Gå til innhold

Hvordan går det Whipps?

Lurifax71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann. Så koselig at noen husker meg =0)

Ligger på sykehuset enda. Er 32+2 i dag og over nok en milepel...neste er 34 uker. Har ikke målt noe mer enda, men det kan hende jeg blir målt i kveld eller i morgen..ettersom når jormor får tid. Håper på i kveld jeg da, for da kan sambo bli med. Blir vekstmåling også da. Er veldig spent på hvordan jeg ligger ann nå =0) Ellers har jeg det jo bra her på sykehuset da. Alle jordmødrene er veldig koselige =0)

klem

Hei!

Klart jeg husker deg, det er du har jo termin to dager etter meg, så jeg har fulgt litt ekstra med deg:-) Veldig kjekt å høre det står bra til på hospitalet! Blir spennende med måling av både barn og livmorhals!

Selv har jeg hatt 5 cm livmorhals hele tiden, men da jeg var hos legen på tirsdag hadde den krympet 1,5 cm på 2 uker. Så fødsel begynner vel å nærme seg for meg også:-) Prøver å ta det rolig slik at de holder seg i magen noen uker til:-)

Så bra at jordmødrene er søte med deg! Må du fremdeles ligge?

Klem

Heisann

Må fremdeles ligge....mulig jeg kan bevege meg litt mer etter uke 34, da forsøker de ikke stoppe det lenger om de skulle komme. Har vært på ultralyd i dag. De vokser veldig fint. Vekten ble estimert til ca 1900g. Fikk ikke målt cervix i dag, men kanskje i morgen.

Hmmm...kanskje du blir sengeliggende du også om cervixen din fortsetter å krympe så fort. Det er jo 1mm om dagen. Det har i allefall fungert for meg å ligge i ro =0)

Klem

Heisann!

Jeg leser bøker, surfer litt på nettet og ser på tv (blir sikkert firkanta i øynene innen jeg slipper ut herfra). Ellers er det ikke mye å ta seg til....vente på neste måltid =0) Jeg syntes det var godt å bli sykmeldt jeg. Hadde liksom helt andre ting i hodet enn jobben.... Dessuten er det verdt å stresse ned dagene litt om det kan gjøre at de to små holder seg i magen lenger. Har i allefall funnet ut at det ikke er uten grunn at man blir sykmeldt såpass tidlig når det er fler i magen =0)

Annonse

Hei Whipps!!

Godt å høre at du har hodet over vann! Har tenkt MASSSSSSSSE på deg! 1900 gram er jo helt topp!! Da tåler man å ligge litt!

Vi er hjemme igjen! Jeg og lille Iver er hjemme hos R! Og det går så fint, og det er sååååååå vanvittig deilig! Jeg har ikke nok pust til å forklare hvor godt det er! 102 dager på sykehus! 100 netter i klam sykehus-seng med plasttrekk under lakenet... *sukk* Håper jeg aldri aldri mer havner på sykehus!

Bare innom en liten tur og kikker... Håper vi treffes på msn!

Stooor klem

Så fint å høre at dere er hjemme igjen Caker. Det må være skikkelig deilig. Gleder meg også villt til den dagen jeg kan ta de med meg hjem....og lage maten selv. Du hadde rett i at man blir lei. Jeg drømmer blant annet om en skikkelig hjemmelaget kjøttkake middag. Du har i allefall fortjent all den ros du kan få. Virkelig imponert over pågangsmotet ditt.

Skal komme meg på msn etterhvert igjen.

Klem

Til du som lurte på om jeg kjente at cervix krympet; jeg vet egentlig ikke. Kjente litt nedpress innimellom....men vet ikke om det var grunnen.

• 2 uker senere...

Heisann Caker. Jeg ligger på sykehuset enda...runder 34 fullgåtte uker i morgen....så nå ser det bra ut. Legevisitten var nettopp innom her og de sa at jeg skulle begynne å bevege meg som normalt fra i morgen, så skal de se litt hvordan det går. Når jeg er "mobilisert", som de kalte det, så kan jeg dra hjem. Håper litt på at jeg får bli til tirsdag, da jeg regner med at jeg skal på ultralyd igjen. Hadde vært godt å reise hjem med vissheten om at alt er bra. Ellers, blir det jo spennende å se hvor lang tid det tar før de bestemmer seg for å komme da =0)

Hils mannen og kos dere med den lille =0)

Annonse

Så flott å høre! Du har vært flink!

Jer har 34+1 i dag, var hos legen tirsdag, han så ingen hensikt i å måle livmorhalsen nå, for om fødsel startet nå så var det ingen krise. Han hadde veldig problemer med å måle den for de ligger "utenpå" hverandre. Men, han mente de var 2300g og 2400g, så nå håper jeg bare de blir over 2500g før de kommer ut!

Hva sier de til deg?

Ja, det er kjempebra! Du kan puste litt ut nå! Jeg har forstått det slik at man må mate dem hver 3 time hvis de er under 2500, så vi får håpe vi slipper det. Det hadde jo vært deilig om de slo deg i vekt:-) Er ikke du tvilling også??

Hvordan er formen din ellers? Jeg begynner å bli veldig lei med vondter over alt, men samtidig vil jeg jo at de skal bli størst og sterkest mulig:-)

Er tvilling selv ja. Søster'n veide vel ca 3100g.

Jeg er egentlig i bra form jeg. Har hatt lite med smerter. Synes jeg har hatt litt mye kynnere i dag da...de begynner å bli ganske harde synes jeg. Strammer mer av magen lissom enn de gjorde før. Ellers er det litt halsbrann om kvelden, men den slokker jeg med melk. Fungerer bra. Oi, nå er de aktive i magen min gitt. Begynner å bli sterke kjennes det som.

Er også litt lei og kunne tenkt meg å se de snart, men hadde satt pris på om de bestemte seg for å bli i magen et par uker til =0)

Har ikke hørt om det med matingen jeg, men da håper jeg også at de passerer 2500g før de kommer =0)

Mine gutter var bare 1764 og 1761 når de ble födt.De fikk mar hver 3 time i begynnelsen.men de var ikke så våkne og klare for mat etter 3 timer så derfor gikk vi over til hver 4 time.Og jeg kom hjem fra sykehuset når de var oppe i 2 kg så det er vel sikkert forskjell fra sykehusene da kansje?Hvem uke er du kommet til nå og hvilken sykehus ligger du på?

Hei, hei!

Ligger du inne ennå, eller måtte du ut før helga?

Det med 2500g grensen er vel ikke absolutt, men jeg har noen venninner som har fått tvillinger/premature barn som har måttet mate hver 3 time med barn under den "grensen". I tillegg måtte barna ha ekstra vitaminer og styr. Men, vi har gode muligheter for å klare å holde gullungene i magen til det:-) Jeg er kjempeglad for at det har gått så bra så lenge:-)

Stå på og ha en fortreffelig helg hjemme eller på sykehuset:-)

Heisann. Litt treg til å komme meg på nettet igjen etter at jeg kom hjem. Jeg fikk dra hjem søndag jeg =0) Så nå blir det å kjede seg litt hjemme. Blir spennende å se hvor lenge jeg må gå før de bestemmer seg for å komme.Klarer jo ikke akurat å være så mye i ro hjemme....alltid noe man absolutt skulle ha gjort =0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...