Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Hvofor blir flaskesmokkene så grå etter koking? Vanskelig å forklare, men det blir et slags belegg inni i smokkene, på en måte fukt som ikke vil forsvinne.... Har kokt de flere ganger nå, vasket de skikkelig bra... Jeg gir opp! Ser så ekkelt ut....
Ceci og prinsen. Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 - Skyller du flaskene i kaldt vann med en gang han er ferdig å spise? Jeg har også sett at smokkene ikke alltid har virka helt rene etter koking, nesten som et grålig fettbelegg noen plasser. Fikk høre at man måtte skylle de i KALDT vann med en gang, og så vaske i skikkelig varmt Zalo vann før koking. Synes det har hjulpet her. Lykke til :-) Jeg har også en liten Theodor :-)
Mini&Meg Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 tror det også kan komme av at det er kalk i vannet, da vi var i Spania ble de helt grå, og der er det VELDIG mye kalk i vannet, så det kan komme av det også.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #4 Skrevet 9. oktober 2006 Kastet like greit alle de gamle smokkene og kjøpte nye Skal jo skifte etter en mnd sies det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå