Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så vondt i fingerleddene den siste uken.

Når jeg knytter neven strammer det på en måte i huden og det gjør vondt i leddene.

Litt vanskelig å forklare følelsen.

Har sluttet å gå med ringer fordi jeg har litt vann i kroppen og de da ble sittende fast, men det er minimalt med vann jeg har altså, ligger på 0-1.

Synes ikke de ser så hovne ut heller egentlig.

Noen fler som har det slik?

Noen som vet hva det kan komme av?

er 35+0 i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har jeg også, ikke vondt da, mer som om jeg har båret tunge poser, bare at det sitter i hele hånden. Det verste er egentlig så klønete jeg har blitt og så må alt ramle helt ned på gulvet i tillegg!! kunne det ikke stoppe i knehøyde omtrent? er i uke 38 og medisinballen er litt i veien kan du si.

Min lege sier det kommer av vannet i kroppen og at det 'bare' er å føde som kan hjelpe- takkskaruha.

Skrevet

Ja, er vel den følelsen jeg har jeg også, akkurat som om man har båret tunge poser, er egentlig værst på morgenen før man kommer ordentlig i gang. Mister også det meste på gulvet, og ikke noe gøy å måtte bøye seg, da maten blir presset opp o halsen igjen.

Jajaja, hvis det bare er det å føde som hjelper, så får jeg vel holde ut noen uker til da, det er jo heldigvis ikke kjempevondt, bare litt ubehagelig. Det evinnelige kvalmen er langt værre.

Skrevet

Her på en av de andre sidene hadde noen vært og skaffet sånne svettebånd til håndleddene (anyone for tennis?) og mente at den lille strammingen gjorde mye forskjell på vannet i hendene, kanskje verdt å prøve hvis du har en sportsforretning i nærheten?

Kvalme er kjipe saker, det jeg har nesten sluppet helt (litt flaut å si det), bare vært kvalm etter at jeg har spist. maten skal ned først har visst vært mottoet til bolletrollet.

Lykke til

Skrevet

Heisann, kjenner meg igjen på denne ja.. Jeg har slitt med ødem siden uke 20, er nå i uke 35, De siste 3 ukene har jeg vært plaget av at hendene sovner i løpet av natta, dette resulterer i stive og vonde fingre, klarer ikke bøye fingrene når jeg står opp, må komme igang først, klarer ikke holde tannbørsten en gang. Jeg spurte jordmor ang. dette, og det er visst ikke et uvanlig problem, og det er helt ufarlig, bare innmari plagsomt. De siste nettene nå har jeg våknet av verkinga i de stive fingrene mine... Det har et spesielt navn dette, jordmor skrev det på helsekortet, men jeg husker ikke hva det het. Uansett, plagsomt med helt ufarlig (og det er jo det viktigste.)

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det samme lenge nå. Det begynte med hovne fingre og vonde ledd, og de siste 4 ukene har jeg også hatt følelsen av at hendene nesten sover med konstant prikking. Dette er grunnet at vannet setter nervene i håndleddet i klem og det kalles karpal tunnel syndrom. Det er helt ufarlig så lenge du ikke mister følelsen i fingrene helt. Ufarlig, men sinnsykt ubehagelig!!

Håper det stemmer at det forsvinner etter fødselen og at jeg føder nære terminen om 2 dager.

Skrevet

Har hatt det sånn siden juli en gang jeg. Er nå i uke 37 og har ikke blitt noe bedre. Spurte legen en gang om han visste om noe som helst som kunne hjelpe -iallefall bittelitt. "En tur på fjellet", sa han da. Skulle liksom være morsom... ;)

Menmen.. Jeg er også sånn at når jeg våkner må jeg rett i dusjen og få myket opp hendene der, for klarer ikke bøye fingrene ordentlig før det. Klarer igrunn ikke det til vanlig heller lenger, men kan iallefall bruke hendene sånn nogenlunde etter en varm deilig dusj.

Elllers føles det egentlig best med kaldt vann. Skal bli deilig å få ordentlig følelse i hendene igjen. Gleder meg.

Ganske plagsomt når man våkner om natten og morgenen av at hendene bare sovner.

Skrevet

Sliter med det samme, fingrene er vonde og hovne om morgenen. Det er ødem, og det er plagsomt, og det er jo bare å føde som hjelper. Det hjelper også litt å bruke støttestrømper, jeg synes det går fortere over hvis jeg får på meg strømpene om morgenen (dessuten hovner ikke anklene opp så mye i løpet av dagen med støttestrømper).

Drikk rikelig med vann. Kaffe, te, saltholdig mat og annet vanndrivende gjør det verre, men det har du kanskje kuttet ut allerede? Jeg synes ihvertfall at de få dagene jeg tar en kaffekopp nr. 2, blir fingrene hovne nærmest mens jeg drikker koppen.... Kaffekopp nr. 1 må jeg bare ha.

Skrevet

Åh ja kaffe!! har egen utgiftspost på en kaffebar-kaffe om dagen. Nå som bolletrollet har flyttet litt nedover får jeg ikke halsbrann av det heller. Og selv med sure oppstøt er det nesten verdt det...

Skrevet

Har heldigvis ikke det problemet.

Kaffe har jeg aldri drukket, liker det ikke.

Drikker ikke te heller, ev kanskje litt sær...hehehe.

Mat med mye salt i, holder jeg meg unna, er så plaget av halsbrann og sureoppstøt, og salt gjør det ikke akkurat bedre.

Burde kanskje finne frem støttestrømpene mine igjen, har ikke vært så flink til å bruke dem etter at jeg ble sykemeldt.

Skal nok klare å holde ut i noen uker til, er til å leve med så sant det ikke blir værre...hehehe. Får bare håpe at magen kan synke litt snart, er så fullt inni her nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...