Gå til innhold

Bad i svømmebasseng/karbad når man bruker Progestan

Anbefalte innlegg

Jeg hadde så lyst å ta en tur i svømmehallen i dag.... men så kom jeg plutselig på at jeg startet på Progestan i dag....

Noen med erfaringer ved bruk av Progestan/ Crinone etc og bading?

Tenker da på om medisinene blir skylt ut og at virkningen blir deretter.. (beklager om dette er et kron-idiot-spørsmål... ;o))

Hva i såfall med bad i badekar?

Og har noen hørt noe om bading etter innsetting?

Vet at egguttak kan øke faren for infeksjoner, men hva med innsetting av tinte egg...?

Takknemlig om noen har ideer... :o)

Klem fra

Fortsetter under...

Hei Lenn!

Jeg hvet faktisk ikke om det gjør noe. Kroppen tar vel opp det den skal ha regner jeg med.Tror ikke det blir skylt ut.På vanlig ivf så får vi jo ikke bade fra den dagen det er bestemt når eggløsningssprøyta skal settes og i 14 dg.Innsetting skjer jo på samme måte,de går jo gjennom livmormunnen,så det kan kanskje være fare for infeksjon der også????

Nei Lenn. Gå en lang tur i skogen du. Det har jeg gjort. Husk denne gangen skal du gjøre alt riktig vet du:-)

Klem fra-

Hei Ann-ch! :o)

Ja du har rett - alt skal gjøres riktig.....

Var såpass usikker at jeg droppa det........Gikk ut i stedet :o)

Får vel ta og pakke litt etterpå, reiser til Trondheim i morgen.

Nå er bekymringsknappen slått på og jeg kjenner at det "kribler" litt ekstra med tanke på eggene som skal tines og de to ukene vi har i vente........

Lykke til med eggløsningssprøyta i morgen. Nå går det veien!!! :o)

klemmer fra

Det er klart at bading etter uttak er større infeksjonsfaktor. her på island er det skikkelig badekultur og "heitu pottir" kultur. da jeg fikk insatt mine fryste egg, sa de at vel faren for infeksjon er ikke like stor, men ved en evt graviditet er ikke slimproppen som skal tette kanalen inn til barnet på plass før uke 4, så det er bedre å være på den sikre siden å ikke bade hverken i badekaret eller i svømmebasseng før evt. postiv test. og for all del ikke varme bad de første tre mnd, etter det kjenner du bedre selv hva som er bra for deg og barnet og ikke. så jeg tok ingen sjanser og begynnte ikke å bade før etter 6ukers kontrollen, da sa hun det var helt greit men ikke varme bad.

lykke til

Hei igjen Lenn!

Ja du reiser i morra du. Noen timer foran deg du da:-)

Hvordan foregår egentlig fryseforsøk? Tiner de opp eggene i morra eller på den dagen du skal sette inn? Det blir iallefall utrolig spennende. Det blir vel du som starter rugeklubben i uke 40 da,så følger vi andre etter.

Nå er iallefall siste hormonsprøyta satt.En dag til med spray også el-sprøyta så er det to uker med terror........

Ønsker deg en fin tur oppover i morra også lykke til Lenn!

Håper virkelig du kommer tilbake med to spirer i magen.

Klem fra-

Hallo begge to :o)

Ved frys, tiner de egget/ eggene dagen før. Så i morgen mellom 12-15 ringer de meg opp for å informere om hvordan tiningen har gått...

Har hatt noen stunder der jeg har vært rimelig skjelven, men har hatt såpass mange på frys, så har vært ganske sikker på at det har blitt forsøk. men nå har jeg "bare" 2..... Håper inderlig de overlever og at begge kanskje kan settes inn :o) Men tviler på at de imøtekommer det ønsket.... ;o) Har prøvd iherdig før, for å si det slik.... ;o) Er forresten overlykkelig om ett av dem er gode nok til innsett. Begynner å bli smånervøs egentlig......

Nei det er nok ikke lurt å bade i denne tiden. Har aldri gjort det ved de andre forsøkene heller, tenkte bare å høre med dere om det bare var jeg som var over-hysterisk, eller om det virkelig var forbundet noe risiko ved bading. Får holde meg til "tørre" aktiviteter!

I dag har jeg vært dårlig av bivirkninger, så jeg får gå tilbake på sofaen. Er så kvalm og trøtt at øynene verker.... Aldri kjent det så sterkt før.

Stor klem fra

Annonse

Lykke til imorgen det går nok bra skal du se :-) vel hvis de tiner opp to og begge to overlever og er i fin form synes jeg det ville være rart hvis de ikke satte opp begge. som legen min sa da jeg ba dem tine fler (hadde jo 12igjen etter overstimuleringen) for iallefall å få satt opp to, "vel vi setter ikke opp mer enn to og det ville jo være synd å kaste noe som ser ut til å være levedyktig". Du skal se gullegget sitter imorgen!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...