Gå til innhold

Noen som har sett på barnevogner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal ikke handle noe mer enda. Men jeg klarte ikke si nei da muligheten kom for drømmevogna. Dersom det går dritt nå så er det jo en sjans en annen gang :-) pluss at vogna kan selges videre. Hadde aldri kjøpt ny vogn så tidlig.

Annonse

Man kan jo fort gå seg vill i barnevognskogen :-) Mange alternativer. Duo-vognene har en egen sportsvogndel som du setter på understellet når man ikke har behov for dypvogna lengre.Relativt god plass.

Kombivogna har sportsvogndelen allerede montert under bagen, altså ingen "ekstra" del. Plassen i babybagen er mindre enn i duo'n. Det siste alternativet er å kjøpe en dypvogn. Der har babyen veldig god plass, men man må kjøpe annen vogn når barnet blir i "sitte-alder".

Er vel noen vogner man kan bruke understellet på og sette oppi bilstol, men er usikker på merke. Kanskje noen som vet? :-)

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en to år gammel Simo Duo vogn til 2000 kr. Vurderer dette siden det er veldig mye annet å bruke pengene på. Så lenge den er i god stand og er funksjonell. Tenkte jeg skulle dra og "prøvekjøre" den i butikken først. Er det noen her som har erfaringer med denne vogntypen?

Jeg har blitt utrolig opptatt av både barnevogner og til og med barnehager i det siste, som førstegangsfødende må man jo tilegne seg en helt ny verden! Jeg har en venninne som fikk barn i desember, hun sier at Quinny-vognene er de beste. De har tre hjul, og man kan velge hvilken vei barnet skal sitte i sportsvogna. Det er Quinnyvognene du kan ha bilsete (babykos eller noe sånt) oppi. Så vidt jeg har forstått. Men litt skummelt å skulle bruke så mange penger på en dingseboms som man ikke har noe erfaring med. Skal evt vente en stund før vi kjøper tror jeg....

Jeg har vært å tittet på vogner, jeg og:-). Vi har vel mer eller mindre bestemt oss for en TFK joggster twist, men er åpen for andre muligheter enda til vognen er kjøpt. Man blir jo så usikker på hvilken som er best. Men har bestemt meg for en 3-hjuling i hvertfall, for den var så innmari enkel å manøvrere.

Plusteligbolle: bilsetet heter Maxi Cosi, og fikk forøvrig best i test på NRK Forbrukerinspektørene nå i august. Dette setet kan også brukes på noen andre vogner.

Vi har allerede bestemt oss for hvilken vi skal ha. Ikke kjøpt enda da altså! ;)

Men vi er helt enige om at Bebe-Comfort sin High Trek er vogna for oss. Quinny-vognene ligner visst litt på denne, og vi var og kikka på den en dag vi likevel var i en sånn butikk for å kjøpe en gave, men mannen synes ikke den virka bra nok. Hehe...

Barnevogner er en helt ny verden for meg og samboeren :-) Vi koste oss godt i første besøk i utstyrsbutikk i helga... Men jeg ble nesten like sliten i hodet som når jeg går i museum... Så vi må sjekke ut mulighetene litt mer!

Det er så mye å ta hensyn til - den skal både være lett og praktisk og kunne tåle tur på skogsveier såvel som byturer.

Vi falt litt for en Teutonia Spirit S3 (høres ut som en sportsbil... ) i kombivariant. Veldig lett, men samtidig stødig.

Det er jaggu bra det er en del måneder til vi trenger vogna!

(Jeg kommer til å følge med her om dere andre finner noen flere flotte vogner!)

Vi må ha søskenvogn, og jeg fant en flott på Reflex, som het Herqules twin spinner eller noe sånnt. Men den kostet over 6000,-, og vi kjøpte vogn til 8000,- i fjor, så jeg vet ikke... Dessuten tok den litt stor plass sammenlagt=(

Eller er alternativ 2 en Roadster sl duo, gjerne med Ole Brum-trekk.

Annonse

Om du vil ha en som varer hele barnevognperioden ville jeg kjøpt enten combi eller duo. Combivogn er en sportsvogn med bag i, så når babyen vokser fra bagen eller vil sitte selv tar du bare ut bagen. Duovogna består av et understell, en bagdel og en sportsdel. Så når babyen vokser fra eller vil sitte må du ta av bagdelen og montere på sportsdelen. Duobagen er ofte litt større en combibagen, og derfor lur å kjøpe for de som får sommer/tidlig høst-barn. (Fordi da er babyen lengre på vinteren enn en nyfødt + du skal ha plass til pose)

Selv har jeg en Simo Combi Xtra, og er veldig fornøyd med den. Men om du skal ha den med deg i bil osv blir den litt for stor og tung. Jeg kjøpte en trille til den bruken, men den kan jo ikke brukes før barnet sitter selv.

Det du må tenke på er om du vil ha tre eller fire hjul, hvor mye og hva du kommer til å bruke vogna til osv.

Anbefaler deg å både titte på internett og å ta en runde i barneutstyrsbutikker. Noen vogner ser fine ut, men er ikke så gode å kjøre, så det er lurt å prøve forskjellige!

Lykke til i vognjungelen=)

Vi har kjøpt en Bugaboo cameleon allerede. Har helt vogndilla, så det blir ikke den siste. Tror vi kommer til å kjøpe en Teutonia S3 eller Mistral i tillegg. Liker OTH Urban Jungle også. I tillegg skal vi ha en Peg Perego Pliko P3 trille. Samboeren min tror jeg er gal. Har vært lidenskapelig opptatt av vogner siden jeg var liten. Endelig kan jeg slå meg løs! Har jobbet i barneutstyrsbutikk tidligere pga denne interessen.

Ja, gjett om!!! :o) Jeg har undersøkt litt på nettet, og funnet ut at det er mye penger å spare på å bestille fra utlandet...... Vi har bestemt oss for Quinnyvogn....i butikk her i stavanger er de nå på tilbud til 5500kr for freestyle comfort + dreamibag...... På babytrader i nederland får vi vogna, bagen, en vognpose, myggnett, regntrekk og adaptor (til å feste maxicosi bilstol til understellet med) for 4036,99kr, inkludert frakt på 626,60kr!!

Er du sikker på at du ikke må betale toll i tillegg? Kjæresten min måtte betale 188 kroner på et verktøysett han fikk til bursdagen sin, fra moren sin i Tyskland. Det ble sendt fra butikken altså og kostet ca 600 kroner. Kanskje du må sjekke det.

Jepp! Vi fant ut at vi ville ha en 4 hjuls vogn, pga. at den er lettere å håndtere når det er mye snø og mark. Vi har også bestemt oss for en kombi vogn, slik at vi ikke trenger å kjøpe en ny med det første. Det som er genialt er at bærebaggen i kombivognen kan brukes som barnesete den første tiden...bare leie/kjøpe et sikkerhetsnett i tillegg.

Barnevogn-debatten går så det suser :-)

I dag var jeg innom barnas hus (min nye favoritt butikk!) og fant to veldig sterke kandidater:TFK joggster twist og Quinny Freestyle comfort. Blir IKKE noe vogn med fire hjul denne gangen, nei. Utrolig lett å trille, stillig design osv. Tenkte å ta en lys farge i bag'en og en sprekere farge i sporstsvogndelen. Helt glimrende at bilsetet kan plasseres på understellet. MEN; er det noen som har erfaringer med trehjulinger når det gjelder stødighet? Er de lette å bekke hvis man f.eks kjører mot en fortauskant?? Takker for svar!

Inne på barnevogndebatten så var det i et innlegg noen som sa at Quinnyen var litt ustabil. Husker ikke helt hvilket innlegg jeg leste det under. Så derfor skal jeg heller ha en TFK joggster twist, selv om jeg egentlig synes Quinnyen er finere designmessig og billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...