Gå til innhold

Smerter i livmor/ menssmerter nederst i magen etter utskrapning/MA

Nette2

Anbefalte innlegg

Noen som vet om dette er normalt?/erfaringer? Jeg har utskrapning på torsdag og har ikke blødd noe siden. På lørdag begynte jeg å få mensaktige smerter, er dette livmor som trekker seg sammen??

Det gjør vondt, men ikke "jeg må rett på sykehuset vondt..."

blir veldig glad for svar

Fortsetter under...

Hei Nette2, stakkars deg, skjønner at du er bekymret. Utrolig kjipt med slike ekstra bekymringer etter en så vond opplevelse. Jeg har dessverre ingen engen erfaringer å komme med- men det høres tenkelig ut at en kan ha "etterrier". Kanskje du kan ringe til sykehuset i morgen, der de foretok utskrapningen, å høre? De vil sikkert kunne svare deg, og eventuelt ta deg inn på en ny UL/ta blodprøve for å sjekke at alt er som det skal. Lykke til!!

Hei Sweet tooth

Takk for svar, nå har jeg begynt å blø, det var nok grunnen til smertene som er menslignende. Det jeg synes er rart er at jeg ikke har blødd noe som helst siden utskrapningen på torsdag, men begynner å gjøre det idag.... hmmmmm, merkelig, tipper de på sykehuset vil si at det er normalt å blø i 2-3 uker bla bla bla, men får vel se hvordan det utvikler seg og prøve å ringe dem....

Huffda, føler med deg. Jeg vet ikke hva som er vanlig etter en utskrapning (fikk selv piller for å få ut vevsrestene for et par uker siden) men jeg skjønner at du blir bekymret over at det først nå begynner å blø...Er det noen andre her inne som har opplevd dette??? Hvis jeg var deg ville jeg bedt om å bli sjekket igjen for å være sikker på at det ikke er igjen noen rester der inne. Nå må jo kroppen din få bli ferdig med dette her, stakkars! Lykke til, og håper du skrive om hvordan det går.

Annonse

Hei jenter,

takk for at dere er så søte!

Jeg har tatt blodprøve idag og det viser seg at HCG har steget igjen....på tross av utskrapning torsdag... dette betyr mest sansynlig at jeg fortsatt er gravid og at forsteret sitter utenfor livmor... imorgen skal jeg på UL, så blodprøve for å se om nyrer og lever er sterke nok så får jeg cellegift....

Er ganske matt nå, var veldig klar for å gå videre, og trodde jeg var ferdig etter utskrapning på torsdag. Ville prøve å bli gravid igjen fort, men nå er det ikke lov å prøve på 3 måneder....

ganske oppgitt nå....og lei meg....begynner å bli sliten....

Hej Nette2!

Det va ikkje bra nyheter.. håbe d går bra me deg.

kan tenka meg du bjynne å bli sliten ja, men du må kje gi opp :)

Du skreiv at du sko inn for å ta blodprøve for å se om lever og nyrer va sterke nok... for cellegift???

Koffer d..?

Blei heilt skremt når eg leste d nå..

Å huffamei, dette var ikke gode nyheter,Nette2....det var virkelig leit å høre. Ikke rart du er lei deg, det må være forferdelig slitsomt å måtte gå igjennom en abort i flere runder + å ikke få lov til å prøve å bli gravid igjen på 3 mnd.... Jeg skjønte heller ikke dette med cellegift? Det var synd du ikke fikk tatt UL i dag så du fikk vite mer med en gang.

Det var ihvertfall utrolig bra at de oppdaget at noe var galt og at du nå får ordnet opp i det. Bare synd det ikke skjedde tidligere..Antakeligvis er det bra for kroppen din å få hvile litt etter alle disse påkjenningene før du blir gravid igjen uansett, du får prøve å fylle de få måndene med masse ikke-gravid kos som jentetur på byen, mm.

Skal tenke på deg i morgen, håper du får noen gode nyheter snart...

Hei søte deg,

Når man er gravid utenfor livmor, mest sansynlig inne i eggleder, er det to måter å fjerne det på. Den ene er å få cellegift som angriper alle gravide hormoner i kroppen, den andre er et kirurgisk inngrep. Som regel må man ha kirurgi når det går for lang tid og eggleder sprekker fordi fosteret blir for stort... da må man fjerne eggleder.

Hvis man finner ut at man er gravid utenfor livmor før eggleder sprekker kan man ta eggleder og slipper inngrep... må ta en pause i prøvingen nå ja.... må vente 3 måneder...

Annonse

hei igjen, Nette2

Jeg synes det er så rart at de ikke oppdaget at du var gravid utenfor livmor da du hadde utskrapning- for da var det vel ikke noe å skrape ut i livmoren? (eller er det jeg som er på jordet?)

Hvor mange ganger må du ta cellegift, tror du? Er cellegift noe en drikker? (vet egentlig veldig lite om slike kurer) Håper virkelig at du får minst mulig plager av dette...Vil eventuelle vevsrester komme ut av seg selv etter en slik cellegiftskur? Ettersom de foreslår cellegift mener legene helt sikkert at det er mest skånsomt for deg, og mindre risikofyllt enn en operasjon, men det er utrolig leit at du må igjennom noe slikt i tillegg til alt det andre. Er spent på å høre hvrodan det går med deg.

