Gå til innhold

Å jeg er så lei meg !!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så grusomt bare ! Jeg har heller ikke tro på at jeg blir gravid. Trodde som deg at pergo var svaret, men.. føler meg nesten lurt.. Har du tatt røntgen av egglederne ? Jeg vet at det er neste skritt for meg nå. Og snart blir jeg 32 !!

Lykke til du og !!

Åhhh... Klem!

Ikke gi opp foreldreprosjektet!!! Det er mange måter å bli mamma og pappa på... Har et vennepar som holdt på i flere år. Etter mange skuffelser og tunge perioder skrapte de penger sammen og dro til Danmark! Spira satt på første forsøk og den lille prinsessa kommer i november ;) ....Og tenk på alle de ungene rundtom i verden som trenger en god mamma og pappa!!! Har et vennepar som ikke orket påkjenningen med hormoner og pergo som snart får vite mer om den lille babyen sin og hvem han/hun er.... Vet at det er lett å si, de fleste av oss ønsker jo å oppleve å gå gravide og føde egne barn... men noen barn er ment for å bli født gjennom hjertet... Ønsker dere all lykke- uansett hvordan dere til slutt blir mamma og pappa! Et ønsket barn blir det virkelig når man har ventet så lenge- og ønskede barn er lykkelige barn!!!

Nei, jeg har ikke tatt røntgen av egglederene, har vært gravid 4 ganger, så jeg tror ikke det er nødvendig. Men lurer på hva som skjer etter jeg har brukt opp resepten min på pergo...Det har vi ikke snakket om...

hmm...? Får man mer pergo tro, eller er det ikke håp?

Trodde også at pergo var løsningen. Vi får håpe og tro, så blir det vel vår tur òg...

Uff, jeg får så vondt når jeg leser om dere som har prøvd så lenge.

Kunne ønske det var noe jeg kunne gjort for dere. Kan skjønne at man har lyst å gi opp og man blir stressa av det. Men kjære dere, prøv så godt dere kan å tenke positivt. Håper dere virkelig blir gravide snart.

Mange varme tanker fra meg.

Annonse

Æsj,så utrolig kjipt da:-(

Vet akkurat åssen det føles,jeg sliter også... Men jeg går ikke på pergo,trenger det ikke. Det skulle jo liksom være en liten trylle-pille,så skjønner utrolig godt at du ble lei deg og skuffa nå! Det funker jo vanligvis så bra med pergo,men ser det er flere som må igjennom noen kurer før spira sitter,så du må ikke gi opp håpet!

*trøsteklem*

Tusen takk for all trøsten jenter, det er godt å ha dere!! Jeg har bare lyst til å ligge i sengen hele dagen og aldri mer stå opp, men det er jo ingen god løsning... Jeg må heller manne meg opp til å få tatt røntgen, som jeg gruer meg noe alldeles til for jeg har lest så mange steder at det gjør vondt, ordentlig vondt. Åh.. Jeg er så sint, skuffet, lei meg og jævlig forbannet!!!!!

Tror ikke det er så gærnt med røntgen,men skjønner at du gruer deg veldig! skal inn til lapraskopi selv,så er ikke no særlig høy i hatten om dagen jeg heller! Men må man så må man,vil bare finne ut av hva som er galt,så nå gjør jeg hva som helst!

Håper du tar motet til deg å bestiller time:-)

*klem*

Takk for det! :-)

Du må bestille legetime nå,for det kan ta noen uker før de har tid til røntgen,så du får alikevel lang tid å grue deg på..blæh!

Føles veldig bra å være igang med noe,jeg slappa litt mere av etter jeg fikk time hos gyn.

Har dere prøvd lenge ? Hvorfor må du til lap ? Jeg kommer til å nekte lap jeg, for jeg er mer redd for narkose enn smertene ved røntgen altså.. ikke veldig rasjonelt kanskje, men.. Jeg håper røntgen er det siste jeg skal igjennom, gynekolog på Volvat sa ivertfall så.. før vi eventuelt kan søke om IVF

Hei,

Fikk lyst til å skrive et innlegg til deg her, du sier at du gruer deg så forferdelig til røntgen.

Jeg har tatt den, og kan berolige deg med at det ikke gjorde vondt i det hele tatt. Gynekologen min sa hele tiden "så flink du er" og "nå er du snart ferdig osv". Men kjente virkelig ingenting! Så jeg håper du får den samme opplevelsen :-)

Fikk en del smertestillende i forkant, og ble litt kvalm etter "inngrepet", men det var mer for at jeg ikke hadde spist den dagen tror jeg. Jeg har heller ikke tatt lap. Tror ikke de tar den om de konstanterer at alt ser bra ut på røntgen undersøkelsen.

Vi har nå gått gjennom IVF, og jeg synes det faktisk var en lettelse å få hjelp mener jeg. For det første slipper man å tro på sånne "mirakel" kurer som pergo for så å bli skuffet gang på gang.

Ønsker deg masse lykke til!

Annonse

Har prøvd siden mars-05. (tidlig SA i mai-05) og noen måneders pause etter det.

Skal inn til lap. fordi det ikke finnes noen åpenlys grunn til at jeg ikke blir gravid igjen. Jeg ser ut og lever som sunnheten selv,og har regelmessige sykluser og EL hver måned. Har fått veldig mye smerter under TR,samt hodepine,kvalme og svimmelhet,så det kan være at det er endometriose. En annen årsak til at det ikke klaffer kan jo være

tette eggledere eller no sånt,og det vil de kunne finne ut av på lap.

