Mamsen med lillemor i magen Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 jeg må spørre deg om en ting til Skal jeg bare sende det inn til mitt lokale trygdekontor eller til hovedgreia??? Jeg har endelig blitt ferdig med alle papirene! Sukk! jeg har kopiert opp alle lønnsslippene for i år og lagt ved både søknad og termin bekreftelser... Guri for et rot! Men er greit å sende det inn nå, i tilfelle de ikke forstår søknaden eller det blir noe ekstra som må ordnes opp i. Jeg trenger jo permisjonspenger allerede i desember...
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Ja, da bare sender du inn hele smala til trygdekonoret der du hører til... Jeg også syntes det er greit å bli ferdig med det der. JEg som sagt var der oppe jeg da, på TK "mitt" for jeg syntes det var greit å sette seg ned å fylle ut papirene sammen med dem, for det var endel ting jeg lurte på i tilegg... Ta var jeg bare 24 uker på vei eller noe, så jeg fikk en avtale til med dem, som er om noen uker, og da er jeg godt over 26 uker også, så leverer alt da... Du skal ha perm penger i desember du og ja...jeg også... Går ut den 9 desember, og har termin 1 januar... Men vet du hvilken dato de blir utbetalt? For det har ikke jeg undersøkt enda.
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2006 he he. Jeg går ut i perm 1 desember, har termin 2 januar. Så det er jo ganske likt Jeg var innom trygdekontoret jeg også for 5-6 uker siden, men de var for travle til å prate med meg og hjelpe meg fylle ut... grrrrrr! men jeg fant da ut at vi får utbetalt i slutten av mnd. Så du vil også få den første utbatalingen din i slutten av desember.
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Går du ut før de tre ukene du da? Jaja, uansett..det er jo temmelig likt.. Spennende da. Tror du at du får før eller etter nyttår? Har du noen fra før? Jeg håper at tulla vår holder seg inne til etter nyttår, men trenger ikke så så veldig lenge over termin... Så jeg kommer nok til å prøve de kjærringrådene man har for å sette igang fødsel et par dager før 1 januar... Hvor holder du til? Hvor skal du føde?
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2006 Hei! Tok litt tid før jeg fikk svart! Har ikke hatt tid til å bimme før nå. he he. Ja, jeg tar perm 4 uker før termin... orker ikke julestresset, jobber nemlig på HM, så vil helst slippe å være der i desember Jeg har på følelsen at jeg føder før tiden, men vil helst ikke føde før etter nyttår... det er så kjedelig å være yngst i klassen. Jeg bor på Lambertseter med samboeren min, vår kanin Sofus og vi venter førstemann som blir en gutt. (Han var veldig glad i å vise utstyret sitt på begge ultralydene!!! ;-) Fødeplass har jeg fått på rikshospitalet. Har vært innom føden 2 ganger allerede (kynnere og mistanke om vannavgang, men alt har vært bra!). Begge gangene har jeg blitt møtt av koselige jordmødre og leger, så jeg tror det vil bli en positiv opplevelse, dog smertefull he he. Deg da? Hvor skal du føde?
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 Åja..uugh...da skjønner jeg at du skal gå ut før i permisjon. Syntes det er flott om du i det hele tatt klarer å jobbe så lenge med en sånn type jobb, det er jo mye ståing og gåring på hardt underlag... Jeg jobber i resepsjon på treningsenter, og har sykemeldt meg derfra, for å stå åtte timer, og ti timer fikset ikke kroppen min...rett og slett... Var helt av i ryggen...og har ikke bekkenløsning enda heller. Men kjenner det er litt vondt noen ganger, men tror ikke det er bekkenløsning heller, så jeg skal ikke klage.. Selv skal jeg føde på Ullevål, fikk først plass på ahus, for det er liksom der vi "hører til", men jeg ville AKSOLUTT ikke føde der... Dessuten har jeg en historie på ullevål i dette svangerskapet....så fikk fødeplass der når jeg søkte selv...kjempe glad. Ellers så venter vi vår første lille skatt, ei litta tulle....har sikkert sagt det, Skal på UL igjen på torsdag da, for min mor ville så gjerne se, så hun spanderer. Så jeg sa ikke nei til det da...hehe.. Har du mye kynnere? Tror jeg bare har hatt en eller to jeg...og de var ikke spesiellt merbare heller... Jeg har blitt så distre jeg, når var det du hadde termin igjen?
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 2 januar....så det nå...hehe...
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2006 jeg hadde en del kynnere for noen uker tilbake, men denne uken har jeg nesten ikke hatt en eneste. Tror det er avhengig av hvor mye hvile og søvn jeg selv får. Har sovet godt denne uken, og stresset ned på jobb. Jeg har en veldig flink sjef som tar hensyn til meg og mine behov, og så hjelper det også at undersjefen er gravid hun også (hun har termin en mnd etter meg), så da får jeg i alle fall forståelse! Men det blir som du sier utrolig mye ståing og gåing i klesbutikk!!! Det hender jeg jobber litt på ICA også, og må si at det er mye lettere. Da kan jeg i det minste SITTE PÅ EN STOL bak kassa, men det er mye mer stressende der! Så har i grunn droppet ICA helt den siste mnd. Jeg begynte uke 28 i går, det går både fort og treigt sasmtidig! Det er jo utrolig å tenke at jeg er kommet så langt, og at babyen er så stor, men jeg vil så gjerne hilse på han da vettu! Jeg vil så gjerne holde han og kose med han! Og det virker som en evighet til!!!! Selv om det bare er 91 dager til termin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå