bobby - nr 2 i juli Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Vi vurderer å kjøpe babyseng på Ikea. Vi har veldig dårlig plass på soverommet, og disse er litt mindre enn vanlige skrinkelsenger (madrasstørrelse 55x112 i stedet for 60x120). Må jo da også kjøpe madrassen på Ikea, noen som har erfaring med disse? Er de like bra som madrasser på babybutikkene? Tenkte på sånne ting som at babyen kan puste gjenom den selv om han snur seg på magen osv.
rødhette* Skrevet 1. oktober 2006 #2 Skrevet 1. oktober 2006 Vi kjøpte sprinkelseng og madrass på ikea, vi, og ser ikke noe problem med det. Det er jo god kvalitet på dem. Det som er viktig, er at bunnen i senga ikke er tett, men at det er sånne "planker", sånn at det kommer til luft under madrassen. Vi har jo ikke fått prøvd ut senga enda, men det er ingen grunn til at den ikke skal være like god som "norske" senger. Det er samme sikkerhetskravene til disse sengene. Er nok en fordel å kjøpe madrassen der også, da de opererer med andre mål enn de fleste butikker og senger ellers.
Blåbærlyng Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Det går vel an å kjøpe en skumgummimadrass som er skjært til riktig størrelse?
rødhette* Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Det går an. Men madrassene på ikea koster ikke så masse, og da får man skikkelig fjærmadrass...
Linni PuseGal Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Hmm vel jeg vet bare at den ene madrassen slo ut alle andre som tempur osv i 10 tusen kroners klassen da det var madrass test... mulig å søke test madrasser på google... Så at Ikea kan lage bra madrasser er det ikke tvil om.. sover på den "best i test" madrassen hver natt og jeg sover bare helt utrolig godt.. Kun det beste for den lille så da kan jeg like så godt ta Ikea :-)
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Bare kjøp madrassem på ikea du. Hadde en slik til første man og skal kjøpe en ny til neste man nå. Han sov fort over og har siden sovet rolig og som en engel. Helt ypperlig spør du meg.
selfangerkjerringa Skrevet 2. oktober 2006 #7 Skrevet 2. oktober 2006 bare husk at det samme gjelder sengetøy - kjøper du dyna på ikea kan det være greit å kjøpe sengetrekk der også. De centimetrene i forskjell fra "vanlig norsk standard" er nok til å skape irritasjon hos oss i hvert fall.
rødhette* Skrevet 2. oktober 2006 #8 Skrevet 2. oktober 2006 ja, lurt å ha i bakhodet! derfor vi ikke har kjøpt dyne der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå