Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om å gå på pergo fram til Desember , hver måned , uten pause, i strekk .. Jeg har lest på nettet at man skal ta opphold mellom hver måned med pergo, at man foreks. går på pergo en måned, og tar pause neste, og igjen går på pergo deretter en måned, osv....

Hva gjør dere andre pergo-damer ? :)

Jeg står her på 5 dag i dag, og vet ikke hva jeg skal våge å gjøre, er livredd for å ta skade av å gå for mye på det.. Vil ikke risikere det.

leser jo at ved bruk av pergo har man høyere risiko for kreft etter langvarig bruk foreks. ...

Fortsetter under...

Heisann Celine76,

Eg skal også begynne på pergo snart, og da skal eg få prøve 4 kurer i et strekk UTEN pausemåned imellom.

Eg spurte gynekologen om eg ikkje måtte ha pausemåned imellom, men han sa at det blir feil. Dette fordi at det blir sluppet egg på annenkvar side når en har eggløsning, altså slippes det fra høgre en måned så blir det venstre måneden etter. Dersom en da har pausemåned blir det sluppet fra sammes side kvar gang en tar pergo.

Ser det er mange ulike svar fra leger. Leser jo også at mange får prøve veldig mange pergokurer, men eg fikk beskjed om 4 kurer. Dersom dette ikkje funker blir det prøverør.

Ønsker deg masse lykke til. Håper det klaffer:-)

Det legens ier om el annenhver side er ikke helt sant, man kan ofte ha EL på samme side faktisk.

Men pergo virker mindre og mindre for hver måned man tar det og etter 6 måneder MÅ man ha pause pga forhøyet risiko for eggstokk kreft ( i dyreforsøk)

Jeg gikk på det to måneder pår ad men jeg fikk ikke EL av det.

Jeg har gått på 3 kurer og de tok jeg 3 sykluser etter hverandre. Tydelig ulik praksis fra lege til lege, men gjør som du har fått beskjed om du.

Jeg har ikke hatt noen effekt av pergo. Jeg hadde heller ingen bivirkninger. Merket absolutt ingen ting ved å bruke dem....så det er veldig individuelt.

Lykke til!

min første pergokur tok jeg slik som spesialisten sa. Dag 5-9 ble ikke gravid og har lest at pergo er skadelig for et befruktet egg (har vanligvis eggløsning på dag 8) etter mens derfor trosset jeg legen og tok pergo på dag 1- 5 i stedet.

Fikk eggløsning 5 dager etter siste pergopille og nå er jeg Gravid:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...