Gå til innhold

Har dere fått mye eller har dere kjøpt det meste selv?

Anbefalte innlegg

Vi var så heldige at den kommende bestefar ville kjøpe stellekommoden til oss, og blivende mormor skal betale dunposen vi skal ha. Ellers har vi jo fått noen sånn smågaver(klær)av venner, men alt annet har vi kjøpt nytt og betalt selv. har inntrykk av at mange får veldig mye av slekt og sånn, hva med dere?

Fortsetter under...

vi har kjøpt alt selv, men mamma ville være med å betale på vognen sa hun... Synes det er greit å handle inn selv, skulle andre betalt hadde jeg nok tenkt mye på prisen, og fått dårlig samvittighet om jeg ikke valgte det rimligeste.

Har alt fra sist så vi har ikke fått nå anna en et par klesplagg tel nu... bi vel nån små gava når babisn kjæm...

Sist fikk vi voksiposn fra svigersan og føreldran mine spøtta i pænga tel vogna... ellers så va vi vældi heldi å arva masse... så det bei ikke så mange innkjøpan...

Vi har vært så heldi å fått det meste vi.

Foreløbi så er det eneste vi har kjøpt selv kommoder å vaskekluter.

En seng, voksipose,stellebord å masse klær har vi fått av mamma å gubben, hos pappa vugge + at han har kjøpt vogn sammen med mamma.

Sambo sin mor har sydd en til voksipose, voksiposer til barnestol å sengetrekk åsså har hun kjøpt dyner å håndduker.

Vi har fått babybjørn, vippestol å utruli mye annet..

det eneste vi treng tenke på selv er ett bilsete til, å madrasser til sengene.. har vært heldig =)

Annonse

Vi har kjøpt det meste selv. Foreldrene våre har kjøpt litt klær og sånn, pluss sprinkelseng og vugge:-) Det koster vanvittig mye å handle inn alt... Fant heldigvis en kjempeflott simo kombivogn på finn.no til en rimelig penge:-) Har også arva en del klær av venner som har gutter.

vi har kjøpt litt selv, men har også arvet veldig mye av min søster som har en gutt på 1 år... mamma har kjøpt ny dunpose til oss og svigers har kjøpt seng... har det meste av utstyr nå, bare noen småting som mangler...

Vi har vært veldig heldige, arvet litt og fått nytt.. Har arvet vogn,bilsete, stol, seng. Fått alt av kluter, sengetøy, helsetepper, noe klær, ammepute, flasker, seng, dyner, bamser, har ei god venninne som jobber i en leketøys butikk (hun tok av en del når vi fortalte at hun sku bli "tante"..) det vi har kjøpt selv er en brukt stellekommode, bæresjal, reiseseng og noe klær.... jeg syns det er helt greit å arve ting så lenge tinga er i orden, det blir nok å bruke penga på etterhvert...

Har vogn, bilstol, vippestol, stellekommode og litt annet fra sist, men det er heldigvis ikke så dyre ting som gjenstår. Klær og vognpose og slikt skal vi nok få handlet inn uten å gå konkurs. Ellers blir det vel litt klær i gave.

Vi har jo det meste etter forrigemann, og da fikk vi halve vognen av svigers. Ellers har vi kjøpt alt selv.. Søskenene mine er heldige som kan arve alt etter meg når de får barn.(ei har fått da, og lånte mye av meg) Men samtidig er det jo koselig å kjøpe oe selv også.

Annonse

Vi har vært heldige og fått det meste av de dyre tinga. Seng og tripp trapp har vi fått av mine foreldre, og vogn har svigers betalt. Mormor ga oss stellekommode. Ellers har vi kjøpt resten selv, men har ikke så mye klær enda.

Vi har ingen å arve fra, så det er godt å få litt hjelp når vi må ha alt...

Dyrt å få barn ja ;)

Har ikke fått noe vi...fikk noen klær sist da storebror ble født...ellers kjøpt alt nytt selv (til storebror da....2 år siden sist....så her blir alt brukt om igjen til neste gutt....litt nye klær har han fått....men bare det jeg savnet sist)....

Vi er også kjempeheldige... Svigermor spanderer vogna og foreldrene mine betaler for seng og bilsete :-) Utenom det så er mamma en ivrig shopper av klær pluss at hun strikker for harde livet. Vi klager ikke... :-)

vi kar kun kjøpt bæreselle, brystpumpe og brukt stellekomode...

kommer til å kjøpe litt ull selv... resten får vi av besteforeldre og oldeforeldre i og med vi er dem første ute til å få smått...

Vi har vært veldig heldige å fått fra begge sider.. Både vogn, dunpose, vugge, seng , babycall og stellekommode har vi fått..:)

Har å fått en god del klær fra venner og familie..

Må si mange av dere virkelig er heldige:) blir nesten litt misunnelig jo! Vi er i tillegg et forholdsvis ungt par også vi da, så da jeg leste her inne tidligere om hva folk fikk trodde jeg kanskje det var vanlig. Men tydeligvis veldig forskjellig fra familie til familie. Er glad vi begynte tidlig så vi fikk spredd utgitene litt iallefall, så ikke alt kommer rett før jul.....

hver gang vesla kommer hjem fra bestemora si har hun ett nytt plagg...de har kjøpt masse til oss...kan i grunn ikke huske hva jeg har kjøpt selv...føler meg en smule snyltete igrunn, men jeg kan ikke kontrollere denne handlingen hennes hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...