Gå til innhold

Hvor mange mnd er 20 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå denne tellinga så kanskje du kan gjøre det litt lettere for meg?

Føler meg meget blond nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte at siden svangerskapet er 40 uker =9 mnd, er 20 uker = 4,5 måneder. men det er ikke sikkert det er riktig tenkt det heller. Halvparten av 9 mnd er jo 4,5?

Sier bare uker jeg hvis noen spør. Eller så sier jeg at 11 okt, da har jeg 4 mnd igjen.

:-)

Vet ikke om du ble noe mindre blond av den her, men....

Skrevet

Jeg mener å ha lest at 18 uker er 4 mnd. Da stemmer det at 20 uker er 4,5mnd.

Jeg synes heller ikke det er bare enkelt med ukene og månedene. Lettest å bare telle ukene da synes jeg.

19 +1 idag så jeg har akkurat kommet inn i min 20 uke. storfornøyd :)

Skrevet

ha,ha...nei dette er ikke lett.

Så en oversikt lenger nede på sia, men er ikke så veldig klokere enn jeg var tidligere.

Enten så er jeg i slutten av 5mnd eller 4,5 mnd.

Vel,får vel si uker istedenfor:)

Skrevet

Det enkleste (synes jeg - og jeg er blond) er å ta termindato og telle mnd. bakover.

Jeg har termin 26. januar - dvs. at 26. oktober er jeg 6mnd på vei....26. september var jeg 5mnd på vei.......

Skrevet

hmm ja dette har jeg stusset på mye selv også er i uke 24 nå men når folk spør sier jeg bare uker og vis dem spør hvor mange måneder det er da sier jeg at det vet jeg ikke hehe...litt flaut men sjønner ikke helt det der....sier jeg har termin 23 jan så får de regne selv:P

Skrevet

Et svangerskap er jo mer enn 9 mnd, om man regner 42 uker, så er det jo 10 mnd! men man regner jo med de to ukene før befruktning også, (altså 1.dag i siste mens) så da ligger babyen der i 9,5 mnd.

så når man er 20 uker er man 5mnd på vei.(men babyen har vært inne i maven i 4,5 mnd)

Skrevet

1-4 uker 1 mnd

5-9 uker 2 mnd

10-13 uker 3 mnd

14-18 uker 4 mnd

19-22 uker 5 mnd

23-27 uker 6 mnd

28-32 uker 7 mnd

33-36 uker 8 mnd

37-40 uker 9 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...