Gå til innhold

Noen som har erfaring fra mming med silikoninnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det kan gå bra.....? Takker for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg,

Jeg har silikoninnlegg og fikk ikke til ammingen. Tror ikke det var pga. innleggene i seg selv, men jeg synes jeg møtte litt motstand på sykehuset pga. innleggene. Men det kan jo være at det var jeg som følte det slik.

Fikk enormt store pupper (veeeeeeeldig harde og store) på sykehuset, og så lærte jeg at jeg visstnokk hadde innovervendte brystvorter. Sammen med en tulle som ikke var tålmodig nok til å suge til seg den lille melken som var der i begynnelsen + den dårlige selvfølelsen jeg fikk pga. at jeg ikke fikk dette til - så tror jeg at dette rett og slett ikke gikk.

Har snakket med ammehjelpen i ettertid (skal ha nr.2 nå og vil veldig gjerne klare å amme) og de mener at jeg mest sannsynlig hadde kunnet ammet om jeg hadde fått riktig hjelp og muligens også ståttpå litt lenger.

Så der har du min historie. Gikk veldig bra med flaske også, men det ser veldig hyggelig ut å amme - så denne gangen skal jeg prøve litt ekstra og stålsette meg for evt. rare blikk fra sykepleiere som ikke er så imponert over silikoninnlegg.

Jeg vet om mange andre med innlegg som har ammet og det har gått veldig bra...

...men du skal være oppmerksom på at du kan få mindre melk og at det kan være at du ikke får det til pga. avkuttede melkekanaler. Men er alt som det skal, skal ikke innleggene ha noe å si.

Lykke til:)

Skrevet

jeg har iallefall fått vite at det i utgangspunktet ikke skulle være avgjørende for om jeg kan amme eller ikke.

har jo ikke prøvd enda, men det skal bli spennende å se om 4 måneder:)

håper bare ikke jeg møter noen fordommer pga det. man skulle jo tro at sykepleier ol som skal være profesjonelle faktisk klarer å være det.

iallefall i disse dager som det er mer og mer normalt.

her er iallefall en artikkel om det fra babyverden.

http://www.babyverden.no/templates/Article____16554.aspx

den beroliget iallefall meg en del. var anske så bekymret for akkurat dette selv.

lykke til.

Skrevet

Er veldig spent jeg og... Håper det går bra. Før jeg opererte de hadde jeg en lang prat med legen om bl.a dette. Han sa at det ikke skulle være noe problem å amme... Så jeg håper virkelig det stemmer :)

Skrevet

Jeg ammet som en skikkelig ku fra dag en, null problem:-)) Har lagt inn fra undersiden og ikke gjennom bryst vortene.

Skrevet

Hei, jeg la inn innlegg etter å ha trodd at jeg ikke skulle ha flere barn. Uansett så sa legen at amming ikke skulle være noe problem, så det gjenstår å se når den lille kommer. Hvis jeg klemmer på brystvortene kommer det en blank væske ut nå.. så det må jo tyde på at ikke alt er ødelagt der inne.

Det jeg gruer for er størrelsen på brystene når melka kommer. Og det må jo være skikkelig vondt hvis ikke melka drives ut. Melkespreng er skikkelig vondt!!

;) Tvi,tvi!

Skrevet

mine er også lagt inn fra undersiden....

mon tro om det har noe å si?

uansett, jeg håper virkelig jeg kan amme når den tid kommer.

det skal jo være veldig bra både for mor og barn:)

Skrevet

Jeg har også silikon, og ammet i vei. Hadde masse melk:) De var veldig overrasket på sykehuset over at jeg hadde så mye melk. Sønnen min er født i uke 34, og klarte ikke suge selv. Pumpet meg hver 3 time de 1-2 første ukene. også ammet jeg resten.

Mine proteser er også lagt inn fra undersiden.

Det er når du har lagt de inn gjennom brystvorta eller flyttet brystvorta det kan være problemer. Da kan de ha kuttet melkekanaler ller noe sånt.

Skrevet

En veninnen av meg ammet helt greit me silikonpupper som jeg kaller det. Men de ble enormt store som hun selv sa, hehe. Hun har i etterkant måtte løfte brystene......altså tatt en ny operasjon.

Skrevet

Heisann

Hos meg gikk det fint å amme/pumpe, fikk masse melk. Men fikk kapsel i det ene brystet etterpå:(

Lykke til

Skrevet

Har en venninne som har fullammet tvillinger i 6 mnd med silikoninnlegg!... Og innleggene er lagt inn under brystvorten... Hun har heller ikke fått problemer etterpå, og brystene ser helt fine ut enda. Kanskje en solskinnshistorie?!? men det går altså an!

Lykke til til deg iallefall...

Skrevet

Jeg har også silikoninnlegg og har tatt ett brystløft samtidig.

Er også velig spent på om jeg kan amme,noe jeg så klart håper på.

Men fikk beskjed av legen som tok operasjonen at i og med at brystvorta var flyttet, så kunne melkekanalene være ødelagt.

Man får bare håpe man har flaks:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...