene, Men det kan meget godt være lagerhaller for noe annet Ja. Dessuten er det lagerhaller det er. bare at jeg ikke fant ordet for det. Det går en grusvei helt utenfor disse hallene, men den er ikke så veldig trafikkert. jeg får også frem at hun driver å beveger seg litt frem og tilbake mellom denne plassen og hytta hvor hun Bor. Jeg klarer ikke å se noe stedsnavn men jeg føler så inn i hjertet at dette er en plass både hunden og eierne er kjent med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...