Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #1 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg starter på uke 32 nå og har lagt på med 10 kg. Er dette mye?
bolla-jenta kom 4.10.06 Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 I utgangspunktet ikke. Hadde lagt på meg 11-12 da jeg var like langt som deg og har nå lagt på meg ca 14 kg noe som er helt normalt for meg siden jeg var normalvektig før graviditeten. Må si jeg blir litt oppgitt over vektfokuset blant gravide... Er du overvektig i utgangspunktet skal en passe på vekta i større grad enn en som er tynn.. Folk har forskjellig høyde og kropsbygning, det blir meningsløst å sammenlikne kilo. Dersom du har fått boken om graviditet fra Sandvik vil du kunne lese at med en vektøkning på totalt 12 kg i svangerskapet er ca 3 kg fett.. Resten av kiloene er veske, beibi osv. Slapp av og kos deg resten av graviditeten;-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Takk, skal gjøre det:) Har hatt spiseproblemer for noen år siden og mente at jeg var ganske bra, men kjenner nå av og til at den angsten jeg hadde da ovenfor mat kommer tilbake en gang i blant nå. Har ikke tydd til samme tiltak som før, dvs. slutte å spise, men det er hard av og til. Skal prøve å ta meg sammen....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #5 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har lest at om man har hett spiseprb og kjenner at tegnene kommer igjen må man ta det opp med legen raskt. det tror jeg er viktig altså.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #6 Skrevet 1. oktober 2006 Lagt på meg 20kg om det er en trøst, og jordmor kommenterte at det hadde jeg så " fin" ut, ikke mye underhudsfett..hun sa det er noen som trenger å ha litt ekstra å gå på. Er 170 og veier vanligvis 62 kg. Har tidligere gått ned innen 8 mnd til samme vekt uten å slanke meg, så da er det nok kroppens måte å spare energi på til dagene som kommer...
nytt nurk i juni Skrevet 1. oktober 2006 #8 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er og i uke 32-og jeg har lagt på meg 14 kg til nå. Ikke ver redd;) du er ikke alene om kg-panikken... Jeg veide da bare 48 kg når jeg ble gravid ,så jeg tenker bare at vi må ha litt ekstra å gå på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå