Gå til innhold

"Trykk" i underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til kjennes det ut som noe trykker fælt helt nederst i underlivet. Det er ikke vondt, men ubehagelig; og det blir verre dersom jeg bøyer meg. Er dette bebbisen som ligger langt ned, eller er det noe annet? Noen andre som har det sånn av og til?

Blir svært takknemlig for svar :)

Hilsen grønne meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

Jeg hadde det også sånn fra uke 19-24. Ble kjempe redd, kjentes ut som gutten min skulle komme ut hvert øyeblikk. Dro til legen og fikk sjekket at livmorhalsen holdt stand :) Alt var heldigvis bra. Det har i senere tid vist seg at denne nedtrykk følelsen var begynnende bekkenløsning for min del. men jeg har pratet med mange som har akkurat samme følelsen uten at det er bekkenet, så det er nok sikkert ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Hm, det hørtes ikke så bra ut... Jeg har nemlig en del vondt i hofter, nedover lår og rompe, og har forstått det sånn at det kan være plager i forbindelse med bekkenløsning. Det er verst på venstre side, og kommer særlig dersom jeg har stått og/eller gått mye, eventuelt hatt en dag med mye husarbeid.

Har også tenkt litt på det der med livmorhalsen, om den kan være for kort, og dermed skape større trykk...

Skal til jordmor om 2 uker, skal jeg vente til da, eller er dette noe som må sjekkes med en eneste gang??

Skrevet

Jeg hadde også sånn og det er ikke behagelig. Jeg fikk det spesielt når jeg var aktiv, selv den minste gåtur kunne gi slik nedtrykk. Det føltes nesten som om jeg måtte krysse beina og holde igjen sånn at ikke babyen skulle ramle ut, så abselutt ikke behagelig. Hos meg gikk det over rundt uke 24...og de dagene jeg var veldig rolig og ikke gjorde annet enn å sitte i sofaen, fikk jeg ikke denne nedtrykkfølelsen.

Det er sikkert ikke noe farlig, men hvis du er veldig bekymret så kan du jo ta en telefon til jordmor å høre om hun synes du bør sjekkes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...