Vil heller ikke i narkose,men jeg VIL ha barn,så da er det bare å underkaste seg... :-(

Finner de ikke noe,er det ivf for vår del også.

Hvor lenge har dere prøvd?

Til nyttår har vi prøvd i to år. Han har fått påvist noe redusert sædkvalitet, men det skulle visst ikke han noe å si sa de på Volvat.... Jeg har også regelmessig mens, som ei klokke, alltid hatt det, blør mye, og har en del smerter, men alltid hatt det også. Var til UL før sommeren, det så greit ut, og har nå gått på pergo denne måneden. Ingen av oss er overvektige heller, og ingen røyker... Men jeg er livredd det meste...

hmmm... Rart at du får pergo om du har EL,det mente min gyn. var unødvendig. Men kanskje det har noe for seg.

Det kan jo være at du har endometriose(mtp smertene),så dersom det ser fint ut på røntgen kan det nok være greit at du får en lap. du også,da kan de ta bort mye av den,og det har hjulpet mange til å lykkes!

Man må bare overse frykten,jeg er dritredd jeg også,men biter det i meg!

Du må oppdatere oss på hvordan det går i utredninga,skal krysse fingrene for at det klaffer for deg snart! :-)

*KJEMPEKLEM*

Åh, du aner ikke hvor glad jeg blir for ditt innlegg !! Takk !! Hva slags smertestillende og hvor mye tok du - husker du det ? Det hadde vært en lettelse å slippe lap også, for narkose er for meg værre enn noe annet !

Hvordan har det gått med dere og IVF ? Jeg håper som sagt røngen blir det siste nå før vi kan søke vi også. Holdt på i snart to år.

Igjen, tusen takk !!

IKKE GI OPP!

Jeg vet hvordan du har det og dagene føles sinnsykt tunge av og til....

Men..... det finnes alltid et håp! Vi brukte 17 pp før pergospiren satt, så det er faktisk mulig!

Å, jeg skjønner at livet føles urettferdig av og til, men for enkelte tar dette med barn litt lengre tid.....

Men la nå bare tårene trille og vær litt lei deg du. Man må faktisk bare la det komme slik at man blir klar for å bite tennene sammen og prøve på nytt neste pp igjen.

uansett hva du gjør så vil jeg ønske deg lykke til!

Stor trøsteklem

Hei Maddemor med spire ! Gratulerer så mye !! 17 pp - ja, da vet du alt om disse månedlige nedturene.... Men så flott at du har fått det til !! Kos deg nå !! Hadde du regelmessig syklus ? Eller var det derfor du fikk pergò?

Lykke til med spiren !!

Klem

Hei igjen,

Jeg husker ikke akkurat navnet på smertestillende, men jeg fikk en stikkpille av noe slag og to ibux tror jeg det var. I tillegg måtte jeg ta en pille slik at sjansen for betennelse skulle minske (de roter jo ganske lang oppi der med den røntgen saken som jeg forsto). Men det viktigste var at det ikke var vondt, og at det var unnagjort på en fem til ti minutter. Dessuten ble det ikke gitt så mye at jeg følte meg susete...og det er jo bra.

Dersom de ser at egglederne dine er åpne så slipper du nok lap vil jeg tro, og det ble i alle fall ikke nevnt i mitt tilfelle (kjenner også flere som har gått gjennom ivf prosessen uten å ha tatt en lap på forhånd)

Når det gjelder ivf prosessen så har den gått bra i form av at eggene har blitt befruktet og festet seg, men jeg har desverre mistet to ganger....så vi har jo hatt dårlig uttelling for forsøkene Skal snart i gang igjen nå.

Men det som er "godt" med å bli henvist er at man kommer til en lege som forstår hvor fælt det egentlig fæles å være "ufrivillig barnløs" (hater egentlig det ordet). Gynekologen min fikk meg til å føle meg som ei halvhysterisk kjærring som ikke klarte å slappe av. Det er jo en tung prosess, både det å prøve lenge og det å gå gjennom IVF så det er godt å møte forståelse for det fra fagpersonnell.

Vi har prøvd i litt over to år nå, vi valgte privat ivf slik at det skulle bli fortgang i sakene. Jeg håper og håper og ber til høyere makter om at det skal gå denne gangen.

Igjen masse lykke til, jeg håper dere lykkes snart!

Jeg hadde veldig ureglemssige sykluser fra 2 uker til 4 mnd. Gyn fant ut at jeg ikke hadde EL selv samt at jeg står på venteliste for lap pga en del ting han så på ultralyd (skal avbestille lap så fort legen sier at alt er i orden:)

Så da ble jeg satt på pergo i juni og hadde akkurat gj.ført min 2. doble kur denn pp. Pergoen ga meg litt jevnere syklus med 31 dager første syklus med pergo og 45 dager på neste syklus. 2. syklus fikk jeg ikke tanta så da måtte jeg ta primolut for å komme igang med ny runde pergo. Ifølge gyn skal ikke syklusen være mer enn 35 dager med pergo da.

Jeg skal virkelig prøve å kose meg mest mulig og nyte det å være gravid. Håper vikelig at det snart klaffer for deg også!

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...