Gå til innhold

Oktober: Hjelp! Sikkerhetsnettet passet ikke!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har plutselig fått et lite problem. Jeg har 2 dager til termin og akkurat funnet ut at det sikkerhetsnettet jeg har leid ikke passer til bagen. Er det noen som vet hvor jeg kan finne passende sikkerhetsnett? Er det andre der ute som har Kolstra vogn?? D haster!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hell i uhell tenker nå jeg....

Skaff deg heller et bilsete til babyen din. Sikkerhetsnett kan være livsfarlig ved kollisjon. Jeg for min del hadde ikke turt for mitt bare liv opg kjørt rundt med det dyrbareste jeg eier med sikkerhetsnett..... Bare tenk deg en kraftig krasj fra siden for eksempel... Nei, huff. Lever det tilbake og kjøp eller lei et sete isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fortalt at sikkerhetsnett ikke er godkjent i Norge lenger...??!

Ville uansett tatt rådet ovenfor og kjøpt ett bilsete. (Har dere ikke bil selv og ikke kommer til å ha bruk for det særlig mye og derfor ikke vil bruke mye penger på det så får man jo kjøpt masse godkjente billige seter brukt på foreks finn.no)

 

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med en forhandler av barneseter i forrige uke, da vi var på jakt etter bilsete. Det er forbudt med nett i Sverige og Danmark, men fortsatt lovlig i Norge. Men det skal visst opp til revurdering, sa hun. For hun også klaget på at Norge hang så etter på dette området. Så det blir nok forbudt her også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene jeg har fått. Jeg var ikke klar over at sikkerhetsnettet var så usikkert. Nå er d ingen tvil lenger om hva jeg skal bruke. Har satt meg inn i en del artikler på nettet om bruken av bag med nett og ble litt skremt. Nei, d blir bilstol fra første dag!! Har vært skeptisk til det før da jeg har hørt at babyer ikke bør sitte den frste tiden. Nå viser forskning at det ikke er fare for ryggskader ved å la barnet sitte i bilstol fra starten av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. Kjenner jeg blir urolig inni meg når jeg hører om folk som enten bruker eller har tenkt til å bruke nett. Der kan jo være direkte livsfarlig for babyen. Veldig synd egentlig, for det virker jo så praktisk på mange måter. Men det er ikke tungvindt med sete heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...