Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på dag 15 i syklusen min og er altså rundt el. Hadde sex i går og på dag 13 og begge gangene fikk jeg en blødning når vi hadde sex. Ikke så mye og det har sluttet nå. Har ikke opplevd dette før, er det noen som vil dele sine erfaringer eller har noen som helst anelse om hvorfor dette skjer? Har ikke opplevd dette tidligere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6515399-bl%C3%B8dning-etter-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hade blødninger etter sex, dette var pga at slimhinnene i livmorhalsen var blitt ustabile av p pillene måtte skifte p pille merke til noe sterkere den gangen... dette om av at det var for lite hormoner i de jeg gikk på.. Så uten faglig kompetanse vil jeg tro at hvis ikke casen er at det ble "heftig uten nok glid" :) så vil jeg tro at det har noe med hormonene dine å gjør...

Annonse

For noen år siden hadde jeg blødninger når jeg hadde sex.. (Dette skjedde flere ganger da, og ikke bare en.. ) Legen sa jeg hadde en lett infeksjon som gjorde slimhinnene tynnere (dette var ikke en kjønnssykdom).. Gikk over av seg selv da.. Har også hatt celleforandringer, som ble oppdaget ved blødninger/uregelmessig mens.. Eller at man rett og slett er ekstra fruktbar...

Kan være så mangt..

Hei! Jeg hadde det også enkelte ganger etter sex da jeg gikk på p-piller. Har ikke hatt det etterpå. Mitt varte ofte noen dager midt i syklusen. Gynekolog sa det kun var hormoner og ingen fare etter å ha sett på UL.

I tillegg har man nok mere blodfylte simhinner til tider, avhengig av hormon nivå o.l. Og da skal det mindre til for at man blør.

Trolig ikke farlig, men siden du skal til lege ville jeg fortalt det og sagt at du er litt urolig. Han henviser deg videre til gynekolog om du vil;)

Og for alt du vet, kan du jo bare være veldig fruktbar!

Man blir vel automatisk kalt inn til celleprøve etter fylte 25?? vet ikke for jeg er ikke så gammel.. he he! men må bare si det, at celleforandringer trenger IKKE å være farlig!!!! trur det er det kjønnsvorteviruset som kan gi celleforandringer, som er litt mer alvorlig.. men man kan også få celleforandringer uten å ha det viruset, slik som meg... nå snakker jeg litt utenom tema (og kanskje kunnskap) her, så om noen vet jeg bare "juger" så rop ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...