Beste ønsker fra

Hei Sweet tooth, takk for at du tenker på meg:-)

Jeg har vært på UL idag. Tok først blodprøve, jeg ville virkelig forsikre meg om at det var utenfor livmor før jeg fikk cellegift. (det settes for øvrig som en sprøyte i rompa....) Grunnen til at jeg ville være sikker er at man ikke kan prøve igjen på 3 måneder, og at det selvfølgelig er kjipt å få cellegift...... Jeg ble bedt om å komme tilbake kl 13 for å sette sprøyten, men jeg sa at jeg ville ikke ha den før svaret på blodprøven kom om at Hcg hadde steget. SÅ ringte legen meg ved 11 tiden og sa at jeg hadde rett; HCG hadde sunket! Nå krysser jeg fingrene for at det fortsetter å synke. Sjansen er nå til stede for at det har dødd av seg selv.... skal tilbake på fredag for å sjekke HCG, håper at det har sunket ytterligere til da.... nå håper jeg at jeg har kommet til veis ende og snart kan begynne å legge det bak meg, og prøve igjen.....

Hei igjen, Nette2

Dette var gode og håpefulle nyheter! Jeg håper virkelig at kroppen din ordner opp i resten nå, og at du slipper cellegiftkur, og dermed snart kan prøve å bli gravid igjen. Lykke lykke til på fredag- er veldig spent på å høre hvordan det går med deg! Kanskje vi om et par månder sees på første trimester siden - jeg kommer til å vente til jeg har hatt en mensturasjon før jeg prøve igjen, og vet jo ikke helt når det blir. Er spent på hvordan jeg vil reagere når jeg blir gravid igjen, om jeg blir veldig bekymret osv. Får bare krysse fingrene for at vi neste gang ikke får noen symptomer som gjør oss ordentlig bekymret.

Beste ønsker,

Hei Sweet tooth,

Takk skal du ha, jeg er veldig lettet selv! og krysser fingrene for at jeg snart skal se enden på dette.

Veldig gøy om vi kan sees på 1. trimester!!!! Krysser fingrene masse for deg, la oss følge med på hverandre:-)

stor klem

Hej nette2.

Va d me cellegift eg lurte på.. om de virkelig fjerna fosteret på den måten.. syns d hørtes så grusomt ud :/

Men så bra at HCG har sunka, då har forhåpentligvis kroppen ordna opp av seg sjøl!! :) Eg håbe d, du har vært gjennom nok nå med inn og ut av legen og sygehus og tester.

Bare deprimerande å få dårlige nyheter på dårlige nyheter,

Håbe eg lese at alt går flott på fredag og at du kan begynna å prøva igjen me ein gang :)

Du e nok snart på 1.trimester ska du se :)

Gi lyd om kossen d går me deg :)

Klem

Hei maj.baby,

Takk for hyggelig svar, og takk for at du tenker på meg! Jeg krysser også fingrene for fredag, kjenner svak stikking nå i høyre side, men satser på at det bare er en "ryddesjau".

Jeg håper vi snart kan få en baby jeg, du og jeg og alle de andre jentene på Ufrivillig abort.

Cellegift ja, det setter de gjennom en sprøyte i rumpa, den angriper da alle graviditetshormoner i kroppen. Det er visst små doser de setter, men jeg må si at jeg er glad jeg slapp i første omgang, både fordi cellegift høres ekkelt ut, og fordi man må vente i 3 mnd før man prøver etter å ha fått det.

stor klem til deg

Ja forhåpentligvis e det bare det.

Eg har åg hatt litt stikking i magen av og te.. men eg regne me d ikkje e någe.. sikkert bare någen ittevirkninger..

Eg håbe åg me får baby snart :) Syns d e så urettferdig at me så e oppegåande og normale me jobber o.l ska slida mens folk så ikkje vil ha unger ein gang og e både narkomane og alkoholikere ska kunna få.. de vil jo kje ha ein gang.. urettferdig :/

Den cellegiften hørres skummel ut, eg hadde nok gått i bakken bare me tanken på det. Håbe virkelig alt e fint på fredag og du kan prøva på nytt :)

3 måneder e lenge å venta :/

Det hadde nok vært d versta syns eg.. syns d e lenge å venta på svar nå eg for å se om eg har blitt gravide denne måneden..

så 3 måneder virke jo uendeligt..

Klem

Når jeg var på utskrapning så var del endel jenter der med kjærster som skulle ta utskrapning og endel yngre jenter som var alene som skulle ta abort, så urettferdig er det, tenk hva vi ville gitt for å være i deres situasjon, og tenk hva de hadde gitt for å være i vår.... det er ikke alltid så veldig rettferdig:-l

Jeg er så glad for at jeg strittet imot cellegiften idag og sa at jeg ville se HCG prøven før de gjorde noe. Egentlig skulle jeg ikke ha målt HCG idag siden de så igår at det steg, super flaks at det ble gjort alikevel....

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...