Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Den er jo stappfull av sukker........Vi kjøpte hipp risgrøt med fersken og banan fra 4 mnd. Jeg synes den var så søt i smak og så bak på pakken at den var full av druesukker og fruktsukker....Burde ikke vært lov å produsere slik mat til babyer.....Trodde all babymat var uten søtningsmiddel jeg....
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 enig i det.. vi sluttet m den ganske fort sist gang, det var noe skikkelig kliss.. syns i grunnen alle ferdiggrøt pakene er like søte og klissete jeg da.. denne gangen har jeg store planer om å lage egen grøt m most frukt oppi:-))
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 nestle sine grøter er iallefall uten sukker. Synes de er greie jeg
Expat Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Alle groeter som er "tilsett bare vann" er fulle av sukker. Morsmelk er full av sukker. Mme er full av sukker. Nestle sin (don't get me started) her paere-ekstrakt i, det er ogsaa sukker (fruktose). Juks aa fanteri! Det er bare hvaslags sukker man bruker som er viktig. Alle trenger sukker. Druesukker og fruktsukker er bedre enn sukrose, vanlig stroesukker.
KaMa Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Arresterer litt her jeg.. Helios sine økologiske blandes ut med vann, men er ikke tilsatt sukker.. Anbefales på det varmeste.. Kansje jeg var litt prirkete, men jeg fikk da kommet med en anbefaling. ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 til Expat Ingredienser i nestle havrerøt med ris og hvete fra 4 mnd: - havremel -tørrmelk -maisstivelse -rismel -vegetabilsk olje -hvetemel -mineraler og vitaminer Hvor er sukkeret? Denne blndes med vann. Smaker ikke søtt i det hele tatt. Hipp grøten derimot var rene desserten i smak. Det står til og med USUKRET på forsiden.......Tror ikke du vet helt hva du snakker om
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #7 Skrevet 1. oktober 2006 Hvis du ser på næringsinnholdet per 100 gr ser du hvor mye sukker det er i grøten. At grøten ikke er TILSATT sukker betyr ikke at den er FRI for sukker.
Gjest Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 I denne grøten vil du finne sukkeret i tørrmelka - i form av melkesukker. Men det betyr ikke at grøten er dårlig! Det beste er å sjekke næringsinnholdet, for å se hvor stor del av energien i grøten som kommer av sukkerarter ( under karbohydrater) og i hviken form sukkeret kommer. :-)
Expat Skrevet 1. oktober 2006 #9 Skrevet 1. oktober 2006 Ja, det var jo dagligvare-groetene jeg mente, helios er megabra!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 man kjenner det jo på smaken og da.....hvis grøten ikke er noe søt i smak er det ikke mye sukker i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå